TIPPTASEMEL

Turundusautomaatika

Kogu kontakte

Õpi oma kontakte ja kliente tundma (CRM)

Lähene kontaktidele ja klientidele personaalselt

Loo süsteemsed turundusprotsessid ja koonda kõik tegevused ja andmed ühele platvormile

Loo tööprotsessid ja automatiseeri korduvad tegevused

Suurenda klientide eluea väärtust

Statistika, aruandlus ja piiramatu laiendatavus

SALESmanago e-poodide jaoks

Näiteid kasutusvõimalustest:

 

Automaatsed dünaamilised e-mailid:

  • E-mailid, mis soovitavad tooteid, mida kontakt vaatas oma viimase kodulehe külastuse ajal;
  • Peenhäälestatud kirjad, mis soovitavad tooteid ja teenuseid, mida klient on oma „kokkupuute eluea“ jooksul külastanud;
  • E-mailid, mis soovitavad seotud tooteid;
  • E-mailid, mis soovitavad täiendavaid tooteid nendele, mida klient on juba ostnud;
  • Üles-müügid, ehk soovitused lisamaks tooteid või võtmaks kallemaid alternatiive näiteks komplektide näol, et klient saaks tema jaoks kõik vajaliku ja müüja saab suurema ostukorvi väärtuse;
  • Dünaamilised sõnumid ja pealkirjad vastavalt toodetele, mille vastu klient on huvi tundnud.

Hüljatud ostukorv:

  • Staatilised hüljatud ostukorvi teavitus e-mailid;
  • Staatilised hüljatud ostukorvi sõnumid;
  • Personaliseeritud hüljatud ostukorvi teavitused, sõnumid, mis sisaldavad isiklikku informatsiooni vastavat käitumisele, soole, varasemale ostu ajaloole jne;
  • Personaliseeritud hüljatud ostukorvi teavitused ja e-mailid, mis näitavad ostukorvi jäetud esemeid ja infot varasemate allahindluste, saadavalolevate soodustuste osas ning ostuajalugu.

Uudiskirjad

  • Uudiskirja sisu, mis on personaliseeritud olemasoleva infoga kliendi kohta: nt sugu, elukoht, vanus, huvid jne;
  • Segmenteeritud uudiskirjad vastavalt toodetele, mille vastu antud segmendid on huvi tundnud;
  • Mitteaktiivsete kontaktide aktiveerimine – soodustused ja eripakkumised, et tuua neid tagasi poodi ja saama aktiivseks kliendiks;
  • Klassikalised uudiskirjad üldinfoga kõigile;
  • Personaliseeritud sõnumid ja pealkirjad;

Teavitused külastajatele ja uute kontaktide kogumine:

  • Pop-up`id personaalsete sooduskoodidega, mida näevad ainult uued või mitte identifitseeritud külastajad;
  • Pup-up`id sõltuvalt külastuse algallikast;
  • Pop-up`id mis pakuvad lisa boonuseid esimese tellimuse või opt-in jaoks;

 Dünaamilised soovitused kodulehel:

  • Bännerid kodulehel, mis näitavad tooteid, mida klient või kontakt vaatas oma eelmise külastuse käigus;
  • Spetsiaalselt ja individuaalselt koostatud eripakkumised hiljuti vaadatud toodete jaoks;
  • Soovitatud tooted sõltuvalt sellest, kui tihti kontakt kodulehte külastab;
  • Toote ülesmüügid otse ostukorvis;

Turunduse automatiseerimine – kõik, mida pead oma klientide kohta teadma!

Tänapäeval ei piirdu mõiste „turundusautomaatika” ainult veebilehtede külastamise protsessiga või lihtsa e-mailide saatmisega. Turunduse automatiseerimisel põhinevad süsteemid on üha sagedamini seotud Deep Data analüüsi, tehisintellekti ja masinõppega, et pakkuda veebisaitide kasutajatele ideaalselt kohandatud ja isikupärastatud sisu. Tehnoloogia arengu päris alguses võimaldasid turunduse automatiseerimisel põhinevad süsteemid jälgida veebisaitide külastusi reaalajas ja edastada turundusteavet kasutajate käitumise kohta veebisaidil – neid jälgiti ja seda tehti anonüümselt. Tänu tänapäevastele lahendustele suudame pidevalt reageerida kontaktide vajadustele ja kohandada pakkumisi mitte ainult veebisaidilt kogutule, vaid ka kõnekeskuste turundajate, müüjate või RTB-võrgu andmete põhjal.

Personaliseerimine

Turundusautomaatika annab võimaluse kohandada sisu lähtuvalt kliendi huvidest ja vajadustest.

Loe lisaks

Reaalajas sisu personaliseerimine kasutades turundusautomaatikat, annab võimaluse individuaalsetest huvidest lähtuvalt kohandada sisu iga kliendi eelistuste ja vajaduste järgi ning edastada seda personaliseeritult kõikides kanalites. Aga see on lihtsalt jäämäe tipp.

Kasutades sellist tehnoloogiat saad asendada tavapärased staatilised kommunikatsioonistrateegiad piiratud kanalites kaasaegsete turundusautomaatika kampaaniatega kõikjal.

Tänu turundusautomaatikale muutuvad turunduskampaaniad dünaamiliseks ning nad hakkavad sarnanema tegeliku dialoogiga ettevõtte ja ettevõtte teenustest/toodetest huvitatud klientide vahel. Isikupärastamisega saab automatiseerimist kasutada kõigis kliendi ja ettevõtte kokkupuutepunktides.

Turunduse automatiseerimine võimaldab lisaks sisu personaliseerimisele ka reklaame personaliseerida. Personaliseerimise tulemusena paraneb kõigi turundustegevuste konversioonimäär. Nüüd, kui meil on klientide kohta andmed teada, siis mis saab nendest edasi? Kas saame neid kuidagi analüüsida? Muidugi saame? Turundusautomaatika võimaldab luua ja analüüsida kogu kliendi elutsüklit.

Huvitatud või passiivne?

Turundusautomaatika mõõdab kliendi kaasatuse taset erinevates turundustegevuste etappides.

Loe lisaks

Turunduse automatiseerimisprotsessides mõõdetakse kliendi kaasatust indeksiga, mis on välja töötatud turundusautomaatika platvormi SALESmanago enda poolt, lähtudes laiaulatuslikust analüüsist.

Turunduse kaasatuse indeks põhineb mitmetel põhinäitjal ja see koosneb kahest osast. Esimene näitab kliendi kaasatuse ja pühendumuse taset enne lepingu allkirjastamist, tehingu sõlmimist, ostu sooritamist jne. Teine määratleb klientide pühenduvuse kliendi korduvuse või väljumise faasis.

Turunduse automatiseerimise süsteem, pärast kliendi paigutamist ühele eelnevalt mainitud poolele, mõõdab nende osavõtlikust ja aktiivsust erinevates turundustegevustes nagu e-kirjade lugemisel või käitumisel veebisaidil ning seejärel määrab kliendi turundus tunneli faasi võttes aluseks kontakti skoori.

Turundusautomaatika süsteemis me mitte ainult ei sobita turundus- ja müügitegevusi kliendi elutsükli etappidele, vaid ka sellele, millises ulatuses nad meie turundustegevustes osalevad.

Nii, nüüd me juba teame, et meie kontakt on pühendunud klient, aga mis edasi? Kuidas mõjutab see meie müügiprotsessi?

Kliendi väärtus

Turundusautomaatika koondab informatsiooni kliendi tüübi ja tema ostusageduse kohta, mille põhjal saame ome kliente ja sõnumeid segmenteerida.

Loe lisaks

Kliendi väärtuse turundusstrateegia on mõeldud B2C turundajatele, kes ehitavad välja kliendi väärtuse ja turunduse automatiseerimise kontseptsiooni. Klientide väärtuse turundus on suunatud kliendi ostusumma maksimeerimisele tema eluea jooksul ja praktikas tähendab see investeeringutasuvuse maksimeerimist kliendi kohta.

Kliendi väärtuse turundus redefineerib traditsioonilise ühesuunalise turunduse uuenduslike meetoditega, mis põhinevad RFM-I (R –Recency – aeg viimasest ostust; F – Frequency –  ostude sagedus, M – Monetary – ostude rahaline väärtus) dünaamilisel kliendisegmenteerimise analüüsil, mida toetab käitumine (Digitaalne kehakeel), mille abil on loodud reaalajas mitmekanaliline turunduse automatiseerimisprotsesside struktuur kogu kliendi elutsükli vältel, alates kontakti toomisest kuni kõige väärtuslikumate  kliendisegmentide toomiseni ning pikaajaliste suhete edendamiseni välja.

Pärast CVM-i indikaatori analüüsimist saame luua e-posti turunduskampaaniad, mis sisaldavad dünaamilisi turundussõnumeid (e-mail, uudiskirjad).

Kasutades turunduse automatiseerimise süsteemides olemasoelvaid automatiseerimise reegleid, saame luua dünaamilisi tootesoovitusi ja isikupärastatud kontaktivorme (hüpikaknaid). Tänu turunduse automatiseerimissüsteemi integreerimisele sotsiaalmeediaga – loome täielikult kohandatud turunduskampaaniad ja Facebooki kohandatud sihtrühmad. Lisaks võimaldab turundusautomaatika platvorm sidet mobiilikanalite kaudu: sms, push jt mobiilirakendused, samuti telemarketingi ja otsemüügi kanaleid. Kõiki neid sidekanaleid saab kasutada samaaegselt mittelineaarsete turundusprotsesside ehitamiseks (erinevalt B2B sektorile tüüpilisest lineaarsest protsessist) ning pakkuda õigeid, isikupärastatud turunduspakkumisi õigetele inimestele ja seda parimal ajahetkel. Kõik see toimub reaalajas ja paljudes kanalites tänu turunduse automatiseerimisele.

Kliendiväärtuse turundus on turundusstrateegia, mis on vastuolus sekkuva turundusega, pakkudes just B2B turundajatele tööriista, nimelt on see peamiselt suunatud kontaktide genereerimisele ning klientide meelitamisele ja harimisele kliendi elutsükli erinevatel etappidel ja veebisaidi liikluse juhtimisega huvitava sisu loomisel.

Peamine turundusmeetod kliendiväärtuse turunduse eesmärkide saavutamiseks on RFM-i abil juhitud turundusautomaatika, mis põhineb klientide dünaamilisel segmenteerimisel, sõltuvalt kliendi tehingutegevustest aja jooksul, mida toetavad käitumisandmed, mis on kogutud ühe kliendi kohta turunduse automatiseerimise platvormil. Seda uut, dünaamilist RFM-põhist 360 kraadi kliendivaadet saab seejärel kasutada täiesti uue turunduse automatiseerimisprotsessi struktuuri loomiseks, kasutades e-posti, SMS-sõnumeid, dünaamilisi veebisaitide sisu, mobiilseid, sotsiaalseid meediaid, reklaamivõrke, POS-i ja suunab kliente läbi müügitegevuste kõrgeima väärtusega kliendisegmentidesse.

Tänu turundusautomaatika platvormi kasutamisele saame luua: spetsiaalsed turunduskampaaniad TOP klientidele – neile, kes ostavad kõige rohkem ja kõige sagedamini. Kommunikatsiooniviisid võivad olla erinevad. Me võime oma kliente juhtida turunduse automatiseerimise platvormi poolt loodud automatiseeritud allahindlusmeetmetega, kes satuvad seeläbi vähem väärtuslikesse segmentidesse, luua dünaamilised isikupärastatud toodete soovitusi veebisaidil ja seda automaatsete turundussõnumitega. Segmenteerimise abil loome ka tõhusamad turunduse automatiseerimise reklaamikampaaniad Facebook Custom Audiences gruppidele, mis on ehitatud klientide ostutegevuse alusel. Aga millised on tulemused?

Turundusautomaatika rakendamise peamised põhjused on: reaalne käibe kasv ja müük tänu turundustegevuse fokuseerimisel väärtusklientide kaasamisele (kulud kliendile ja tema kasumlikkus aja jooksul), tulude maksimeerimine iga võidetud kliendi kohta ja turunduskampaaniad, mis on kohandatud pidevalt muutuvale kliendikäitumisele ning erinevad turundsustrateegiad kliendigruppide kaupa, mis võtavad arvesse ka klientide ostuaktiivsust.

Aga mis siis, kui me müüa tundmatuid tooteid kõige tavalisematele inimestele? Mis siis, kui soovime ostma kutsuda inimesi, kelle tausta me ei tea? Turundusautomaatika platvormid on sellistele vajadustele avatud ja selle abil on võimalik luua mitmeid harivaid sõnumeid, mis otsest turundusinformatsiooni ei oma.

Kuidas saada uusi kliente

Personaliseeritud kontaktivormid ja nende põhjal klientide segmenteerimine.

Loe lisaks

Kontaktide saamine toimub tavaliselt läbi kodulehel oleva kontaktivormi, reklaami või soovituste. Kontaktide saamise probleem seisneb aga peamiselt kontaktide osutumisel ebakvaliteetseks, mis tähendab, et müügiinimesed peavad tegelema kontaktidega, kes ei ole pakutavast tootest või teenusest teadlikud või ei ole sellest lihtsalt huvitatud. Suurim väljakutse on ebakvaliteetsed kontaktid kontaktivormi täitnute seast kaotada.

Kasutades kontaktide saamiseks automatiseeritud turunduse süsteemi, mis võimaldab sealjuures potentsiaalsete klientide tealikkust tõsta ning neid klassifitseerida spetsiifilistesse müügipotentsiaaliga rühmadesse, saavad müügiinimesed keskenduda kõige potentsiaalikamatele kontaktidele. Turundusautomaatika süsteemi kasutamine potentsiaalsete klientide saamiseks võimaldab koguda olulist informtasiooni kontakide kohta ja selle kohta, millist ettevõtte poolt pakutavat turunduslikku sisu nad tarbivad. Oluline on, et turunduse automatiseerimise tehnoloogia süsteem eristab automaatselt identifitseeritud ja anonüümsed kontaktid, mistõttu anonüümsetelt kontaktidelt küsitakse vaid kontaktandmeid.

Erinevad, paindlikud ja isikupärased kontaktide kogumise vormid aitavad anonüümse liikluse veebilehel huvitundjate osas kontaktideks genereerida. Teine võimalus oma potentsiaalsete klientide väärtuse mõõtmiseks on automatiseeritud hindamissüsteemi loomine.

Optimeerimine ja multidimensionaalne klientide käitumise analüüs

Kliendi käitumise ja tehingute andmete kogumine, Big Data analüüs ning selle põhjal tegevuste optimeerimine.

Loe lisaks

Olukorras, kus põhiandmete analüüs ei anna klientide käitumise kohta piisavat informatsiooni, pakuvad automaatika süsteemid meile nn Big Data analüüsi. Big Data on turunduse kontseptsioon, mis on omane turundusautomaatika süsteemidele. Kõik tulemused põhinevad kiiresti genereeritud andmepakettide analüüsimisel ehk Big Data’l. Kuna analüüs toimub reaalajas, toimuvad Big Data andmete kogumine pidevalt ja see põhineb järjepidevalt kogutud viimastel kliendiandmetel.

See dünaamiline kombinatsioon klindile suunatud kommunikatsioonist ja sisust reaalajas võimaldab ettevõtetel pakkuda oma klientidele täpselt seda, mida nad konkreetsel ajahetkel vajavad.

Big Data’i turundus põhineb kontaktide käitumise jälgimisel reaalajas nt veebisaidil, turundusautomaatikale, CRM, ERP, BI ja lojaalsusskeemide andmetele, ka klientide aktiivsuse jälgmisele sotsiaalmeedias – seda toetavad integreeritud turunduse automatiseerimise platvormid, kogutud andmete analüüs peaaegu reaalajas ja isikupärastatud individuaalne suhtlus kliendiga, kasutades sealjuures optimaalselt valitud turundusautomaatika kanalit.

See võimaldab ära tunda ja valida parimad sihtgrupid, luues nende huvidest lähtuvalt vaatajaskonna segmente ja pakkudes neile isikupärastatud sisu õigel ajal ning nende jaoks kohandatud sobivast suhtluskanalist. Teisalt on Big Data tegevustel oluline mõju sidumaks ära iga uus kontakt turundustegevustega tema suunal ning mõjutada nende lõplikku käitmuist.

Turundusautomaatikat kasutavad süsteemid võimaldavad andmeid koguda. Sel moel saab täieliku ülevaate oma tegevusest ja kasulikku teavet nende tõhususe kohta. Lisaks sellele on võimalik arvutada turundusinvesteeringute tasuvust kõikidele käivitatud kampaaniatele. Lisaks Big Data analüüsidele pakuvad turunduse automatiseerimise tarkvara täiustatud ja täielikult automatiseeritud Deep Data integratsiooni mõnedele populaarsematele e-kaubanduse platvormide, sealhulgas WooCommerce, Magento, PrestaShop ja teistele. Integreerimine võimaldab palju rohkem kui põhiandmeid edastada veebipoe külastavate inimeste käitumise kohta. Samuti annab see ülevaate oma tehingute ajaloost otse SALESmanago turundusautomaatika platvormile.

Integreerimisprotsess ise on lihtne ja täielikult automatiseeritud. See asetab e-kaubanduse platvormid turunduse automatiseerimisega integreeritud turundus- ja müügiteabe tugevale alusele. Neid platvorme kasutavate online-kaupluste puhul tähendab see märkimisväärset müügi kasvu ja turustamisprotsesside täiustamist. Enamik e-kaubanduse platvorme ja turul kättesaadavad turundus- ja müügivahendite vahelised andmete integreerimised võimaldavad edastada ainult väga põhilisi kontaktandmeid, näiteks nime, e-posti aadressi, telefoninumbreid või tänava aadressi turunduse automatiseerimise süsteemidele.

Turundusautomaatika platvorm võimaldab juurdepääsu aga kõigile järgmistele andmetele: kliendi käitumine, ostu ajalugu, hiljutised tehingud ja klientide tulud. Selle tulemusena saavad meie kasutajad turunduse automatiseerimise tööriistade abil oma kliente paremini mõista ja nende vajadusi reaalajas kindlaks teha. Lisaks käitumis- ja tehinguandmete edastamisele võimaldab Deep Data integratsioon kogutud teavet täpset struktuureerida.

AI ja masinõpe

Kasutades SALESmanago eneseõppe algoritme kohandatakse pakkumine vastavalt kliendi tarbimiskäitmusele ja kliendi soove ennetavalt.

Loe lisaks

Traditsiooniline turundusautomaatika klišee „Õige pakkumine õigele inimesele õigel ajal” koos SALESmanago Copernicusega – masinõppimine ja AI kõlab palju targemalt ja see täieneb „Õige pakkumine õigele inimesele õigel ajal õiges kanalis”. SALESmanago Copernicus – masinõppimine ja AI on tipptehnoloogiline eneseõppe algoritm, mis analüüsib üksikute klientide käitumist ja ennustab tulevasi ostusid. Seejärel saadab ta isikupärastatud toodete soovitusi vastavalt sellele, mida klient kõige tõenäolisemalt ostab.

See tipptasemel turunduse automatiseerimise tööriist annab ülevaate klientide ostude ajaloost, ostja teekonnast ja analüüsib, kuidas tooted kategooriates omavahel korreleeruvad, võimaldades individuaalsetele klientidele pakkuda väga huvitavaid ja pilkupüüdevaid pakkumisi. Seetõttu on oluline integreerida turundusautomaatika platvormidel saadud andmed AI algoritmide poolt väljatöötatud andmetega. Masinõppe ja AI-turunduse tehnoloogia põhineb kahel soovitusmudelil. Igaüks on optimeeritud konkreetse turundusmeetodi toetamiseks.

Kaasava (sisuturundus, sisse-optitud emaili turundus, maksutud otsisõna turundus) või ühesuunalise (külmkõned, meediapinnad, emaili spämm) turunduse puhul. Tandemina kasutatavad mudelid parandavad nii kaasava kui ka ühesuunalise turundustegevust. Vastuvõtlikuse analüüsi mehhanism tugineb keerulistele algoritmidele, mida kasutatakse assotsiatsioonianalüüsis. Analüüsides põhjalikult tehinguandmeid ja korrelatsioone konkreetsete toodete ja kategooriate vahel, arvutavad algotitmid iga pakkumise optimaalse kombinatsiooni. Pärast saadud andmete parsimist ja modelleerimist saab iga kliendi jaoks esitada oodatud sõnumeid. Lisaks võimaldab metaandmete kasutamine koheselt reageerida kliendi eelistuste muutustele.

Metaandmete kasutamine turunduse automatiseerimise süsteemides võimaldab kohest reageerimist ostude eelistuste osas. Turundusautomaatika süsteem kasutab masinõppimist, et võrrelda pidevalt lõpptarbijate toodete assotsiatsioonianalüüsi prognoose. Seejärel määrab ta igale antud soovitusele punkte, et näidata, kui tõenäoline on, et üksikud kliendid toote ostavad. Peale selle tagab toote väljaarvamise algoritm, et tooteid ei soovitata neile klientidele, kes juba ostu on sooritanud. Turunduse automatiseerimise süsteemid saavad kasutada masinõppe ja AI poolt läbi viidud käitumusanalüüsi. See hõlmab kliendi tegevuse põhjalikku uurimist ostude vahel ja ostuga seotud kõige sagedamate ostuteede identifitseerimist. Turustuskanalite kaudu soovitatavad tooted valitakse klientide käitumiste võrdlemise alusel antud kategooriate ostude vahel välja, samuti ostukäitumise skoor. Lisaks mõõdavad turundusautomaatikat kasutavad süsteemid toote kategooria esinemise tõenäosuse suurenemist ühe tehingu osas. Moodul SALESmanago Copernicus – masinaõpe ja AI sobivad iga kliendi toodetega ning soovitavad parimaid kommunikatsioonikanaleid, analüüsides nende ostuteekondi.

Turundusautomaatika süsteem kogub teavet veebisaidi anonüümsete külastajate käitumise kohta, tänu millele saab veebisaidi turunduse sisu isikupärastada nende kontaktide jaoks, seega saab analüüsida nende käitumise mehhanismi nii anonüümsete kui ka kindlaksmääratud klientide jaoks – käitumismehhanismide abil. Kuidas saab tehisintellekti poolt toetatud automatiseeritud turundussüsteem mõjutada kliendiga suhtlemise taset?

Kliendi elutsükli analüüs

Suhtle kliendiga kõigis tema elutsükli etappides, maksimeerides seeläbi tema ostusooritusi! 

Loe lisaks

Turundusautomaatika süsteemi kasutamine võimaldab mugavalt suhtlelda kliendiga kõigis tema elutsükli etappides, maksimeerides seeläbi tema ostusooritusi ja eluea väärtust! 

Kliendi elutsükli turundus algab kontakti saamist, kestab nende harimise faasis, mis valmistab neid ette ostuostuse suunal, suunab neid korduvostule ja suurendab nende lojaalust. Turundusautomaatika mõõdab kliendi kaasatust kõigis etappides ja pakub igas etapis parimat võimalikku ja sobivaimat sisu.

Tänu turunduse automatiseerimisele suudame mitte ainult jälgida kliendi käitumist elutsükli eri etappides, vaid ka analüüsida nende osavõtlikust ja juhtida neid suunatud kampaaniatega soovitud tegevusi tegema. 

Turunduse automatiseerimise abil saame suurendada meie toodete ja teenuste vastu enim huvi tundvate klientide lojaalsust.

Kuidas aga kontrollida turunduse automatiseerimissüsteemi poolt jälgitavate klientide kaasamise taset?

Kas nüüd on õige aeg müüa?

Õige pakkumine õigele kliendile ja õigel ajal suurendamaks kliendi lojaalsust ja keskmist ostukorvi.

Loe lisaks

Turundustegevused kogu kliendi elutsükli vältel on võimalikud tänu pikaajaliste müügiprogrammide väljaehtamisele koos turundusautomaatikaga. On ilmselge, et klient muutub aja jooksul ja nii ka tema vajadused.

Tänu turunduse automatiseerimisele suudame neid muutusi ka jälgida. Nt keegi, kes ostab täna rõivaid 6-aastasele lapsele, siis mõne aja pärast vajab ta juba täiesti teistsugust riiete valikut ja erinevaid tooteid. SALESmanago turundusautomaatika võimaldab selliseid automatiseeritud müügi – ja turunduskampaaniaid planeerida, mis on kliendi jaoks ideaalselt kohandatud ja sobivad.

Kirjeldatud olukorras saab süsteem teavet selle kohta, et klient ostis toote 6 aastasele. Selle sündmuse põhjal saab süsteemis luua reeglid, mis saadab aasta pärast pakkumise 7-aastastele ja järgnevatel aastatel üha vanematele lastele. Sellist pakkumist saab kliendile toimetada peaaegu igas turunduskanalis, mida SALESmanago turundusautomaatika program toetab.

Loomulikult on see vaid üks lihtne näide paljudest turundusautomaatika kasutamise võimalustest. Erinvaid reegleid saab vabalt seadistada ja uusi sobivaid pakkumisi õigel ajal edastada.

Kliendi elutsükli analüüsimine turunduse automatiseerimise süsteemides võimaldab anda iga kliendi kohta parema müügitulemuse ja täiustab müügivõimalusi automaatse sarnaste toodete juurdemüügi või sama toote juurdemüügi näol. Tänu turunduse automatiseerimise tehnikate rakendamisele kasvab klientide lojaalsus ning lühenevad aeg ja kulud uute klientide saamiseks.

Pärast kliendi elutsükli analüüsimist on aeg kindlaks määrata nende väärtus. Lõppude lõpuks on see parameeter väga oluline tegur igaühele, kes on kunagi mõelnud turundusautomaatika platvormiga töötamisest.

Teadlikkuse tõstmine on kõige alus

Hari klienti, läbi segmenteerimise loodud personaalsete sõnumitega, et teda endaga siduda ja valmistamaks teda ette ostuotsust tegema.

Loe lisaks

Kontaktide püüdmine turunduskampaaniad kasutades, aitab ette valmistada tulevasi kliente ostuotsuse tegemiseks. Selliseid turundusprogramme saab turundusautomaatika süsteemides nagu SALESmanago käivitada. Ettevõtted, mis on kontaktide püüdmisel silmapaistvad, toovad enam kui 50% müügivalmiduse, mille tulemuseks on 33% madalam kulu ühe kontakti kohta (ForresterResearch). Turunduse automatiseerimise süsteemides on võimalik luua klientidele mitmesuguseid teavitus- ja teadlikkust tõstmise kampaaniaid.

Kõige sagedamini kasutatavad tealikkust tõstvaid programme Drip-programmid, mis moodustavad turunduse automatiseerimise põhiolemuse, need on eelnevalt kindlaksmääratud teabekogumid, mis saadetakse kindlate ajavahemike järel teatud kliendigruppidele. SALESmanago turundusautomaatika platvormi abil saab luua peenhäälestatud tsükleid, et jõuda üksikute klientideni, väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele mõeldud erinevatele tsüklitele ja ka suurte äriklientideni. Kõigi nende gruppide sihtimine sama sõnumiga mõjutaks negatiivselt müügi ja turunduse tulemuslikkust.

Klientideni jõudmiseks kasutatakse tsüklilist lähenemist ja sealjuures analüüsitakse nende reaktsioone. Kontaktid segmenteeritakse ja nende seast selgitatakse välja kõige lootustandvamad ning see info edastakse müügipersonalile. Automatiseeritud tervitussõnumid – need saadetakse veebilehel liikuvatele identifitseeritud kliendile automaatselt.

Hästi koostatud tervitussõnumid tuvastavad teie potentsiaalsete klientide huvid ja saadavad neile uut informatsiooni teie ettevõtte või tootevaliku kohta. Näiteks kui klient, kes täitis väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele mõeldud ankeedi näidates huvi sealsete toote või teenuse vastu, satub automaatselt neile mõeldud tsüklilise turundusautomaatika programmi, mis saadab sõnumi kohe pärast vormi täitmist, siis teine ​​sõnum 3 päeva pärast ja järgmise ​​ühe nädala pärast.

Kontakide teadlikkuse kasvatamise peamised eesmärgid on nende viimine automatiseeritud turundusprogrammi, mille eesmärgiks on saata automatiseeritud, kohandatud ja eelnevalt määratletud müügi-, turundus- või informatiivsed sõnumid, et säilitada kontakt potentsiaalse kliendiga. Kui teie kontaktid ei soovi suhete säilimist teie ettevõttega, siis tõenäoliselt loobuvad nad e-kirjadest ja ignoreerivad linke. See omakorda jätab nad välja turundusautomaatika poolt välja toodud sõnumite saajate hulgast.

Kontaktide tealikkuse kasvatamine läbi automatiseeritud turunduse võimaldab edastada olulist informatsiooni potentsiaalsetele klientidele – teile kliendid saavad võimaluse olla kursis oluliste faktide, võrdluste ja kommentaaridega.

Peamine turundsue automaatika eesmärk on suunata potentsiaalsed kliendid ostuotsusele lähemale. See on väga oluline osa kogu müügiprotsessist. Turunduse automatiseerimine tagab lihtsustamise, mis aitab ära tunda parima müügimomendi – süsteem analüüsib pidevalt kliendikäitumist kontaktide tealikkuse tõstmisel. See võib olla kokkuvõtlik hinnang kliendi käitumisele saadetud teabe kohta, veebisaidiga suhtlemise tase või täpsem huvi pakkumise erinevate elementide vastu.

See omakorda annab klientidele süsteemis skoori, mille alusel neid huvitatuse põhjal grupeeritakse. Kuid mis siis, kui veel ei ole kliendibaasi, veebileht on uus ja alles tuleme turule? Kuidas turunduse automatiseerimise süsteemid aitavad sel juhul potentsiaalseid kliente tuua?

Skoor ja eluea eesmärgid

Klientide skoorimine vastavalt nende aktiivsusele ja huvidele erinevates kokkupuutepunktides.

Loe lisaks

Turundusautomaatika platvormid (sh SALESmanago) pakuvad turunduse automatiseerimise tööriistades ühe olulise funktionaalusena hindamist ehk skooringut.

Hindamine on protsess, mille käigus lisatakse kontaktile automaatselt kindlaks määratud punktide arv, mis tahes tuvastatud kokkupuutepunkti korral kontakti ja ettevõtte vahel. Mida rohkem punkte on kontaktil seda aktiivsem on ta meie turunduskanalite ja sõnumitega suhtlemisel.

Turunduse automatiseerimise süsteemis on kontakti hindamine objektiivne mõõdik – see annam meile infot ja aimu, milline on kontakti aktiivsus ja valmisolek osta. Kontakti kokkupuutepunkte kasutades võib anda oma müügipersonalile selget teavet, mis puudutab kõige paljutõotavamaid kontakte. Turundusautomaatika süsteem annab punkte üldiste hindamisreeglite alusel – need on reeglid, mis on määratletud süsteemi seadistustes ja need on seotud konkreetselt kontaktikäitumisega.

Nt uued veebisaidi külastused, uued külastused reklaamidest, uued otsingusõnad, klõpsamine turundussõnumi teisel lingil, e-kirja avamine turunduse automatiseerimissüsteemi kaudu loodud e-maililt, saadetud e-kiri postkastist, klõpsates turunduse automatiseerimissüsteemi loodud e-posti aadressil, „meeldib” või „ei meeldi”, samuti kommentaari lisamine või eemaldamine.

Turunduse automatiseerimise süsteemis on võimalik luua ka konkreetseid hindamisreeglid – mis kehtivad vaid teatud tegevuste tegemisel, võimalik on lisada või maha arvata punkte väga spetsiifilise käitumise kohta, sealhulgas: konkreetsete URL-aadresside (alamlehekülgede) külastamine, teatud e-kirjade avamine ja klõpsamine konkreetsetest otsingusõnadest või allikatest. Kasutades turunduse automatiseerimise platvormil kontakitde hindamist, saate oma müügi- ja turundustegevuse tõhusamalt automatiseerida ja kontrollida iga kontakti tegelikku kaasatust. SALESmanago kasutajad saavad määrata ka maksimaalse skoori, mille saavutamisel märgitakse et, kontakt on ostuks valmis ja selle saavutamisel liigub informatsioon kontakitst müügiinimestele. Kontaktide hindamine võib suurendada ROI-d kuni 200%.

Segmenteerimine ja andmete korrastamine

Segmenteeritud tarbijagruppidele personaalse ja ennetava pakkumise tegemine kasutades turundusautomaatikat ja Big Data andmeid.

Loe lisaks

RFM-mooduli abil saavad turunduse automatiseerimise süsteemi kasutajad analüüsida ostukäitumist, segmenteerida baasandmeid ning automatiseerida kõik turundus- ja müügitegevused. RFM Marketing Automationi moodulis ehitatud kontakti segmendid põhinevad kolmel põhilisel teabel, nagu viimane ostu aeg, ostude sagedus ja ostude rahaline väärtus.

Neid andmeid saab vabalt võrrelda ja nende põhjal saab analüüsida klientide eelistusi ja ostueelistusi. Big Data’i ja turunduse automatiseerimise platvormi funktsioonide kombinatsioon toob kliendianalüüsi täiesti uuele tasemele. Turundusautomaatika platvorm võimaldab käivitada ühekordseid või perioodilisi, aga ka täielikult automatiseeritud turunduskampaaniaid konkreetsetele kliendisegmentidele. Lisaks toimub turunduse automatiseerimistegevused reaalajas, kõikides kättesaadavates kommunikatsioonikanalites. Selle tulemusena võimaldab see turunduskommunikatsiooni täielikku isikupärastamist, pakkudes õigetele inimestele õigel ajal, kohas ja kanalis õigeid tooteid/teenuseid.

Kui Sa arvad, et ei suuda ennustada oma klientide ostuvalikuid, siis see on tõest kaugel! Seda suudab turundusautomaatika. Tänu turunduse automatiseerimise süsteemidele saame jälgida kontaktide praegusi ja mikeviku tehinguid ning analüüsida nende ostuteekondi. Turundusautomaatika platvorm sobib iga kliendiga suhtlemiseks, valides selleks sobiva kommunikatsioonikanali. Turunduse sisu isikupärastamine põhineb mitte ainult tuvastatud kontaktide käitumisel, vaid ka anonüümsetel inimestel, kes veebilehte külastavad.

Automaatne tulevaste klientide vajaduste tuvastamine, mida toetab tehisintelligents võimaldab efektiivselt juurutada “ennustava” turunduse. Tulemusena saad sa teha kontaktile sobiva pakkumise enne kui tal endal vastav vajadus tekib. Ja millise eelise me me saame kui kombineerime deep data analüüsi turundus automaatikaga?

Piiramatu andmevoog potentsiaalsete ja praeguste kontaktide täielike käitumis- ja tehinguandmete kohta reaalajas, veebilehte külastavate unikaalsete kontakitde lihtne ja täielikult automatiseeritud haldamine, pakkumiste kohandamine vastavalt kasutaja käitumisprofiilile ja reaalajas ostmine, võimalus  luua dünaamilistel kliendisegmentidel põhinevaid tõhusaid turundus- ja müügistrateegiad kõigis kommunikatsioonikanalites, võimalus luua mitmekanalisi turunduse automatiseerimise struktuure, võttes arvesse kliendi täielikku elutsüklit, turunduskommunikatsiooni personaliseerimine, mis põhineb tuvastatud ja anonüümsetel kontaktidel ning toodete ja teenuste reaalajas soovitamine vastavalt tarbijate vajadustele ja huvidele.

Kas turundusautomaatika on siiski suletud peatükk, millel puudub edasise arengu võimalus? Kuidas reageerivad turundusautomaatika platvormid tehisintellekti kasutuselevõtuga seotud muutustele?

Sa tead oma kliendist kõike – avasta, mida ta enda kohta ise ei tea

Maksimaalne kasu müüjale ja parim tulemus tarnijale ennetades soove ja vajaduse. 

Loe lisaks

Kaasav ja ühepoolne turundustegevus saavad sellest protsessist saadud lisateabest suurt kasu. Teadmised selle kohta, milliseid tooteid või kategooriaid praegu otsitakse kõige enam ning millised kommunikatsioonikanalid toovad kaasa suurimad konversioonimäärad, on võimalik keskenduda tõhusatele lahendustele ja optimeerida turunduskulusid.

Veelgi enam, on täpselt teada, millal ja kuidas kliendid tegutsevad, mis omakorda aitab valida sobivaima aja müügi tegemiseks, see tugevdab ettevõtte ja kliendi vahelisi suhteid. See terviklik protsess, mida nimetatakse „Klientide ostuteekonna ja käitumismehhanismide prognoosimiseks”. Miks seda vaja on? Kuna meil on juba olnud võimalus sobitada pakkumisi tarbijate vajadustega? AI annab meile võimalusi mitte ainult sobitada pakkumisi sõltuvalt kliendi eelistustest, vaid ka neid ennustada, millest klient tõenäoliselt huvitub ja seda enne kui nad ise selle peale mõtlevad, seega: hankige reaalseid tulemusi ja kasvatage müüki, kohandades turundust tarbijate soovidega.

Tänu AI ja Deep Data poolt toetatud turundusautomaatika süsteemile saavutame igal juhul maksimaalse kliendi eluea väärtuse, maksimeerides ostu tõenäosust ja minimeerides üldkulusid. Samuti optimeerime turundustegevusele pühendatud ressursside kasutamist toodete ja tootekategooriate üksikasjaliku analüüsi abil, mis tekitavad ka kõige rohkem tähelepanu ja huvi, teadmisi klientide eelistustest ja võimet ennustada, milliseid tooteid lähitulevikus müüakse ja tehingute kompleksset analüüsi.

Kokkuvõtteks võib öelda, et turunduse automatiseerimise süsteem omandab, kogub, analüüsib ja reageerib paljude sõltumatute allikate andmetele. See võimaldab teil täielikult ära kasutada Big Data, AI & Machine learning, andmebaasi traditsioonilist isikupärastamist või segmenteerimist. Kuid suurimaks eeliseks on võime automatiseerida reageerimist ühe kliendi käitumisele ja jõuda seeläbi temaga isikupärase turunduspakkumiseni talle kõige mugavamal ajal, sealjuures täpselt kontrollides tegevuste tõhusust ning õiguspärasust ning seeläbi vähendada kulusid ühe kliendi kohta ja tõsta kontakti väärstust ja temast tulenevat tulu ettevõttele.

Avasta turundusautomaatika

Võta meiega ühendust!