Mõtle korra, kas Sina teed turunduses ja sellega seotud äriprotsessides korduvaid tegevusi?

  • Saadad vastuskirjasid ikka veel käsitsi?
  • Saadad meeldetuletusi siis kui tuleb meelde või ei saadagi?
  • Ei tee meeldetuletusi kontaktidele, kes jätsid tooted e-poe ostukorvi?
  • Ei paku lisaväärtust valdkonda puudutavate uudiste edastamisega?
  • Küsid käsitsi tagasisidet?
  • Täidad kliendihaldustarkvara käsisti või ei kasuta seda üldse?
  • jpm

Väga paljusid tegevusi, mis on seotud sinu kodulehe, kliendihalduse ja tellimuse täitmise protsessiga on võimalik automatiseerida. Ühe korra teed valmis ning kasutad kordi ja kordi.

Automatiseerimise mõte seisneb selles, et sa pakud oma kontaktidele just seda väärtust – olgu selleks info, abistav tegevus või toode/teenus, just siis kui ta seda vajab. Ja samas hoiad üleval temaga suhtlust, et olla tema “lähedal” siis, kui ta on valmis Sinult ostma või korduvtellimust tegema. Siin kehtib põhimõte, et müüki ei saa sundida aga Sa saad klenti selleks ette valmistada ja teda suunata.

Automatiseerimise mõte seisnebki selles, et Sa ei pea kõigi nende tegevuste jaoks kliendiga isiklikult kohtuma või iga kord käsitsi vastuseid saatma, vaid kasutad selleks automatiseeringuid. Ehk mõtled ühe korra tegevuse läbi ja süsteem kasutab seda uuesti ja uuesti piiramatu arvu kontaktide peal.

Kõige lihtsam ja levinum on saata automaatseid e-maile, aga kasutades kvaliteetset turundusautomaatika platvormi saad seda suhtlust laiendada ka e-maili postkastist kaugemale. Näiteks saata telefoni sõnumeid (SMS), kodulehe teateid (web push), viia suhtlust üle vestlusaknasse (chati, messenger jt) või suhltusrobotisse (chatboti – näiteks Manychat).

Tervikliku turunduse seisukohalt saad viia suhluse ka oma platvormilt (kodulehelt) kaugemale ja teha neile Google remargetingi (mis katab põhimõtteliselt 90% veebilehti maailmas) ning Facebooki taasturundust.

See kõik võib tunduda keeruline ja kallis aga tegelikult on olemas turundusautomaatika tarkvarad, mis võimaldavad selle koondada kõik ühele platvormile ning toovad sellesse tehtud investeeringu tagasi kordades. Statistika ütleb, et inimene vajab seitset kokkupuutepunkti et teha ostuotsus – turundusautomatika lihtsustab nende kokkupuutepunktide loomist ning vähendab oluliselt tööjõukulutusi!

Millist tarkvara kasutada sõltub paljuski Sinu äri vajadustest – allpool on ülevaade soovitatud ja tunnustatud e-maili ja turundusautomaatika tarkvaradest.

Tulles tagasi algusesse – turundusautomaatika eesmärk on tugevdada suhteid, luua usaldust ja personaalsust ning laiendada oma kontakti ning kliendibaasti!

Kvaliteetne turundusautomaatika töötab ka kliendihaldustarkvarana, kus programm teeb meeldetuletused, teavitused ja halduse sinu eest. Lisaks on võimalik teha väliseid integratsioone raamatupidamisega, sotsiaalmeedia kontodega jne, siin on näiteid väga palju, tuleb olla leidlik ja leida üles need õiged, mida just Sinu ettevõte arenguks vaja. Nt üks väga universaalne suurepärane programm on Zapier, mis võimaldab mitmeid vähem ja rohkem tuntud tarkvarasid omavahel integreerida.

Turunduse automatiseerimine on kaasaegse ettevõtte jaoks hädavajalik. Tegemist on lihtsa, kiire ja tulemusliku süsteemi loomisega. Vaatame nüüd lähemalt, mida turunduse automatiseerimine võimaldab.

Mis on turunduse automatiseerimine?

Turunduse automatiseerimine on tarkvara platvorm, mis muudab turundusülesanded ja töövood sujuvamaks, automatiseerib ja mõõdab neid. See võimaldab olla tõhusam, suurendada tulusid ja kasvatada ettevõtet.

Järgnevalt mõned näited, mida turunduse automatiseerimine võimaldab tõhusamalt teha:

  • E-posti turundus
  • Maandumislehe optimeerimine (ja loomine)
  • Kanalitevahelised turunduskampaaniad
  • Uute kontaktide genereerimine
  • Segmenteerimine
  • Kontaktide kvalifitseerimine ja segmenteerimine
  • Ristmüük ja lisamüük
  • Kontaktide aktiivsena hoidmine
  • ROI mõõtmine
  • Veebilehe isikupärastamine

Need strateegiad peaksid kõik olema suhteliselt tuttavad, kuid ilma sobivate tööriistadeta võib neid olla keeruline teostada. Kui turundusmeeskond kasvab või vastupidiselt, on soov turundusmeeskonda mitte suurendada, saabub hetk, kus olemasolevate manuaalsete tööriistade abil ei suudeta enam 1:1 kliendisuhteid hallata. Siinkohal tuleb appi automatiseerimine.

Mis on turunduse automatiseerimise eelised?

Turunduse automatiseerimisel ja sellel, kuidas see sinu ettevõttele lisandväärtust lisab, on palju eeliseid – olenemata, kas juhid väikest ettevõtet või töötad suures rahvusvahelises ettevõttes.

Turunduse automatiseerimine aitab väikeettevõtetel jääda asjakohaseks, konkurentsivõimeliseks ning kasvada, samal ajal kui see võimaldab suurtel ettevõtetel sammu pidada paljude klientide nõudmistega.

Turunduse automatiseerimise tarkvara hõlmab järgmiseid eelised:

  • Aja kokkuhoid – kampaaniaid saab planeerida enne tähtaega. Tegevusi saab suunata ja ajastada erinevatele sihtrühmadele.
  • Suurendab produktiivsust – turunduse automatiseerimine vabastab sinu turundaja korduvate ülesannete täitmisest ja annab talle võimaluse uute ideedega väljatulemiseks ja produktiivsuse suurendamiseks.
  • Isikupärastamine – sul on võimalus luua igale kliendile kohandatud ja ainulaadne kogemus, suurendades seeläbi seotust ja suurendades müüki.
  • Järjepidev äratuntavus – kõigi turunduskampaaniate ühendamise abil saate tagada, et sinu ettevõte püsib kampaaniates äratuntav.
  • Täiustatud investeeringutasuvus (ROI) – kui sihite kliente suunatud sõnumitega, kasutatakse sinu turunduskulusid targemalt ja tõhusamalt.

Millal võtta kasutusele turunduse automatiseerimine?

Alljärgnevalt leiad kiirtesti, mis annab sulle aimu, mida turunduse automatiseerimine sinu heaks teha saab. Vasta järgmistele küsimustele oma ettevõtte kohta ausalt:

  • Kas saad veebis üksikuid ostjaid tuvastada, neid jälgida ja neid kaasata?
  • Kas sinu veebileht konverteerib külastajad kontaktideks?
  • Kas külastajatest saavad kliendid ja korduvkliendid?
  • Kas saad vaadata klientide loendit ja segmenteerida neid vastavalt ostu sooritamise tõenäosusele?
  • Kas saad filtreerida potentsiaalseid müügikontakte vastavalt nende kaasatusele ja huvi pakkuvate teemade põhjal?
  • Kas saad mõõta iga oma turunduskampaania tulu või effektiivsust?
  • Kas sul on võimalik näha erinevate tegevuste efektiivsust ja aruandlust ilma et peaksid tundide viisi andmeid koondama?

Kui mõni vastus oli ei, siis tea, et turunduautomaatika võimaldab need lihtsalt juurutada.

Kas vajad turunduse automatiseerimist?

Seda, kas peaksid kasutama turunduse automatiseerimist või mitte, on üsna lihtne kindlaks teha. Kui pead uusi kliente leidma, neid aktiivsena hoidma, turundustegevusi haldama ja müügi tulemuslikkust hindama ning soovid säästa aega, siis on turunduse automatiseerimine kindlasti sinu ettevõtte jaoks.

On selge, et vajad automatiseeritud turundamist, kui …

  • veedad erinevate tööriistade standardsete tööprotseduuride loomiseks ja värskendamiseks rohkem aega, kui neid tegelikult kasutades;
  • sa ei suuda genereerida müügikontakte;
  • saadad iga e-posti kampaania, vastuse ja blogipostituse käsitsi;
  • sa ei saa oma tegevuste tulemuslikkust mõõta;
  • sinu veebisait ei tekita piisavalt müügikontakte ja müüki;
  • sinu veebisait ei ole külastajatele atraktiivne;
  • soovid oma veebimüüki suurendada;
  • soovid, et pooleli jäetud ostukorvid tehinguteks muutuks;
  • soovid lõpetada negatiivse tulemiga müügikõned;
  • sinu müügimeeskond vajab kvaliteetseid müügikontakte;
  • sinu müügimeeskond soovib oma müügikontakte paremini mõista;
  • sinu ettevõte soovib prognoosida igakuiseid uusi müügikontakte;
  • soovid oma e-maili kontakti nimekirja maksimeerida;
  • soovid oma meililisti laiendada;
  • arvad, et sotsiaalmeedia võib sinu ettevõtet aidata;
  • sa pole kindel, kas sinu sisuturundus töötab.

Kuidas turunduse automatiseerimist kasutada?

Paljud turundajad loodavad tulemuste saamiseks e-turundusele. Nad saadavad hunniku e-kirju oma potentsiaalsete klientide nimekirjale, lootes, et sõnum mõnega neist resoneerib ja nad sooritavad ostu. Aga kas see töötab?

Mõnikord see töötab, kuid reaalsus on tihti järgmine:

  • Raiskate oma väärtuslikku aega ja raha, turundades kellelegi, kes ei pruugi olla huvitatud sellest, mida jagate.
  • Võib juhtuda, et tüütate oma listis olevad inimesed ära liiga üldise sisuga e-mailidega.

Seevastu turunduse automatiseerimine võimaldab sul aktiveerida müügikontakte kogu ostuprotsessi vältel, edastades sihitud, isikupärastatud sõnumeid, mis käsitlevad nende konkreetseid vajadusi ostu sooritamiseks.
Näitena võiks välja tuua lihtsa automatiseeritud e-kirja töövoo:

  1. samm: saadad sihitud kontaktinimekirjale üleskutse allalaadida oma uusim e-raamat;
  2. samm: saadad tänukirja kõigile e-raamatu allalaadinud inimestele;
  3. samm: mõni päev hiljem saadad e-raamatu alla laadinud kontaktidele järelmeili, pakkudes neile teemaga seotud põhjalikku analüüsi;
  4. samm: analüüsi vastu huvi tundnud kontaktide kohta saab sinu müügimeeskond teatise, et nende potentsiaalise kontaktiga saab edasi minna (analüüsi allalaadinud inimesel on olnud suurem huvi ja ta on nüüd palju kõrgema kvalifikatsiooniga ning tõenäolisem ostja).

Pane end hetkeks oma kontakti kingadesse. Kui sa saad ettevõttelt teavet nende toodete/teenuste kohta, siis kas sa eelistaksite ülaltoodud personaalsemaid e-kirju või pigem masskirju, mille kohta saad öelda, et sama kiri on läinud sadadele teistele inimestele?

Pigem ikka eelistad personaalsemaid kirju, sest need on kohandatud sinu jaoks ja vastavalt sellele, kuidas sa selle ettevõttega suhtled. See suurendab tõenäosust, et usaldad seda ettevõtet ja lõpuks sooritad ka ostu.

See on turunduse automatiseerimise alus. See pakub turundajale võimalust sihtida oma kontakte ja saata neile sisu, mis põhineb nende käitumisel. Te annate neile vajaliku teavet, kui nad seda soovivad ja kergendad kontakti ostuotsust. Selle tulemusena suurenevad teie konversioonimäärad (ja tulud).

Mis on esimene samm?

Alusta eesmärgist – mida sa soovid turunduse automatiseerimisega saavutada. Milliseid andmeid soovid sellega jälgida ja hallata? Sõltuvalt sinu vajadustest ja äri tüübist võib parim lahendus olla väga erinev.

Järgnevalt mõned soovitused:

Omad suuremat e-poodi – soovitame e-poodidele keskendunud lahendust SALESmanago’t –  ülimalt funktsionaalne ning kõikehõlmav lahendus e-poe müügi maksimeerimiseks (AI tootesoovitused, äpi turundus, jpm). Võimaldab põhimõtteliselt piiramatud automatiseerimist ja integratsioone iga e-poe jaoks. Kui omad e-poodi siis loe lähemalt SIIT.

Äriklient, eraklient, teenus või väiksem e-pood: ActiveCampaign – kindel valik ja väga univeraalne turundusautomaatika tarkvara. Üks turu parimaid automatiseerimise võimekusi, väga hea integreeritavus erinevate platvormidega, lihtne kasutada ja õppida. Neil puudub tasuta versioon, aga sa võid kindel olla, et see tarkvara katab ära kõik sinu vajadused. Lisaks on neil ka väga hea CRM (kliendisuhte haldus) ja müügitoru (pipeline). Seega sobib see ka väga hästi kliendihalduseks ning nii B2B kui B2C müügi ning äriprotsesside halduseks. Kindel valik igat tüüpi äri jaoks. Kui soovid testida, siis nad pakuvad 2-nädalast prooviperioodi SIIN.

Väiksem e-pood või alustava ettevõte: Need turundusautomaaatika tarkvara ettevõtted võimaldavad väiksema eelarve korral alustada tasuta ning liikuda edasi tasulise konto ja suurema funktsionaalsuse peale kui äri kasvab ning kontaktibaas suureneb.
Moosend ja Mailerlite
Mõlemad on tunnustatud tegijad, piisava funktsionaalsusega ning lihtsad kasutada.

Konsultatsioon – ilma kogemuse ning testimata ei saa alati kindel olla, milline tarkvara on sinu ettevõtte vajaduste jaoks parim. Kui soovid läbi arutada, milline lahendus sinu ettevõtte eesmärke kõige paremini täidab, siis võta meiega ühendust. Broneeri tasuta 30 minutiline konsultatsioon SIIN.


Allikad:
https://www.activecampaign.com/
https://blog.marketo.com/2015/03/back-to-basics-what-is-marketing-automation-and-why-do-i-need-it-now.html
https://blog.hubspot.com/insiders/what-is-marketing-automation-a-beginners-guide?hubs_signup-url=www.hubspot.com%2Fmarketing-automation-information&hubs_signup-cta=cta–medium
https://uhurunetwork.com/marketing-automation/
https://www.bluevenn.com/blog/the-importance-of-marketing-automation