Turundus - kavanda, teosta, jälgi, mõõda

Autor: TENFOR marketing
Kuupäev: 14. Aug 2019

Kõigile meeldib rääkida turundusplaani koostamisest. See on turunduse lõbus osa, loominguline külg. Kuid strateegia ilma teostuseta ei aita ettevõttel edu saavutada. Tegelikult on teostus see, mis tulemused toob. Turundussüsteem, mis aitab järjepidev olla, võiks olla selline, milles turundustegevused on jagatud 4 etappi: planeerimine, teostamine, jälgimine ja mõõtmine.

Planeerimine

Plaani omamine on edu saavutamiseks kriitilise tähtsusega. Plaan on see, mis meid juhib, toob selgelt välja, mis on meie eesmärk ja kus suunas me liikuma peame. Turundusplaan aitab meil:

  • näha selgelt, millised on meie eesmärgid ja juhib meid otsuste vastuvõtmisel nt aasta jooksul;
  • toob detailselt välja, milliseid tegevusi tuleb teha nt 90 päeva jooksul, et seatud eesmärke saavutada;
  • aitab selgelt näha, kuidas turundustegevused on üksteisega seotud ja kuidas need üksteist mõjutavad;
  • aitab jääda järjekindlaks sõnumites, brändingus ja strateegiates.

Turundusplaani koostamine ei ole keeruline, see võtab vaid mõne tunni, kuid kui plaan on paigas, siis juhib ja aitab see meid terve aasta.

Tööriistad, mis aitavad turundusplaani koostamisel.

Turundusplaani koostamiseks on internetis olemas mitmeid malle, kuid nende hulgast tuleks valida need, mis on mõeldud väikestele firmadele ning oluline on, et mall oleks lihtsa ülesehitusega ja küsiks õigeid küsimusi. Heaks variandiks on tabelil baseeruv plaan, kus tuuakse eraldi välja missioon, peamine eesmärk, sihtturg, tootepakkumised, hinna ja pakendamise strateegiad. Kui see osa plaanist on valmis, tuleks lisaks luua veel üks tabel, kus kirjeldate enda tegevuskava. Kirjutage välja turunduseesmärgid, tulemustel baseeruvad projektid ja ülesanded, mis aitavad eesmärke saavutada.

Teostus

Võti edu saavutamiseks on plaani elluviimine, töötades iga ülesande kallal, kuni on ligi tõmmatud rohkem kliente, kui on jõutud teenindada. Liiga tihti tuleb ette juhtumisi, kus plaan on ilusti valmis tehtud, kuid seda ei järgita, jäädes niimoodi ilma paljudest võimalustest kasvada edukaks firmaks. Lahenduseks on tegevuskava koostamine, mis peab keskenduma spetsiifilistele tegevustele, mida peab sooritama järgmise 2 nädala jooksul. See on hea nipp, et asjad saaksid tegelikult ka tehtud, sest niimoodi, ei ole “vaja teha nimekirjas” liiga palju asju ja me ei koorma endid üle.

Tööriistad, mis aitavad koostatud plaani teostada.

Siin on mõned näited, mis aitavad olla produktiivsem plaani teostamisel:

  • kalendrisse tuleks märkida kindlad ajad, millal me töötame turundusprojektidega. Kindlasti on oluline nendest aegadest kinni pidada (samamoodi nagu me peame kinni kokkulepitud ajast kliendiga). Segavad faktorid nagu telefon ja emaili inbox tuleks selleks ajaks eemale tõsta;
  • kaasata nö vastutuspartner – leidke keegi, kellele peate teada andma, mida olete nädala jooksul saavutanud. Niimoodi suurendate endas vastutustunnet, sest teate, et peate aru andma, millised tegevused olete suutnud ära lõpetada;
  • enda järgmine päev tuleks planeerida eelmisel õhtul – kui vaatate õhtul üle, mida olete päeva jooksul saavutanud ja mida planeerite homme teha, aitab see olla konkeetsetele ülesannetele rohkem keskendunud. Lisaks on hea mõte hoida enda kahe nädala tegevuskava pidevalt silma all, et endale pidevalt meenutada, mida olete lubanud 2 nädala jooksul ära teha.

Jälgimine

Looge süsteem, et enda tulemusi jälgida. Oluline on, et Teil oleks võimalus oma tegevusi mõõta, et olla kindel, et need toimivad ja on väärt edasi tegemist.  Digiturunduses on lihtne turundustegevusi jälgida, aga ära tuleks kasutada iga võimalus teada saamaks, mis turundustegevustest töötab ja mis mitte. Näiteks võite enda veebilehe kontaktivormi lisada küsimuse, kuidas klient Teie firmast kuulis. Peate kindlaks määrama, millised on Teie iga turundustegevuse kui eesmärgi mõõdikud. Seejärel jälgige tulemusi ja kohandage tegevusi vastavalt vajadusele.

Tööriistad, mis aitavad turundustegevusi jälgida:

  • veebisaidi liikluse jälgimine – kasutage süsteemi Google Marketing Platvorm, et jälgida veebilehe liiklust. Tasuliste otsingureklaamide jälgimiseks kasutage Google Ads süsteemi;
  • otsingusõnade jälgimine – brauseri laiendus Keywords Everywhere aitab teil mõelda uusi otsingusõnu ning SEO Powesuite aitab luua raporteid informatsiooniga, kuidas teie otsingusõnadel läheb;
  • inbound leads – jälgi külastajaid, kes muutuvad potensiaalseteks klientideks läbi teie veebilehel olevate vormide;
  • emailide avamine – emaili teenuste pakkujad nagu nt MailChimp jälgib emailide avamisi ja nendes olevatel linkidel klõpsamist;
  • uutest klientidest tulenev äri – jaga uute klientide arv potensiaalsete klientidega;
  • kasuta turundusautomaatika võimalusi ja aruandlust, loe lähemalt siit.

Teades, milline turundustegevus töötab ja milline mitte, aitab Teil teha eelarve otsuseid, et teada, millesse tasub panustada ja millesse mitte.

Mõõtmine

Turunduse mõõtmine on oluline, et näha, mis töötab ja mis mitte. Kahenädalane tegevuskava on hea, sest saad piisavalt kiiresti tagasisidet viimase 2 nädala tegevuse kohta, et otsustada, millised turundustegevused tuleks välja vahetada ja millega tuleb jätkata.

Võimalused turundustegevuste mõõtmiseks:

Tulemusnäitajaid (KPI-sid), mida mõõta on mitmeid. Väikeettevõtete jaoks oluliseimad on veebisaidi külastatavuse, külastaja konversioonide arvu ning kliendi hinna mõõtmine – need kõik on head viisid turunduskampaaniate mõõtmiseks ja on lihtsad arvutused. Investeeringutasuvus (ROI) on aga ehk parim näidik, mida mõõta, kuna see näitab täpselt, kui palju iga kampaania Teie tuludesse panustab. ROI arvutamiseks võtke kulutatud summa turundustegevusele ja lahutage see kampaania teenitud müügitulust. Näiteks kui kulutate 1000 eurot ja teenite 10 000 eurot käivet, on teie investeeringutasuvus 900%.

Pidev tsükkel

Turundus on pidev protsess, millel ei ole kunagi lõppu. Turundustegevused ei anna kohest tulemust ning liiga kiiresti ei tohiks alla anda. Iga tegevus kinnitab järgmist tegevust ning järjepidevus ja kannatlikkus on turunduses kõige tähtsamad. Kui rakendate kahenädalast tegevuskava, jälgite ja mõõdate kogutud andmeid ning kohandate tegevusi vastavalt, märkate peagi, et turundus muutub tõhusamaks.

Üles
crossmenu