Aeg eelarvet koostada? Promotsioon ja reklaam oma ettevõttele tähelepanu tõmbamiseks on turundajate igapäevane küsimus. Käes on aeg, kus sellele küsimusele enim mõeldakse, sest plaane tehakse 2017. aastaks – vaja on kaardistada eesmärgid, sihtrühmad ja tegevused. Soovid kulutada minimaalselt, aga võtta paigutatud rahast maksimum, siis loe alljärgnevaid leidlikke viise oma ettevõtte nähtavuse suurendamiseks:

  • Tea, kellele Sa oma toodet /teenust müüd, kas väikelastega emale, kes otsib foorumitest vihjeid lastekasvatamise suunal või ärijuhti, keda võib tabada kord aastas valdkonna tippkonverentsilt.
  • Muuda oma veebileht müügile orienteerituks – kiire ja lihtne navigeerimine tootest ostuni. Veena kodulehele jõudjaid, et Sinult saab turu parima hinna-kvaliteedi suhtega toote/teenuse. Näita, et oled oma valdkonna spetsialist.
  • Sea oma koduleht üles Googlisse ja Neti.ee puusse.
  • Tee oma ettevõtte lehed Facebooki, LinkedIni, Instagrami ja soovi korral veel mõnda meelepärasesse sotsiaalvõrgustikku. Kirjelda lühidalt oma ettevõtet, loetle pakutav ja suuna nad sealt oma kodulehele. Kui oled valiku võrgustiku osas langetanud, siis ole järjepidev ja paku head sisu.
  • Loo oma kliendilist ja saada neile asjakohast ning väärtuslikku informatsiooni. Kasuta häid emaili loomise tarkvarasid nagu nt GetResponse või Eesti oma tegijat – Mailbow.
  • Jaga oma visiitkaarte tuttavatele, koostööpartneritele ning räägi lähemalt, millega täpselt tegeled, aga ära suru ennast peale.
  • Võta osa töögruppidest, klubilistest üritustest ja liitu valdkonna assotsiatsioonidega. Ole kursis suundadega ja suhtle professionaalidega. Saa oma valdkonna eestvedajaks.
  • Kui võtad ette midagi uut, paku televisioonile välja idee Sinuga intervjuu teha või kirjuta teemakohane artikkel.
  • Paku ennast konverentsidel, klubides, raamatukogudes, ärigruppides rääkima. Sinu ettevõtmise ja nime nähtavus kasvab märgatavalt.
  • Võimalusel demonstreeri oma toodet/teenust päriselt – kutsu kooliõpilasi, huvigruppe nägema päris toodet/teenust või mine ise neile külla näitama.
  • Pane tootevideod üles Youtube. Alguses need võivadki pisut kohmakad välja näha, pole lugu, Sa kindlasti paraned aja jooksul. Videod on tulevik ja Sinu kliendid on Sulle tänulikud.
  • Paku tasuta konsultatsioone – see on ajamahukas, aga tõstab Sinu eksperditaset valdkonnas.
  • Jaga flaiereid, tootelehti oma toote/teenuse sihtgrupile.
  • Võid läbi viia konkursi, mille tulemusel loositakse välja toode. Tee seda leidlikult, et osalistel oleks huvitav ja Sinu konkursi haaravus oleks maksimaalne.

Ülalloetletud viisid on soodsaimad turunduslikud viisid, mis sobivad nii alustavale kui ka turul kaua tegutsenud ettevõtetele. Oma tegemistega on hea sihtrühma kursis hoida, see veenab potentsiaalseid kliente ostma ja kinnitab olemasolevatele klientidele nende ostuotsuse õigsust.

Loe ka varasemat blogipostitust: Ettevõte nähtavaks mõne lihtsa sammuga!

Mari-Liis Tenno
Tenfor Invest OÜ kaasasutaja ja vastutav turunduskonsultant