TURUNDUSTASKU: sisuloome ehk sisuturundus, kellele ja kuidas?

Autor: Mari-Liis Tenno
Kuupäev: 28. Feb 2017

Turundada sisu, see tähendab teadmisi, positsiooni, usutavust, väärtuslikku sõnumit, kõike seda, mis loob sõnumist selle, mida on mõtet edasi anda ja nii, et need, kes seda tarbivad, saavad sellest kasu. Väärtust luuakse läbi oma teadmiste jagamise.

Sisuturundusega näidatakse oma eksperditaset ja seeläbi kaasatakse oma kuulajaskond vahetumalt endaga ( või oma ettevõttega) suhtlema. Hea sisuturundus on tarbijale huvitav ja annab teadmise,  mille alusel otsustada toote, teenuse kasuks.

Miks panustada sisuturundusse?

1)    Järjepidev sõnumite edastamine annab tarbijatele Sinust teada. Neil on olemas vajadus, aga nüüd saavad nad teadlikuks, et eksisteerib ka lahendus.

2)    Teadmiste suurendamine. Kui klient on lahendusest teadlik, alustab ta teenuse või toote kohta taustauuringu tegemist ja enda harimist. Sisuturundus annab Sulle võimaluse oma tarbijaid toote või teenuse eeliste osas harida ja tuua välja suurimad väärtused, mida tarbija selle kasutamisest saab.

3)     Veenmine. Selles osas on sisuturundusel kandev roll, oma sõnumitega pead Sa suutma tarbijat veenda, et Sinu pakutav on võrreldes konkurentidega parim võimalik küsitud hinna eest.

4)    Ostuotsus. Nüüd kui eelnevad etapid on läbitud, on tarbija valmis ostma. Tänapäeva infoühiskonnas ei ole lootustki, et tarbijad ei tee taustauuringut ja kui Sinu kohta info puudub, siis ei ole Sind nende jaoks olemas.

Sisuturunduse tööriistad

Veebileht ja blogi

Suurepärane võimalus enda hallataval lehel pakkuda oma toote või teenuse kohta informatsiooni, tõsta klientide teadlikkust ja näidata lahendusi, mis Su toode tarbijale pakub. Siin on oluline pöörata tähelepanu kodulehe SEO-le, sest ilma strateegia ja märksõnadele optimiseerimiseta Su koduleht otsingumootorites ei tööta ja sisu jääb tarbijale leidmatuks.

Blogid kodulehel on hea võimalus näidata, et oled aktiivne ja asjatundlik oma teemas. Kasuta seda võimalust klientide veenmiseks, et Sina oledki arvamusliider ja omaala spetsialist. Usaldus on see, mis tekib ja tänu millele Sinult lõpuks ostetakse.

Artiklid ja e-raamatud ja raamatud

Artiklid, e-raamatud ja raamatud on suurepärane võimalus oma usutavuse tõstmiseks, need tööriistad töötavad Sinu kasuks, tõstes Sinu usaldusväärsust. Kui Sinu artikleid avaldatakse ajakirjanduses, siis see tähendab, et Sa oled tõsiseltvõetav arvamusliider, kelle mõtteid tasub teistele jagada. Usaldatavus Sinu vastu tõuseb, mis toob kaasa ka oma valdkonnas müügiedu. Pole kahtlustki, et oma valdkonna number üks müüb kõige rohkem, kui soovid kasvu, pead soovima olla ka number üks.

E-raamatud Sinu kodulehel on samuti suurepäraseks informatsioon jagamise allikaks. Andes ülevaate valdkonnas toimuvast, lisades nendesse ka omad tooted, kasvatad usaldust ja oma toodete müüki.

Olles raamatu autoriks tõuseb Sinu vastu usaldus veelgi. Isegi kui Sinu avaldatud raamatut ei pruugita lugeda, aga Sul on võimalik ennast alati müüa, kui selle raamatu autor, mis tekitab Sulle kindla seljataguse ja annab kindlustunde Sinu toodete tarbijatele, et ta peab asjast teadma, kui on raamatu välja andud.

Infograafikud

Infograafikutega on võimalik informatsiooni edasi anda visuaalselt ja ülevaatlikult. Üldiselt sisaldavad need statistikat, diagramme, graafikuid ja muud informatsiooni. Kõik teadmised ja andmed visualiseeritakse graafikutel nii, et neid oleks võimalikult lihtne ja kiire omandada.  On mitmeid erinevaid kanaleid, mis on just sellisele informatsiooni jagamisele mõeldud, nagu nt Instagram, Pinterest, aga ka Facebook, firma sisesest ja ettevõttest väljapoole mõeldud infoajakirjad jne.

Videod ja presentatsioonid

Veebipõhised videod annavad Sinu tegemistest ja sõnumitest kõige parema ülevaate, öeldakse ju, et pilt ütleb tuhat sõna. Kui Sul on hea idee, kuidas oma tegemistest anda visuaalne ülevaade huvitavalt ja paeluvalt, siis on see lihtne ja toimiv viis oma ettevõtte tutvustamiseks.

Kuidas jõuda sisuturundusega soovitud tulemusteni?

  1. Vali sihtrühm, kellele Su sõnumid on suunatud ja tea, mis sõnumid on nende jaoks olulised.
  2. Sisu peab hea olema – Sulle endale peab olema huvitav seda toota ja Sinu tarbijal huvitav tarbida. Lihtsalt sisu toota, mida keegi ei vaata, ei loe, ei ole mõtet.
  3. Paku väärtust – sisu tarbija peab ära tabama, mida talle pakutakse ja mis kasu ta sellest saab.
  4. Vali sobivad kanalid – tea, kus Su klient viibib ja millist meediat tarbib. Vali sõnumite edastamiseks kõige sobivaimad kanalid.
  5. Ole järjepidev – vaid järjepidevus toob tulemused, püsi pildil.
  6. Tekita seos enda  ettevõttega – huvitavalt esitatud sisul peab olemas olema seos Sinuga, sest turundusel, mis lõpuks müügini ei vii, ei ole ju mõtet.
  7. Analüüsi – Sul on võimalik kõiki tulemusi mõõta, analüüsida ja oma tegevusi seeläbi parandada ja efektiivsemaks muuta.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et kogu sisuturunduse mõte on tekitada enda või oma ettevõtte suunal usaldust. Läbi sisutootmise lood Sa usaldust, Sinu nähtavus paraneb ja klienditeadlikus tootest ja teenusest tõuseb. Kasuta maksimaalselt ära jaotuskanaleid, kuid ära hammusta liiga suurt ampsu, mida Sa katta ei jõua. Pigem tee hästi vähemates kanalites kui pinnapealselt igal pool.

Loe ka TURUNDUSTASKU: digitaalmeedia võimalused, kuidas edu saavutada

Mari-Liis Tenno
Tenfor Invest OÜ kaasasutaja ja vastutav turunduskonsultant

Üles
crossmenu