Koduleht - mis see on ja miks sul on seda vaja?

Autor: Mari-Liis Tenno
Kuupäev: 29. Jul 2020
koduleht

Kui sind pole internetis, siis pole sind olemas! Nii võiks kokku võtta põhjuse, miks sul peab olema koduleht kui tahad tutvustada ja müüa oma toodet või teenust.

Siinkohal võiks üle vaadata ka definitsiooni - koduleht on ettevõtte nägu ja esindaja internetis, mis pakub infot pakutava toote ja teenuse kohta ning aitab kodulehe külastajal lahendada tema vajadust (probleemi), millele ta lahendust otsib.

Miks on koduleht vajalik?

Varasemalt, kui internetti ei olnud, toimus kogu toote müük ning ostutegevus kas füüsilises poes või läbi paberkandjate nagu ajalehed, ajakirjad, reklaamlehed ja müüki toetati telefoni teel. 2000. aastast on internet kättesaadavaks saanud kõigile ning inimeste ostutegevus liigub aina enam internetti.

Miks on ostmine internetti kolinud?

Põhjus on see, et internetis veedetakse üha enam aega ja inimesed kasutavad seda peamise kanalina, et leida iseseisvalt probleemile lahendust või parim toode või teenus. Tänu online maksetele ja kulleritele, on võimalik sobiv toode/teenus leida kiirelt ja see kohe ka internetist soetada. See on väga mugav kliendile ja teistpidi ka väga hea võimalus toote ja teenuse müüjatele.

Kui potentsiaalne klient leiab otsingu peale just sinu kodulehe ning seal olevad müügisõnumid ja lehe/ettevõtte usaldusväärsus veenavad klienti ostma, siis see on väga efektiivne viis müümiseks - pole vaja inimest, kes teeks aktiivset müüki, pakuks kliendituge ja kes võtaks vastu makseid. Internetis on see võimalik kõik automatiseerida ja seeläbi oma müügiprotsessi efektiivsust tõsta!

Koduleht pakub seega piiramatut laiendatavust, sest müügi suurenedes puudub vajadus palgata lisa müügiinimesi, haldureid jne. See ongi interneti suurim eelis - toimiv (müüv) koduleht on müügikanalina piiramatult laiendatav väga madalate püsikuludega.

Kas sinul on on vaja kodulehte?

Kõige lihtsam näide on see, et kui sinu ettevõtet ja toodet või teenust pole internetis, aga Sinu klient on, siis Sinul pole võimalust müüki teha ning klient läheb konkurendi juurde. See võib tekitada mitmekordse kahju - potentsiaalne klient ei osta Sinult ja ta liigub konkurendi juurde, seega jääb usaldussuhe loomata ning tänane ja ka potentsiaalne tuleviku tulu teenimata.

Loomulikult saab internetis olla erinevatel platvormidel (nagu sotsiaalmeedia ja infoportaalid), aga nende suurim miinus on see, et sina ei kontrolli neid. Nendel asub sinu jaoks palju potsentsiaalseid kliende, aga Sinu jaoks on piiratud, kuidas sa saad seal oma infot ja ettevõtet esitleda ning portaali reeglite rikkumisel võidakse ka sinu ettevõtte leht seal kinni panna ning sa kaotad kogu oma äri. Samuti aja jooksul (populaarsed) portaalid muutuvad ning vahetuvad.

Kindlasti kehtib sama ka kodulehe kohta - kodulehe tegemine ei ole nö "ühekordne" tegevus, et teed selle valmis ja elu aeg ongi nii. Vastavalt turu, klientide ning sinu äri ja toodete arenemisele aja jooksul tuleb ka vastavalt kohaneda ning hoida koduleht asjakohasena ehk nagu kohe artikli alguseski sai välja toodud, on koduleht sinu ettevõtte nägu ja esindaja.

Milline peab koduleht olema?

Kõige tähtsam on see, et koduleht aitaks lehe külastajal ehk kliendil leida vastus oma probleemile. Selleks saab olla toode, teenus või ka lihtsalt info.

Tegelikult ongi koduleht müügitunneli üks olulisemaid komponente, mis juhatab külastajat ja klienti järgmise vajaliku sammuni.

Esmasel kokkupuutel ning usaldussuhte loomise alguses saabki selleks olla lihtsalt kasuliku info jagamine ning kliendi harimine. Sellest järgmine etapp on aidata külastajat liikuda soovitud tulemuse suunas ning usalduse loomisel sealt edasi siis juba esmase ostu suunas ja edasi korduvostudeni. Lihtsustatult ongi sinu toote ja/või teenuse eesmärk aidata kliendil saavutada oma soov/eesmärk lihtsalt ja kiiresti (ja ka soodsamalt kui ta sellega ise tegeleks).

Kokkuvõtlikult kodulehe funktsiooniks ja eesmärgiks ongi tekitada usaldus ning juhatada külastaja eesmärgini.

Nagu mainitud on külastajad erineval valmisoleku tasemel ning kodulehe toimimiseks peab selle ülesehitus ja sõnumid kõnetama ning andma vastuseid neile kõigile. Samuti peab koduleht ära juhatama inimesed, kes ei ole sinu sihtkliendid, sest vale sihtgrupp ja klient tekitab ainult ajalist ning rahalist kahju.

Mida on vaja, et koduleht töötaks?

Lehe ülesehitus ja disain - internet on väga kiiresti arenev maailm ning selle tarbija on aina mugavam, seega on oluline, et koduleht on kaasaegne ning lihtsasti kasutatav. Samuti peab see olema kiire (eriti oluline on, et see laeb telefonis kiirelt, sest enamus külastajatest tarbib sisu mobiilist) ja tagama, et külastaja leiab oma soovitud info ning liigub sujuvalt sinu poolt määratud eesmärgi suunas.

Sõnumid - sõnumite all mõtleme sisu, mis on sinu kodulehel. Kokkuvõtlikult need on sinu ettevõtte, toote ja teenuse kirjeldused ning müügitekstid eesmärgiga anda kliendile ja külastajale vastused tema küsimustele, luua usaldus ning veenda teda ostma. Et külastaja sinu lehele jääks, peavad sõnumi andma tervikliku ja ammendava vastuse tema küsimusele. Näiteks, et kui külastaja tuleb lehele, et leida endale uus punast värvi kahekohaline auto, siis sõnumitest peab välja tulema, et sinu ettevõte pakub või on võimeline pakkuma just sellist autot.

Platvorm - platvorme, mida kasutada on erinevaid ja enamusega on võimalik saavutada soovitud tulemus, sõltuvalt vajadusest ja ärispetsiifikast võib parim lahendus olla erinev. Platvorme on võimalik ühendada e-poe lahendustega, makselahendustega, laohalduse, raamatupidamisega jpm.

Elemendid ja süsteemid - kodulehel peavad olema tehnilised lahendused, mis võimaldavad parimal viisil ärilisi eesmärke saavutada. Enamasti valitud platvorm katab ära juba suurema osa baasfunktsionaalsusest, kuid siiski on oluline lisada lehele süsteeme, et muuta tegevust efekiivsemaks.
Üheks kõige olulisemaks on lahendus, kuidas kaasa haarta ja koguda uusi kontakte ning muuta müügiprotsess efektiivsemaks. Sest ilma uute kontaktideta pole võimalik uusi kliente saada ja sealt edasi müüki ning kasumit tõsta. Kuidas see toimib? Meie kiires maailmas on kontaktidel ja klientidel tihtipeale vajalik mitmeid kokkupuutepunke, et jõuda ostuni ning seega on oluline luua lehele tähelapanu köitvaid elemente ning lehest väljapoole kokkupuutepunkte loovaid sõnumeid, mis tooks külastajad sinu "maailma" tagasi.

Kuidas teha müüki toetavate integratsioonidega:

Turundus ja CRM

Esmase kokkupuutepunkti eesmärgiks kodulehel on pakkuda külastajale midagi väärtuslikku ja seeläbi saada külastaja kontakt. Parim viis selleks on kasutada kas allalaetavaid materjale, tasuta näidiseid, sooduskoode või muid sarnaseid lahendusi ning antud hüve vastutasuks usaldab külastaja sulle oma kontakti (enamasti nimi ja e-mail, aga sõltuvalt ärimudelist võib selleks olla ka telefoninumber vmt).

Selleks ongi vaja e-maili turunduse ja turundusautomaatika integratsioone, et antud kontakt suunata müügitunnelisse - ning seeläbi saata talle (tema nõusolekul) materjale, lisainformatsiooni, pakkumisi jpm. Kasutades kvaliteetset turundusautomaatika tarkvara on võimalik see kõik automatiseerida ja seeläbi saavutada kuluefektiivne kliendisuhte loomine.

Tarkvarasid on turul olemas palju ja valiku tegemine võib tunduda keeruline. Aga põhimõtted, millele tähelepanu pöörata: seda peab olema lihtne hallata, sel peab olemas olema funktsionaalsus ja seda saab lihtsalt integreerida sinu kodulehe platvormiga.

Järgnevalt mõned soovitused.
Mitmed platvormid pakuvad alguses tasuta versioone ja seda võib ka kasutada, aga sinu äri kasvades muutvad kõik tarkvarad tasuliseks. Et vältida tarbetu topelt töö tegemist, on oluline kohe võtta tarkvara, mis katab ära vajaliku funktsionaalsuse ja on konkurentsivõimeline sinu äri kasvades.

Activecampaign

Meie soovitus nr 1. Tegemist on ühe tunnustatuma tarkvaraga turul. Neil on üle 100 000 kasutaja, turu parim automatiseerimise võimekus, väga hea integreeritavus erinevate platvormidega, lihtne kasutada ja õppida. Neil puudub tasuta versioon, aga sa võid kindel olla, et see tarkvara katab ära kõik sinu vajadused. Lisaks on neil ka väga hea CRM (kliendsuhte haldus) ja müügitoru (pipeline), seega sobib see ka väga hästi kliendihalduseks ning nii B2B kui B2C müügi ning äriprotsesside halduseks. Kindel valik igat tüüpi äri jaoks. Kui soovid testida, siis nad pakuvad 2-nädalast prooviperioodi SIIN.

Moosend

Suhteliselt uus tegija turul aga neil on väga hea funktsionaalsus ja hinna/kvaliteedi suhe. Nende eeliseks on ka see, et nad arenevad väga kiirelt ning lisandub pidevalt uut võimekust. See on hea valik alustavale ettevõttele ja ka e-ärile.Pakuvad tasuta lahendust kuni 1000`le kontaktile. Leia SIIT.

SALESmanago

Spetsialiseerunud lahendus e-poodidele. Ülimalt funktsionaalne ning kõikehõlmav lahendus e-poe müügi maksimeerimiseks (AI tootesoovitused, äpi turundus, jpm). Võimaldab põhimõtteliselt piiramatud automatiseerimist ja integratsioone iga e-pole jaoks. Kui omad e-poodi siis loe lähemalt SIIT.

Taasturundus

Kõik külastajad ei ole nõus sulle kohe oma kontakti andma, seega oluline on ennast pildis hoida ja meelde tuletada, et külastaja, kellel on huvi ja vajadus, tuleks Sinu juurde hetkel, kui tal sinu poolt pakutud lahenduse järele vajadus tekib.

Parimad lahendused selle jaoks on Facebook ja Google taasturunduse lahendused ehk retargeting. See võimaldab kodulehte külastanud isikule näidata teistel veebilehtedel sinu reklaami ja üleskutset (Google taasturundus) või kuvada reklaame Facbookis või teistes Facebookiga ühendatud platvormidel (nt Instagram). Eesmärk on ikkagi üks. Tuua külastaja tagasi sinu kodulehele ja liikuda edasi müügi suunas. Taasturundus kombinatsioonis turundusautomaatika tarkvaraga on korralik käepikendus sinu kodulehele ning vajalik tagamaks ja tõstmaks kodulehe müügi efektiivsust. Ilma nendeta jääb palju müüki tegemata.

Kokkuvõte

Antud artiklis sai üle vaadatud põhimõtted, miks on meil vaja kodulehte ning mis on vajalik, et see korralikult toimiks.

Üles
crossmenu