Sotsiaalmeedia turundus: ole kohal seal, kus on Sinu kliendid

Autor: TENFOR marketing
Kuupäev: 6. juuli 2020
sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus täiendab ettevõtte sisustrateegiat, tänu millele sa saad oma sisu kajastada erinevates kanalites, et tugevdada sidet jälgijaskonnaga ja oma sõnum nendeni viia. Sinu ülesanne on teada, milline sotsiaalmeedia kanal töötab Sinu klientide jaoks kõige paremini, neid võib ka mitu olla. Sotsiaalmeedia kanalites on oluline kohal olema, sest tugev jälgijaskond tekitab usaldust. Lisaks töötavad need hästi ka reklaamikanalitena.

Turundus sotsiaalmeedias algas kõigepealt sisu avaldamisega. Ettevõtted jagasid sisu sotsiaalmeedias, et suunata liiklust oma veebilehtedele ja seeläbi loodeti suurendada müüki. Kuid sotsiaalmeediast on saanud palju enamat, kui lihtsalt sisu edastamise koht.

Ettevõtted kasutavad sotsiaalmeedia turundust väga erinevatel viisidel. Nt nad jälgivad, mida inimesed nende kaubamärgi kohta räägivad, jälgivad sotsiaalmeedias peetavaid vestlusi ja reageerimist asjakohastele postitustele. Ettevõtted püüavad aru saada, milles nad on sotsiaalmeedias edukad, analüüsivad postituste ulatust, kaasamist ja müüki. Ettevõtted, kes soovivad jõuda suure hulga kindla sihtrühma inimesteni, teevad väga täpselt sihitud reklaame (makstud reklaam). Tervikuna nimetatakse neid erinevaid taktikaid sageli ka sotsiaalmeedia juhtimiseks.

Võtmepunktid sotsiaalmeedia halduritele

  • Sotsiaalmeedia on koht suhtlemiseks, kogukonna loomiseks, publikuga suhestumiseks ja suhete loomiseks. See ei ole lihtsalt sisuavaldamiskanal ega müügi- ja turundusvahend.
  • Autentsus, ausus ja avatud dialoog on võtmetähtsusega.
  • Sotsiaalmeedia võimaldab mitte ainult kuulda, mida inimesed teie ettevõtte kohta räägivad, vaid võimaldab teil sellele ka koheselt reageerida. Kõigepealt kuulake, seejäärel rääkige.
  • Ole kaasakiskuv, kasulik, asjakohane ja kaasahaarav. Ärge kartke proovida uusi asju, kuid enne nendega alustamist mõelge läbi oma tegevusplaan.


Sotsiaalmeedia turunduse eelised

Kui sa veel kaalud, kas sukelduda sotsiaalmeedias turundusse või mitte, mõtle järgnevatele faktidele.

Sotsiaalmeedia turundus suurendab sinu kaubamärgi tuntust. 78% väikeettevõttest kasutab sotsiaalmeediat uute klientide ligimeelitamiseks. Lisaks sellele, 33% klientidest märgivad, et just sotsiaalmeedia on koht, kust nad leiavad uusi kaubamärke, tooteid ja teenuseid.

Turundus sotsiaalmeedias aitab brändi eelistada. Kui ettevõtte on sotsiaalmeedias aktiivselt kohal, ütleb see tarbijatele, et see kaubamärk on aktiivne ja keskendunud tarbijatega suhtlemisele. 63% tarbijatest, kes otsivad veebist tooteid või teenuseid, kasutavad tõenäolisemalt neid ettevõtteid, kellel on informatiivne sotsiaalmeedia kanal.
Sotsiaalmeedial on võim suurendada ka klientide lojaalsust. 71% tarbijatest, kes said ettevõttelt sotsiaalmeedias kiire vastuse, soovitaksid seda kaubamärki ka teistele.

Populaarsed sotsiaalmeedia tööriistad ja platvormid

  • Blogid: platvorm juhuslikuks dialoogiks ja konkreetse teema või arvamuse aruteluks.
  • Facebook: maailma suurim sotsiaalne võrgustik. Kasutajad loovad isikliku profiili, lisavad sõpradena teisi kasutajaid ja vahetavad sõnumeid, sealhulgas olekuvärskendusi. Kaubamärgid loovad lehti ja Facebooki kasutajad saavad kaubamärkide lehti meeldivaks lisada.
  • Twitter: suhtlusvõrgustik/mikroblogimise platvorm, mis võimaldab gruppidel ja üksikisikutel olla ühenduses lühikese sõnumi (140 tähemärgipiirang) vahetamise kaudu.
  • YouTube ja Vimeo: videote keskkonnad.
  • Instagram: tasuta rakendus fotode ja videote jagamiseks, mis võimaldab kasutajatel oma fotodele digitaalseid filtreid, raame ja eriefekte rakendada ning neid siis erinevates suhtlusvõrgustikes jagada.
  • Snapchat: mobiilirakendus, mis võimaldab kasutajatel saata fotosid ja videoid sõpradele või lisada neid oma „lugudesse". Snapsid kaovad kas koheselt pärast nende vaatamist või 24 tundi pärast seda.
  • LinkedIni grupid: koht, kus sarnaste huvi valdkondadega spetsialistid, saavad jagada teavet ja vestlustes osaleda.
  • TikTok - platvorm lühivideote postitamiseks ja vaatajaskonna kogumiseks.

Sotsiaalmeedia turunduse strateegia

Enne sotsiaalmeediasse sukeldumist ja postituste avaldamist, on arukas astuda samm tagasi ja vaadata suurt pilti. Esimene samm on läbi mõelda sotsiaalmeedia turunduse strateegia.

Mis on sotsiaalmeedia turunduse eesmärk?

Kuidas saab sotsiaalmeedia turundus aidata sul oma äri eesmärke saavutada? Mõned ettevõtted kasutavad oma bränditeadlikkuse suurendamiseks sotsiaalmeediat, teised kasutavad seda veebilehe liikluse ja müügi suurendamiseks. Samuti võib sotsiaalmeedia aidata sul suurendada oma kaubamärgi kaasahaaravust, kogukonda luua ja olla oma klientidele klienditoe kanaliks.

Millistele sotsiaalmeedia platvormidele soovite keskenduda?

Suuremad ülalmainitud sotsiaalmeedia platvormid on Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Snapchat ja Tik Tok. Samuti on väiksemaid ja tulevasi platvorme, nagu Tumblr ja Anchor ning sotsiaalsete sõnumite edastamise platvorme, nagu Messenger, WhatsApp ja WeChat. Sotsiaalmeediaga alles alustades on parem valida mõni platvorm, mida sinu arvates sinu sihtrühm kasutab. Kasutatavaid platvorme tasub hoida aktiivsena ja pigem olla vähemates kanalites, aga pakkuda nendel ajakohast informatsiooni..

Millist sisu jagada?

Milline sisu meelitab sinu sihtrühma kõige paremini? Kas need on pildid, videoid või lingid? Kas sisu peaks olema pigem hariv või meelelahutuslik? Hea koht alustamiseks on kliendiprofiili loomine, mis aitab sul neile küsimustele vastata. Kliendiprofiil ei pea olema igavesti fikseeritud; saate oma strateegiat alati muuta vastavalt sellele, kuidas sinu sotsiaalmeedia postitused toimivad.

Planeerimine ja sisu avaldamine

Väikeettevõtete sotsiaalmeedia turundus algab tavaliselt järjepidevast kohalolust. Ligi kolm miljardit inimest (3 000 000 000!) kasutab sotsiaalmeediat. Sotsiaalmeedia platvormidel kohal olles annate oma kaubamärgile võimaluse olla avastatud oma tulevaste klientide poolt.

Sotsiaalmeedias on sisu avaldamine lihtne, olgu selleks blogipostitus, pilt või video. Äriettevõtete info jagamine sotsiaalmeedias toimib täpselt samamoodi nagu jagaksid infot oma isiklikul kontol. Kuid sisu spontaanse loomise ja avaldamise asemel on oluline jagatav sisu ette planeerida. Samuti, et maksimeerida sotsiaalmeedias klientideni jõudmist, peab avaldatud sisu olema suurepärane, publikule meeldima ning olema avaldatud õigel ajal ja õige sagedusega.

Saadaval on mitmed sotsiaalmeedia ajastamise tööriistad nt Buffer Publish ja Tailwindapp, mis aitavad sul oma sisu automaatselt eelistatud ajal avaldada. See säästab aega ja võimaldab jõuda oma vaatajaskonnani ajal, kui nad kõige tõenäolisemalt sellele reageerivad. Platvormid pakuvad ka ise ajastatud postituste avaldamist, niiet on võimalik isegi mitmeid kuid ette postituste avaldamine planeerida.

Kuulamine ja kaasamine

Kui sinu äri ja sotsiaalmeedia jälgijaskond kasvab, kasvab ka vestluste arv sinu brändi kohta. Inimesed hakkavad kommenteerima sinu sotsiaalmeedia postitusi, sildistavad sind oma sotsiaalmeedia postitustes või saadavad sulle otse sõnumeid.

Inimesed võivad sinu brändist sotsiaalmeedias rääkida, ilma et sulle sellest teada annavad. Nii et on soovitatav jälgida oma brändi kohta käivaid sotsiaalmeedia postitusi. Kui need on positiivsed, saate võimaluse oma kliente üllatada ja rõõmustada. Kui postitused on negatiivsed, saate pakkuda tuge ja olukorra lahendada enne, kui see halveneb.

Sul on võimlik enda ettevõtte kohta käivaid teatisi käsitsi kontrollida kõigil sotsiaalmeediaplatvormidel, kuid see pole kuigi efektiivne ning lisaks ei näe sa postitusi, mis ei ole sinu ettevõtte sotsiaalmeedia profiiliga sildistatud. Selle asemel on mõistlik kasutada mõnda sotsiaalmeedia kuulamise ja kaasamise tööriista, mis koondab kõik sinu ettevõtte kohta käivad sotsiaalmeedia postitused ja sõnumid, sealhulgas postitused, mis ei ole sinu ettevõtte sotsiaalmeedia profiiliga sildistatud. Üks lihtsasti kasutatav tööriist on Hootsuite.

Tulemuste analüüsimine

Mida aktiivsem sa sotsiaalmeedias oled, seda rohkem peaks sind huvitama, kas sinu tegevus kannab vilja. Kas jõudsid see kuu sotsiaalmeedias rohkemate inimesteni kui eelmisel kuul? Mitu positiivset mainimist saite keskmiselt ühes kuus? Kui paljud inimesed kasutasid sinu kaubamärgi hashtagi oma sotsiaalmeedia postitustes?

Sotsiaalmeedia platvormid pakuvad sellise teabe kohta ainult baasinformatsiooni. Põhjalikuma analüütilise teabe saamiseks või erinevate otsiaalmeediaplatvormide hõlpsaks võrdlemiseks võite kasutada laia valikuid pakkuvaid sotsiaalmeedia analüüsi tööriistu, näiteks Buffer Analyze.

Reklaamimine

Kui sul on oma sotsiaalmeedi turunduse kasvatamiseks rohkem raha, võid kaaluda sotsiaalmeedias reklaamimist. Sotsiaalmeedia reklaamid võimaldavad sul jõuda laiema vaatajaskonnani kui need, kes sind jälgivad.

Sotsiaalmeedia reklaamiplatvormid on tänapäeval nii võimsad, et saad täpselt määrata, kellele oma reklaame näitad. Saad luua sihtrühmi nende demograafiliste andmete, huvide, käitumise ja muu põhjal.

Kui korraldate korraga palju sotsiaalmeedia reklaamikampaaniaid, võib kaaluda sotsiaalmeedia reklaamitööriista kasutamist korraga hulgaliste muutuste tegemiseks, protsesside automatiseerimiseks ja reklaamide optimeerimiseks. Loe selle kohta lähemalt makstud reklaami blogist SIIT.

Allikad:

https://communications.tufts.edu/marketing-and-branding/social-media-overview/
https://buffer.com/social-media-marketing
https://www.growthgurus.com/blog/business-brand-need-understand-importance-social-media/
https://www.business2community.com/social-media/social-media-importance-5-reasons-your-brand-needs-to-embrace-it-02245735

Üles
crossmenu