Turundusstrateegiad tehakse võitjatele võitmiseks!

Autor: Mari-Liis Tenno
Kuupäev: 28. Sep 2017

Tere sõbrad

Täna ma räägin teile strateegilisest turundusest ja sellest, miks me seda teeme, kellega koos me seda teeme ja kuidas me seda teeme. Strateegiaid on välja mõeldud sajandeid – näiteks vanad Hiina sõjakavalused või Trooja hobune “vallutamatu” linna alistamiseks. Strateegiad mängivad sama tähtsat rolli ka tänapäeva ettevõtluses. Kõik me tahame võita ja edukad olla! Selleks, et neid eesmärke saavutada ja olla edukas pikas perspektiivis, tuleb tegeleda kõige raskema “töö” ehk MÕTLEMISEGA. Edu saladus on võtta aega ja mõelda välja, mis on oluline, eemaldada ebaoluline ja keskenduda olulise elluviimisele.

Meie loome strateegiaid ettevõtetele, kelle soov on maailma paremaks muuta, kasvada läbi koostöö ise ja maksimeerida oma ettevõtte tulemusi. Turundusplaane loome ettevõtetele, kelle soov on läbi edu luua uut väärtust ühiskonnale. Meie turundusstrateegiad, läbi mille oleme leidnud väljundi, kuidas koos ettevõtetega panustada parema ühiskonna loomisele, toetuvad kolmele põhisambale, millest lähemalt alljärgnevalt.

Esimene sammas kujutab endast USKU ettevõtte liidrite poolt sellesse, mida nad teevad ja millist väärtust nad sellega inimkonnale loovad. See sisemine kindlus, mis on lausa eemalt tunnetatav.  Enesekindlus peegeldub välja ja nii tekivad järgijad ning koos liigutakse edasi mõlemad ennast väärtustatuna tundes. Siin tahaks rääkida ühe loo. Väike lasteaiatüdruk istub vaikselt ja joonistab segamatult klassi tagumises nurgas. Mõne aja möödudes läheb õpetaja tema juurde ja uurib, et mida ta seal joonistab. Tüdruk vastab, et jumalat! Mispeale õpetaja küsib, et kuidas Sa teda joonistada oskad, keegi ei ole ju teda kunagi näinud ega tea, kuidas ta välja näeb. Mispeale ütleb tüdruk, et varsti saavad kõik teada!
Esimese samba toimivust ärilises mõttes saab mõõta uute klientide arvuga kokkulepitud aja perioodil.

Teine sammas kujutab endast  hingega panustamist ehk alati oma parimal tasemel püsimist. Olles saanud omale järgijad ehk kliendid, kellega koostööd tehakse, siis on oluline neile alati tasemel KVALITEETi pakkuda. Järjepidevus teeninduse ja toote kvaliteedis selle kõige laiemas mõttes, tagab  stabiilsuse ja kasvu. Oluline ei ole klienti võluda korra, vaid korduvalt. Soovin rääkida loo, kuidas perekond läbi Euroopa sõidab. Nad valivad kohvijoomiseks alati tuntud kaubamärgiga bensiinijaamasid. Nad ei pea pettuma juues alati maitsvat kohvi. Kord aga mõtlevad, et hästi, võtame seekord kohalikust teeninduspunktist, näeb välja viisaka kohana ja kvaliteetse kaubamärgina. Aga oh häda, seal pakutav kohvijook ei kõlba kuhugi. Ehk küsimus ei ole, kui palju Sa suudad kliente ära võluda ühe korra, vaid pakkuda neile püsivat kvaliteetset teenust korduvalt. Seega strateegilise turunduse teist sammast saab mõõta püsiklientide kasvu järgi.

Kolmas sammas keskendub ETTEVÕTTE TÖÖTAJAtele. Läbi kommunikatsiooni, arengu ja motivatsiooni on ettevõttesse uskuvad töötajad ettevõtte kõige suurem väärtus. Töötajad teavad, et ettevõtte brändi luuakse seestpoolt väljapoole. Ka siin on mul üks lugu rääkida. Hotelli külastas tore perekond väikeste lastega. Koju jõudes avastas aga pereisa, et perepoja lemmik mõmmi on hotelli jäänud. Kuna poeg oli murest murtud ja soovis oma mõmmit tagasi, siis kirjutas pereisa hotelli, et kas nad saaksid mõmmi tagasi saata ja ka ühe pildi saata, et näidata pojale, et tema kõige kallimaga on kõik korras. Seepeale saatsid hotelli töötajad mõmmist pilte, kuidas ta liumäest alla lasi, rannal päevitas, kõrrega mahla jõi ja puhkust nautis. Ehk loo moraal, ettevõtte töötajad naudivad oma tegemisi, leiavad arenguaspekte ja peegeldavad selle kõikjal kliendiga kokkupuutudes ettevõttest väljapoole. Kolmanda samba tulemusi saab mõõta pikaaegsete, entusiastlike ja positiivsete töötajate aru  ning ka rahulolevate klienteide läbi.

Turundus on loonud meile võimaluse kaasa rääkida ja oma panus anda koos ettevõtjatega ühiskonda paremaks muuta. Läbi sõnumite, kommunikatsiooni tunnelite järjepidevaid tegevusi teha, saame oma klientidel aidata vähima vaevaga üles leida need inimesed, kes ka tegelikult ettevõtte pakutavast toodest või teenusest kasu saavad.

Nautige ja tehke südamega seda, mida te teete!

Mari-Liis Tenno
TENFOR marketing

Üles
crossmenu