Nutikas turundus - kuidas saavutada väikese eelarvega edukas tulemus

Autor: Mari-Liis Tenno
Kuupäev: 2. Oct 2018

Tänane artikkel räägib kolmest suurimast nutika turunduse põhitalast ehk planeerimisest, tööriistadest ja maksimeerimisest. Aga alustame algusest!

Esmane mõte oli kirjutada sellest, kuidas teha TASUTA turundust? Aga tegelikult sellist asja nagu tasuta turundus ei ole olemas! Ja seetõttu sai muudetud nimeks – „Nutikas turundus  – kuidas saavutada väikese eelarvega eduks tulemus?“

Siinkohal selgitus: MIKS EI OLE OLEMAS TASUTA TURUNDUST  ?

Sellepärast, et kõigel on oma hind, kas AJAS või RAHAS.

Vaatame seda GRAAFIKUT. Kui sa oled algaja ja seda nii oma kogemuste mõistes või uue äri puhul või sinu toote/teenuse puhul. Sul puudub tuntus turul ning su väärtust võib pidada nulliks.

Sa pead ennast alles tõestama, et tõsta oma väärtust, tuntust ja saavutada tulemusi.

Omandades kogemusi ja liikudes valdkonna eksperdi või tunnustatud ettevõtte suunas, sinu väärtus tõuseb ning koos sellega ka MÕJU ja TULEMUSED.

See ongi nii täiesti ok, kui sa oled alles oma teekonna alguses. Sinu ülesanne on välja mõelda, kuidas sellel teljel edasi liikuda võimalikult kiiresti ning esialgu teedki kõik tööd ise, sest sisse osta on kallim.

SINU KULU on AEG!

Samas on aga kulunud aeg alati kaotus TULEVIKU TULEMUSTES ja ärimaailmas tähendab see kaotust KASUMIS.

Liikudes teljel edasi, tõuseb sinu väärtus ning sa saavutad punkti, kus tasub hakata kasutama võimendust. See tähendab, et siis saad sa osta teenuseid sisse, et kiiremini edasi liikuda. Seda kas siis oma töötajate näol või palgates partnerid.

Näitena siis üldjuhul ettevõtte juht palkab töötajad, et teha mingit töölõiku, mille töötaja teeb ära soodsamalt kui tema ise, või palkab spetsialisti või välise partneri, kes võib olla kallim kui tema, aga teeb selle kordades kiiremini.

Eesmärk on ikka sama, et võimendada tegevusi ja võita aega.

Ükskõik, kus faasis sa ka poleks, siis turundus on igas ettevõttes oluline tegevus!

Ning seda tuleb teha nutikalt, et olla maksimaalselt efektiivne.

Näide 1

Väikesed ettevõtted kasvavad aastaid, et saavutada tuntust ja kliendibaasi. Seega nad kasvavad sellel teljel vaikselt ja orgaaniliselt.
Kui sa oled suur ettevõte ja tuntud bränd, siis sa saad panustada palju raha, et saavutada uuel turul suurus ja tuntus väga kiiresti.

Näide 2

See, et asju tasuta teha, ei ole halb. Hea näide on JCI. Alguses pead Sa ennast tõestama, õppima ja koguma referentse, et kasvada. Sama on ka iga alustava ettevõttega.  Kui Sul ei ole raha, siis Sa pead tegema need sammud läbi.
Ja teiselt poolt on JCI’s koos oma valdkonna eksperdid, kes annavad juba ühiskonnale tagasi, ehk samal aja kui nad panustavad ühiskonda, õpetavad välja uusi eksperte, jagavad kogemusi, samal ajal nende enda ettevõtte protsessid toimivad, äri läheb edasi, teenides neile samal ajal ikkagi tulu ja kasvatades veelgi oma tuntust ja mõju.

Näide 3

Sama põhimõte kehtib ka nõuannete ja ideede puhul. Me oleme tihtipeale valmis investeerima materiaalsetesse asjadesse, aga kardame kulutada ekspert-informatsiooni peale. Näiteks kui hakkad tegelema uue valdkonnaga, siis hea nõu selle valdkonna eksperdilt võib sind aidata edasi suurte sammudega, kui teekonda ise läbi käies. JCI on väärt kogemuste saamise koht.

———————————–

Tänase artikli eesmärk ongi rääkida viisidest, kuidas liikuda teljel kiirelt ja nutikalt edasi.

————————————

Kolm alustala, millega alustada tegevuste planeerimist 

Esmalt räägime kolmest alustalast, millega alustada tegevuste planeerimist. Ning pärast seda käsitleme tööriistu, mida kasutada, et võita aega ja teha töö ära parimal võimalikul viisil.

EESMÄRK

Kui sa alustad täiesti algusest, siis on hästi oluline paika panna eesmärk ja siht, kuhu sa tahad jõuda? Kas sa tahad kasvatada oma klientide arvu, oma tuntust … eesmärke võib olla ka mitu.

Lisaks peab Sul olema väga täpne tegevusplaan, et milliseid tegevusi sa pead tegema, et nende eesmärkideni jõuda. Pane need endale kirja.

Turundus on korduvate tegevuste hulk, mida järjepidevalt teha, et kasvatada oma usaldust ja tuntust turul.

Samas pead Sa igale tegevusele külge panema ka mõõdiku. Miks seda vaja on? Et hinnata, milline tegevus töötab sinu eesmärgi heaks kõige paremini.  Ja tulemused aitavad Sul optimeerida oma tegevusi aidates seeläbi aega võita, et kiiremini eesmärkideni jõuda!

Eesmärgistamisesse me süvitsi ei lähe, aga on olemas erinevaid tööriistu, alguses kasvõi Exceli tabel, et need sinna üles kirjutada – mida sa tahad, kas nt rohkem kliente, rohkem tulu. Et nt kui sul on täna 10 klienti ja tahad järgmisel kuul 20 klienti, siis mida sa täpselt selleks teed.

Turunduses peab arvestama seda, et turundus ei ole müük, vaid pikaajaline tegevuste rada, aga kui ta tööle hakkab, siis on tegemist lumepalliefektiga. Anna aega, et näha, kuidas mingi tegevus toimib.


POSITSIONEERIMINE

Hästi oluline on läbi mõelda ja sõnastada, mis on Sinu toode või teenus! Kuidas eristuda konkurentidest ja ennast positsioneerida? Turule tulles on oluline, et sa ei konkureeriks kõikidega ehk et sa ei konkureeriks hinnaga! Sest hind on kõige madalam tase! Hinnaga on alati keegi turul, kes tahab pakkuda odavamalt!

Et hinna parameeter kõrvale jätta, siis on oluline välja mõelda,  mis on lisandväärtust sa saad võrreldes konkurentidega pakkuda.

Näiteks:

Sa müüd jalgrattaid, sa konkureerid kõigiga hinna baasil. Kõigil on samad rattad ja hind loeb. Aga kui sa mõtled välja lisandväärtuse, ehk müüd jalgrattaid nt koos tasuta 3 aastase hooldusega. Siis sa võid esmalt müüa toote natuke kallimalt, aga sa võid saada lisamüüki ka näiteks varuosade müügiga, sest hoolduses käies ta usaldab sinu arvamust ja ostab need sinu käest.

Et saada endale hästi maksvaid kliente, kes sind usaldavad, pead sa ennast eksponeerima valdkonna eksperdina ehk sa ei pea ennast müüma, vaid kliendid tahavad Sinult osta.

Näide: Arst ta on valdkonna ekspert, teda otsitakse taga ja oodataks nt 2 kuud järjekorras. Ta ei käi ennast kunagi pakkumas, aga see tähendab oma valdkonnas spetsialistiks olemist.

Ehk mõtle välja, kuidas sa oleksid oma valdkonna ekspert!

KES on SINU KLIENT?

Teisipidi pead sa välja mõtlema, kes on sinu klient ja kuidas kliente leida, sest püüdes vaid õigeid kliente, saad sa kohe alguses juba elimineerida mittevajalikud tegevused.

Näide:
Eesmärk oli tuua äritarkvara toodet müüvale seminarile vähemalt 20 uut potentsiaalset klienti. Kui esialgne plaan oli teha laialdaselt reklaami, siis me tegime plaani ringi ja kaardistasime väga täpselt kliendiprofiili ning koostasime neile personaalsed kutsed seminaril osalemiseks ning tulemus oli see, et seminaril osales 1/3 kutse saanutest, mis koguarvuna oli pea poole rohkem ehk 35 osalejat kui esialgu planeeritud. Seega esialgselt planeeritud laiatarbe reklaamile mõeldud kulu oli null.

Millised on kõige olulisemad tööriistad nutikaks turundamiseks?

Alati võib olla erandeid, aga jälgides järgnevat struktuuri ja tööriistu on Sul baas kaetud. 

KODULEHT

Tänapäeva maailmas on turundaja AjaO tööriistaks koduleht. Koduleht on kõige alus. Koduleht on Sinu oma, millele ei saa keegi teine tingimusi seada, seda keelustada või muud taolist.

Näiteks: Kui sul on ettevõtte kanal ainult Youtubes, Facbookis, siis nad võivad selle lihtsalt kinni panna ja sa kaotad kogu oma jälgijaskonna. Sellest on mitmeid näiteid. Kodulehe on aga Sinu oma!

Näiteks veel. Praegu on väga populaarne müüa Amazonis. Aga sealt ei saa sa kätte kliendi andmeid ja kui Sul liiga hästi läheb, siis hakkab Amazon müüma sama toodet ja arva ära kumab toode siis Amazonis edasipidi rohkem müüb!?

Tänapäeval kui klient hakkab uut toodet või teenust ostma, siis uurib ta kodulehelt, mida täpselt tehakse, mistõttu on Sinu ülesanne kodulehel ülimalt hästi ära kirjeldada, mida sa pakud, kuidas see klienti aitab ja mida peab klient tegema, et teha see esimene samm, et tema jaoks soovitud tulemus saavutada.

Näiteks: Koduleht ei tohi olla sisutühi infoleht, et lihtsalt mina müün jalgrattaid, vaid see peab olema teekond! Sa kirjeldad mida sa pakud, vastad kõigile tema küsimuste ja siis ütled, mida ta edasi peab tegema.

Ja kokkuvõttes on tulemuseks see, et sina ei pea personaalselt toodet või teenust müüma ehk oma isiklikku aega panustama, et müüki teha ja kliendi küsimustele vastata, koduleht on müügitöö sinu eest teinud ja loonud ostu sooritamiseks usalduse.

SISUSTRATEEGIA ja SEO

Sisustrateegia ja SEO on seotud väga tihedalt eelmise slidiga. Kogu infot ei saa panna põhilistele müügilehtedele, vaid sa lood kodulehe taustalehtede süsteemi nt blogi, kus on sinu valdkonnaga seotud süvitsi minevad artiklid. Mõte on selles, et vastuseid otsitakse internetist ja kui sul on väga hea artikkel ja see sinu artikkel vastab kõige täpsemalt otsija küsimusele, tuleb see otsingumootoris välja. Tema saab oma küsimusele vastuse ja tal tekib usaldus sinu kui valdkonna eksperdi vastu. Ehk kokkuvõtlikult artiklid ja koduleht teevad Sinu eest ära müügitöö, ilma et sa oleksid kunagi seda inimest kohanud või temaga rääkinud.

Selleks, et Sul artiklid otsingsüsteemides välja tuleksid, pead sa teadlikult kasutama SEO-d (Search Engine Optimisation’it). Ehk et ära tee tühja tööd, vaid kirjuta artiklid ja vastused vaid nendele teemadele, mida inimesed reaalselt internetist sinu valdkonnas otsivad. Parim tööriist selleks on: Google Keyword Planner.

Arvestama pead, et sisustrateegia on väga pikaajaline töö, aga väga tänuväärne töö. See toob Sulle tulu ka aastate pärast!

Praegu on Eestis tihti see probleem, et sul on väga hea toode, aga seda lihtsalt ei leita. Aga kirjuta alustuseks kasvõi kaks-kolm väga head oma valdkonna artiklit ja sa võid üsna kiirelt ja lihtsalt oma valdkonna otsingutest välja tulla.

SOTSIAALMEEDIA TURUNDUS

Sotsiaalmeedia kanaleid tasub kindlasti kasutada täiendava sisustrateegia loomisel, nii saad sa oma sisu kajastada erinevates kanalites, et tugevdada sidet jälgijaskonnaga ja oma sõnum nendeni viia. Sinu ülesanne on teada, milline sotsiaalmeedia kanal töötab Sinu klientide jaoks kõige paremini, neid võib ka mitu olla. Tihti pead sa sotsiaalmeedia kanalites kohal olema, sest tugev jälgijaskond tekitab usaldust. Ja ka reklaamikanalina töötavad need väga hästi õigele sihtgrupile.

MAKSTUD REKLAAM

Kui sa teed SEO’d ja ehitad sotsiaalmeedia jälgijaskonda, siis see võtab aega, aga kui sa kasutad makstud reklaami, siis see kiirendab protsessi oluliselt. Miks on vaja suuremat jälgijaskonda?

Sest alati sooritab ostu teatud % Sinu jälgijaid.

Näiteks kui Sa tahad teha trükimeedia reklaami või välimeediat, siis on sisenemisbarjäär väga kõrge. Aga kui Sa võtad sotsiaalmeedia platvormid, siis võid jälgijaskonna kasvatamist kiirendada alustades mõne eurose päevaeelarvega.

Põhilised kanalid.

Need võivad sõltuvalt valdkonnast väga erinevad olla. Aga kõige populaarsemad on:

Google – otsingupõhine reklaam, saad ennast osta otsingutulemuste tippu. Võib olla kallis, aga saad oma kodulehele inimese, kes aktiivselt oma küsimusele vastust otsib. USA’s on kindlustus valdkonna otsingureklaamides näiteid, kus ühe kliki hind võib ulatuda tuhandetesse dollaritesse… ja see ei pruugi veel sugugi ostu tähendada ….

Facebook – võimaldab sihtida reklaame väga täpselt sihtgruppide kaupa ja teha taasturundust.

Linekdin – Professionaalsete toodete ja teenuste jaoks

Youtube – suuruselt teine otsingumootor Google järel. Mistõttu saab kasutada nii orgaanilise otsingumootorina kui ka tasulise reklaami jaoks. Võimaldab odavamat reklaamikulu võrreldes Facebookiga.

Pinterest – Eestis võib-olla vähe teada, aga maailmas väga laialdase kasutajaskonnaga otsinguplatvorm ja eriti just naistesõbralike toodete seas.

Instagram – elustiili sotsiaalmeediaplatvorm, peamiselt visuaalset toodet soosiv keskkond.

Üleüldiselt on ülimalt oluliseks muutunud videoturundus, sest inimesed eelistavad tarbida sisu video näol, aga mitte lugedes. Parim viis on sama sisu taaskasutada erinevates kanalites.

Teed blogi, samuti teed sama blogi kohta video ja levitad neid erinevates kanalites.

Pluss veel üks hoogu koguv turundusvõimalus on bodcast, et levitad oma sõnumit audiona. Ja siit edasi tehisintellekti arenguga levib ka voicesearch, ehk sisu mida sa lood peab välja tulema häälotsingus. Hetkel veel lapsekingades, aga siit on tulevikus kindlasti turgu haarata.

Siinkohal tuleb targalt valida, millised kanalid Sinu jaoks sobivad ja sa pead rakendama tööriistu, mis erinevatel platvormidel teevad jagamise automaatselt. Ehk sina teed ühe liigutuse, aga see jõuab erinevatesse meediumitesse.

E-MAILI TURUNDUS

Ülimalt oluline on alati saada kätte potentsiaalse kliendi kontakt ehk e-mail. Nagu varasemalt räägitud,  siis sotsiaalmeedia kontaktid ei ole sinu omad, vaid neid kontrollib vastav sotsiaalmeediaplatvorm.

Samas kui sul on olemas inimese e-mail ja sa pakud head ning kasulikku sisu ning inimene jälgib ja loeb Sinu sisu. Siis ta ka ostab sinu kaupa või teenust, kui ta selleks valmis on.

Näide

Endal on hea näide sellest. Olen jälginud ühte turundajat pea aasta. Ta saadab kord nädalas huvitavaid ja harivaid artikleid. Samuti pakub ta vahepeal võimalust liituda oma kursusega, mis 500 dollarit maksab. Pikka aega ei olnud ma valmis seda ostma, vaid lihtsalt jälgisin teda, kuni siis selle aasta augustini kui tundsin, et soovin valdkonda lähemalt tundma õppida ja ostsin selle 500 dollarilise kursuse ära. Nüüd olin valmis ja olen ostuga väga rahul.

Seega müügitsükkel võib olla väga erineva pikkusega – oluline on pakkuda väärtust! Temal pole suurt vahet, kas saata oma head sisu ühele inimesele või rohkematele, aga mängu tulevad taas protsendid. Rohkem jälgijaid võrdub enamasti ka rohkem müüki. Pakkumine peab sobima sihtgrupile.

Näide

JCI maailmakongressi puhul, kus Eestis korraldatakse aegade suurim konverents 5000 inimesele, saab enamuse turundust ära teha olemasoleva kontaktibaasiga. Võrgustik on üle maailma, platvormid, mida JCI inimesed kasutavad on teada, sõnumeid tuleb jagada ühestes gruppides, üleskutseid teha ühistel sündmustel, emaili kirjaseeriates. Turundust tehakse Sinust juba teadlikule kontaktile, mis on tunduvalt soodsam, kui leida turult üles täiesti külm kontakt ja hakata teda soojendama.

Näide

Enda kogemuse põhjal võin öelda, et oleme näinud, kuidas pikaajalise kogemusega ettevõtjad, kellel on olemas kontakti listid, ei kasuta neid. Nende kontaktide puhul on usaldus ükskord juba tekitatud, ja ettevõttel on võimalus oma kontaktidele aegajalt pakkumisi ja väärtuslikku infot tootele teenuste kohta saata. Seega siin on suurepärane viis, kuidas teha lisamüüki või kordusmüüki. See ei tähendagi, et iga kord kui kirja saadad, ost sooritatakse, aga kui nad ostavad kasvõi kaks kolm korda aastas, oled sina ikka plussis.

Seega e-mail on väga tähtis turunduse vara ning neid tuleb koguma!

Segi ei tohi ajada e-maili turundust ja spämmimst! Keskenduda tuleb väärtuse loomisele!

TURUNDUSE AUTOMATISEERIMINE

Väga paljusid tegevusi seoses kodulehega on võimalik automatiseerida. Näiteks saata automaatsed vastuskirjad, samuti seada üles terved automatiseeritud kirjaseeriad, mis tutvustavad sinu kontaktidele sinu tooteid ja teenuseid. Ühe korra teed valmis, kasutad kordi ja kordi.

Automatiseerimise mõte on see, et sa pakud oma kontaktile väärtust mingi info kaudu, millega ta peab liituma, nt siis sinu sotsiaalmeedia jälgijaks või laadima alla mingi info – sa ise ei pea selle jaoks temaga isiklikult kohtuma – ning kasutades automaatseid e-maile, süvendad  sa temaga suhet ja kontakti.

See loob usaldust ja personaalsust ning laiendab sinu kontaktibaasi ja tõstab usaldust.

Müües e-poes kaupu saab teha sama – võimalik on lihtsate vahenditega seada üles automaatsed teavitused, tellimuse täitmised, arvete saatmised, ilma et sa peaksid seda manuaalselt tegema. See kõik tähendab aja võitu! Alustajate puhul on tihti see, et automatiseerimine jäetakse tegemata ning kulutatakse palju aega selliste korduvate tegevuste peale, mida saab ühekordse investeeringuga automatiseerida.

Tark on kasutada kliendihaldustarkvarasid, kus programm teeb meeldetuletused, teavitused ja halduse sinu eest sõltuvalt sinu tööst nt alates 20 euroga kuus.

Näitena on võimalik veel teha integratsioonid raamatupidamisega, varemmainitud sotsiaalmeedia kontodega jne, siin on näiteid väga palju, tuleb olla leidlik ja üles leida õiged, mida Sinu ettevõte vajab. Nt üks väga universaalne suurepärane programm on Zapier, mis võimaldab mitmeid vähem ja rohkem tuntud tarkvarasid  omavahel integreerida.

TAASTURUNDUS

Taasturundus on see, kui sa näitad reklaame nendele inimestele, kes on Sinu toote või teenuse vastu Sinu platvormil juba korra huvi tundunud. Näiteks Fb või Google taasturundusega saad Sa neid personaalsete sõnumitega kodulehele tagasi kutsuda oma tegevust või ostu lõpule viima.

Statistika näitab, et inimesel on vaja mitmeid kokkupuutepunkte, räägitakse isegi kuni 7’st, enne kui ta ostu sooritab. Seetõttu on taasturunduse kasutegur väga kõrge – tuleb luua kokkupuutepunkte.

Kui sa töötad ainult selle nimel, et tood SEO-ga või reklaamiga uusi inimesi, siis esiteks on see tunduvalt kallim ja teiseks taasturundust kasutamata jättes, jätad sa väga palju müügivõimalusi kasutamata – lihtsalt esimesel korral ei olda veel valmis ostu sooritama.

Näide: Siia võiks tuua ühe meie ärikliendi näite, kus me analüüsisime tema septembrikuu reklaami tulemusi. Tegime talle reklaami kolmes kanalis Googles, FB-s ja emailiga. 60 % klientidest, kes tegid ostu, läbisid vähemalt kahte ja paljud neist isegi kolme kanalit, mis tähendab, et kui näiteks poleks ühte neist kanalitest kasutanud, oleks oste võinud olla tunduvalt vähem.

Täiendavalt tasub siin veel edasi mõelda, et läbi reklaamikanalite analüüsi, saad sa välja arvutada, kui kõrge on sinu ühe kliendi värbamise hind, mis teeb sinu ettevõtte ärikasvu etteaimatavaks.

OPTIMEERIMINE

Väikeettevõtjana on kõige mõistlikum alustada digiturundusest, sest seal on iga liigutus mõõdetav ja tänu sellele saad sa oma tegevusi optimeerida.

Turunduses on selle puhul kasutuses sõnaühend A/B testimine, mida saab kasutada sõnumite, piltide, toodete jne puhul. See põhimõtteliselt tähendab seda, kus samaaegselt pannakse jooksma kaks reklaami, kus ühel on pisimuudatus võrreldes teisega. See mis paremini toimis, jäetakse alati jooksma ja selle kõrvale tehakse uus reklaam, kuni jälle nt kahe nädala möödumisel hinnatakse tulemusi, kehvemini konverteeriv pannakse kinni, asemale tehase uus reklaam jne. Pidev parendus. Ehk siis samade vahenditega saavutad rohkem tulemust või siis saad sama tulemust vähemate vahenditega. Sõltuvalt eesmärgist.

Siinkohal viitaksin tagasi esimesele punktile, kus sa pidid paika panema oma eesmärgid ja välja mõtlema oma pakkumise, sest optimeerimisega hakkad sa nüüd alles testima, kas sul oli õige lähenemine ja kuidas seda paremaks muuta. Testimisega võib selguda, et sa peab oma klientidele pakkuma hoopis midagi muud, mida sa algselt mõtlesid või leidma hoopis uued kliendid, sest sa müüd valele sihtgrupile. Seega head testimist!

Ülaltoodud nimekiri on kogum kompleksest tegevusest, mille kõigile komponentidele on oluline tähelepanu pöörata, sest need on nutika turunduse baastegevused. Alustajana on üleöö keeruline kõiki kohe korraga teha, aga on oluline, et sa samm sammult sinnapoole liigud. Täiendavalt nendele on turundus väga väga palju laiem, aga need tegevused on arvestades nutikust, kõige suurema võimendusega turundustegevused.

Tulemuste maksimeerimine

Tänases ettekandes oleme vaadanud, miks ei ole olemas tasuta turundust ja miks on vaja nutikat turundust! Siis vaatasime, kuidas on vaja tegevusi planeerida ja millised on nutika turunduse töövahendid.

Nüüd lõpetuseks vaatame kolme aspekti, millele tähelepanu pöörata, et saavutada neid kasutades maksimaalseid tulemusi.

  • Müügitunnel

Ülamainitud tegevused ja kõik kokku moodustavad müügitunneli (Sales funnel). Alustades oma toote, teenuse sõnastamisest kuni taasturunduseni välja siis kõik tegevused toetavad teineteist kliendi veenmisel ja ostu sooritamisel

GRAAFIK.

  • Tellimuse keskmine suurus (Average Order Value – AOV)

Sa oled ära teinud suure töö, et inimene tuua oma lehele, tekitanud usalduse ja veennud teda ostma, inimene võtab kaardi välja, teeb ostu. Siin on sul võimalus pakkuda kliendile täiendavat lisandväärtust. Ja parim viis on selleks on mõelda läbi, mis on järgmine asi, mis klient vajab või tahab, pärast esimese asja soetamist.

Seda õigesti tehes sooritab klient ka teise või kolmanda ostu ja sinult tõuseb keskmine ostu summa väärtus. Ning klient on sulle ka veel väga tänulik, sest aitasid tal lahendada ka tema järgmise mure.

Sinu tähtsaim ülesanne on läbi mõelda kuidas sa saad seda pakkuda ning mis tooted ja teenused üksteist kõige paremini toetavad et klient saaks sellest maksimaalset väärtust ning mis süsteeme sa pead kasutama et neid kliendile esitleda.

  • Kliendi eluea väärtus ehk LTV – life time value

Sama nagu ka eelmise punkti puhul pead sa tekitama kliendiga pikaajalist suhet ehk pakkuma talle kvaliteetset toodet ja teenust, et ta pöördub sinu juurde ikka ja jälle tagasi. 

Nagu ka varem mainitud siis uue kliendi veenmine ja värbamine on kõige kulukam. Olemasoleva kliendi hoidmine ja talle uuesti müümine on oluliselt soodsam ja tulusam.

Kokkuvõte

Teemakäsitlust alustasime sellest, et miks ei ole olemas tasuta turundust ja miks peab kasutama nutikat turundust. Sest iga Sinu tegevus maksab alati, kas Sinu aega või raha! Ja selle väärtus sõltub alati, millises arenguetapis sa oled. Sa pead tegema nutikaid valikuid, et kiirenda oma liikumist algusfaasist eksperdi suunas, et kiiremini oma eesmärkideni jõuda.

Et nutikalt turundada, on kõige esimene etapp sul ära määrata, mis on sinu eesmärgid, kuhu sa taha jõuda, pead positsioneerima oma toote või teenuse, sest see määrab kõik sinu sõnumid , mida sa genereerid ja sealt edasi oma sihtgrupi, et sa pakud oma toodet või teenus õigetele inimestele. Siin on väga oluline mitte üle mõelda, et mida sa välja mõtled, siis see kohe turule ja testima, ei tasu aasta aega mõelda ideaalset plaani, sest ausat tagasisidet saab anda ainult turg. Testi!

Edasi rääkisime kaheksast  tööriistast ja miks just need on kasulikud, sest need võimaldavad väikese eelarvega luua püsivat turunduse vara. Need, mis Sinu jaoks aastaid töötavad.

Ja kolmandas viimases etapis rääkisime kolmest olulisest aspektist, millega sul on võimalik oma tegevust või äri võimendada! Esimene oli see, et kõik need tegevused on müügitunneli osad, mida mööda klient liigub, et jõuda ostuni ja korduvostuni välja; teine oli see, et keskendu keskmise ostusumma tõstmisele. Sest veenmistööd teed sa nagunii – kasuta siis tehtud tööd maksimaalselt ära; ja kolmandaks – keskendu kliendid väärtusele, et ta ei tahaks sinu juurest kunagi lahkuda ning ostaks veel ja veel.

Oluline on pöörata tähelepanu kõigile eelpool toodud aspektidele. Tihtipeale ettevõtjad teevad mõnda neist ega ole järjepidevad, kuid edu saavutamiseks on oluline töötada targalt ja terviklikult.

Üles
crossmenu