Turunduse automatiseerimine - õpi tundma oma kontakte ja kasvata müüki

Autor: TENFOR marketing
Kuupäev: 2. Aug 2020
turunduse automatiseerimine

Mõtle korra, kas Sina teed turunduses ja sellega seotud äriprotsessides korduvaid tegevusi?

  • Saadad vastuskirjasid ikka veel käsitsi?
  • Saadad teavitusi siis kui tuleb meelde või ei saadagi?
  • Ei tee meeldetuletusi kontaktidele, kes jätsid tooted e-poe ostukorvi?
  • Ei paku lisaväärtust valdkonda puudutavate uudiste edastamisega?
  • Küsid käsitsi tagasisidet?
  • Täidad kliendihaldustarkvara käsitsi või ei kasuta seda üldse?
  • jpm

Väga paljusid tegevusi, mis on seotud sinu kodulehe, kliendihalduse ja tellimuse täitmise protsessiga on võimalik automatiseerida. Ühe korra teed valmis ning kasutad kordi ja kordi.

Automatiseerimise mõte seisneb selles, et sa pakud oma kontaktidele just seda väärtust - olgu selleks info, abistav tegevus või toode/teenus, just siis, kui ta seda vajab. Ja samas hoiad üleval temaga suhtlust, et olla tema „lähedal" siis, kui ta on valmis Sinult ostma või korduvtellimust tegema. Siin kehtib põhimõte, et müüki ei saa sundida, aga Sa saad klienti selleks ette valmistada ja teda suunata.

Automatiseerimise mõte seisnebki selles, et Sa ei pea antud tegevuste jaoks kliendiga isiklikult kohtuma, iga kord vastuseid käsitsi saatma või uuesti koostama, vaid kasutad selleks automatiseeringuid. Ehk mõtled ühe korra tegevused läbi ja süsteem kasutab õiget lahendust õigel ajal - kõige parem on antud asja juures see, et süsteem võib teha seda piiramatu arvu kontaktide peal ilma, et tõuseksid sinu püsikulud ja ilma, et sa peaksid panustama oma aega.

Kõige lihtsam ja levinum on saata automaatseid e-maile, aga kasutades kvaliteetset turundusautomaatika platvormi saad seda suhtlust laiendada ka e-maili postkastist kaugemale. Näiteks saata telefoni sõnumeid (SMS), kodulehe teateid (web push), viia suhtlus üle vestlusaknasse (chati, messenger jt) või suhltusrobotisse (chatboti - nt Manychat).

Tervikliku turunduse seisukohalt saad viia suhtluse ka oma platvormilt (kodulehelt) kaugemale ja teha neile Google remargetingi (mis katab põhimõtteliselt 90% veebilehti maailmas) ning Facebooki taasturundust. See võimaldab püsida kontaktide meeles ning suunata potentsiaalsed kliendid tagasi Sinu kodulehele siis, kui nad on ostuks valmis.

See kõik võib tunduda keeruline ja kallis, aga tegelikult on olemas turundusautomaatika tarkvarad, mis võimaldavad selle koondada kõik ühele platvormile ning toovad sellesse tehtud investeeringu kordades tagasi. Statistika ütleb, et inimene vajab kuni seitset kokkupuutepunkti, et teha ostuotsus - turundusautomaatika lihtsustab nende kokkupuutepunktide loomist ning vähendab oluliselt tööjõukulutusi!

Millist tarkvara kasutada sõltub paljuski Sinu äri vajadustest - allpool on ülevaade soovitatud ja tunnustatud e-maili ja turundusautomaatika tarkvaradest.

Tulles tagasi algusesse - turundusautomaatika eesmärk on tugevdada suhteid, luua usaldust ja personaalsust ning laiendada oma kontakti ning kliendibaasi!

Kvaliteetne turundusautomaatika töötab ka kliendihaldustarkvarana, kus programm teeb meeldetuletused, teavitused ja halduse sinu eest. Lisaks on võimalik teha väliseid integratsioone raamatupidamisega, sotsiaalmeedia kontodega, reklaamikanalitega jne, siin on näiteid väga palju, tuleb olla leidlik ja leida üles need õiged, mida just Sinu ettevõtte arenguks vaja.

Turunduse automatiseerimine on kaasaegse ettevõtte jaoks hädavajalik. Tegemist on lihtsa, kiire ja tulemusliku süsteemi loomisega.

Vaatame nüüd lähemalt, mida turunduse automatiseerimine võimaldab.

Mis on turunduse automatiseerimine?

Turunduse automatiseerimine on tegevus, mis muudab turundusülesanded ja töövood sujuvamaks, automatiseerib ja mõõdab neid. See võimaldab olla tõhusam, suurendada tulusid ja kasvatada ettevõtet.

Järgnevalt mõned näited, mida turunduse automatiseerimine võimaldab tõhusamalt teha:

  • E-posti turundus
  • Maandumislehe optimeerimine (ja loomine)
  • Kanalitevahelised turunduskampaaniad
  • Uute kontaktide genereerimine
  • Segmenteerimine
  • Kontaktide kvalifitseerimine
  • Ristmüük ja lisamüük
  • Kontaktide aktiivsena hoidmine
  • ROI mõõtmine
  • Aruandlus
  • Veebilehe isikupärastamine
  • Kliendihaldus
  • Müügi juhtimine
  • Tellimuse täitmise haldus
  • Tagasiside küsimine

Need strateegiad peaksid kõik olema suhteliselt tuttavad, kuid ilma sobivate tööriistadeta võib neid olla keeruline teostada.

Kui turundusmeeskond kasvab või vastupidiselt, on soov turundusmeeskonda mitte suurendada, siis turundusautomaatika ongi see vahend, mis võimaldab tegevuste võimendamist ja olemasolevate ressursside optimaalset ärakasutamist.

Mis on turunduse automatiseerimise eelised?

Turunduse automatiseerimisel ja sellel, kuidas see Sinu ettevõttele lisandväärtust lisab, on palju eeliseid - olenemata, kas juhid väikest ettevõtet või töötad suures rahvusvahelises ettevõttes.

Turunduse automatiseerimine aitab väikeettevõtetel jääda asjakohaseks, konkurentsivõimeliseks ning kasvada, samal ajal kui see võimaldab suurtel ettevõtetel sammu pidada paljude klientide nõudmistega.

Turunduse automatiseerimine hõlmab järgmiseid eeliseid:

  • Aja kokkuhoid - kampaaniaid saab planeerida enne tähtaega. Tegevusi saab suunata ja ajastada erinevatele sihtrühmadele.
  • Suurendab produktiivsust - turunduse automatiseerimine vabastab sinu turundaja korduvate ülesannete täitmisest ja annab talle võimaluse uute ideedega väljatulemiseks ja produktiivsuse suurendamiseks.
  • Isikupärastamine - sul on võimalus luua igale kliendile kohandatud ja ainulaadne kogemus, suurendades seeläbi seotust ja suurendades müüki.
  • Järjepidev äratuntavus - kõigi turunduskampaaniate ühendamise abil saate tagada, et sinu ettevõte püsib kampaaniates äratuntav.
  • Täiustatud investeeringutasuvus (ROI) - kui sihite kliente suunatud sõnumitega, kasutatakse sinu turunduskulusid targemalt ja tõhusamalt.
  • Protsesside loomist - võimaldab paika panna müügi, kliendihalduse ja tellimuse täitmise protsessi ning korduvaid tegevusi automatiseerida

Kas vajad turunduse automatiseerimist?

Seda, kas peaksid kasutama turunduse automatiseerimist või mitte, on üsna lihtne kindlaks teha. Kui pead uusi kliente leidma, neid aktiivsena hoidma, turundustegevusi haldama ja müügi tulemuslikkust hindama ning soovid säästa aega ja raha, siis on turunduse automatiseerimine kindlasti sinu ettevõtte jaoks.

On selge, et vajad automatiseeritud turundamist, kui …

  • sa ei suuda genereerida müügikontakte;
  • saadad iga e-posti kampaania, vastuse ja blogipostituse käsitsi;
  • sa ei saa oma tegevuste tulemuslikkust mõõta;
  • sinu veebisait ei tekita piisavalt müügikontakte ja müüki;
  • sinu veebisait ei ole külastajatele atraktiivne;
  • soovid oma veebimüüki suurendada;
  • soovid, et pooleli jäetud ostukorvid tehinguteks muutuks;
  • soovid lõpetada negatiivse tulemiga müügikõned;
  • sinu müügimeeskond vajab kvaliteetseid müügikontakte;
  • sinu müügimeeskond soovib oma müügikontakte paremini mõista;
  • sinu ettevõte soovib prognoosida igakuiseid uusi müügikontakte;
  • soovid oma e-maili kontakti nimekirja maksimeerida;
  • soovid oma meililisti laiendada;
  • arvad, et sotsiaalmeedia võib sinu ettevõtet aidata;
  • sa pole kindel, kas sinu sisuturundus töötab.

Kuidas turunduse automatiseerimist kasutada?

Paljud turundajad loodavad tulemuste saamiseks emaili turundusele. Nad saadavad hunniku e-kirju oma potentsiaalsete klientide nimekirjale, lootes, et sõnum mõnega neist resoneerib ja nad sooritavad ostu. Aga kas see töötab?

Mõnikord see töötab, kuid reaalsus on tihti järgmine:

  • Raiskate oma väärtuslikku aega ja raha, turundades kellelegi, kes ei pruugi olla huvitatud sellest, mida jagate.
  • Võib juhtuda, et tüütate oma listis olevad inimesed ära liiga üldise sisuga e-mailidega.

Seevastu turunduse automatiseerimine võimaldab sul aktiveerida müügikontakte kogu ostuprotsessi vältel, edastades sihitud, isikupärastatud sõnumeid, mis käsitlevad nende konkreetseid vajadusi ostu sooritamiseks.
Näitena võiks välja tuua lihtsa automatiseeritud e-kirja töövoo:

  1. samm: saadad sihitud kontaktinimekirjale üleskutse allalaadida oma uusim e-raamat;
  2. samm: saadad tänukirja kõigile e-raamatu allalaadinud inimestele;
  3. samm: mõni päev hiljem saadad e-raamatu alla laadinud kontaktidele järelmeili, pakkudes neile teemaga seotud põhjalikku analüüsi;
  4. samm: analüüsi vastu huvi tundnud kontaktide kohta saab sinu müügimeeskond teatise, et nende potentsiaalsete kontaktidega tasub edasi minna, sest analüüsi allalaadinud inimestel on suurem huvi ja nad on nüüd palju kõrgema kvalifikatsiooniga ning tõenäolisemad ostjad.
  5. samm: müügimeeskond teeb nendele kontaktidele aktiivset müüki, sest antud kontaktid on tuttavad Sinu ettevõttega ja neil on selge huvi antud teema või pakkumise vastu.

See on lihtne näide selle kohta, kuidas automaatika võimaldab eelkvalifitseerida kontakte. Seeläbi ei ole sul vaja aktiivselt teha müüki kõigile kontaktidele, vaid pakkudes lahendusi vaid kontaktidele, kellel on teema vastu huvi. Tehes müüki ainult huvitunutele, vähendad müügile kuluvat aega ja kulu!

Pannes kulu ja tulu perspektiivi - kvaliteetse turundusautomaatika kulu on rohkem kui 10x väiksem kui müügimehe palgakulu. Seega eelkvalifitseerides kontakte saad muuta müügi mitmeid kordi efektiivsemaks.

Pane end hetkeks oma kontakti kingadesse.

Kui sa saad ettevõttelt teavet nende toodete/teenuste kohta, siis kas sa eelistaksid ülaltoodud personaalsemaid e-kirju või pigem masskirju, mille kohta saad öelda, et sama kiri on läinud sadadele teistele inimestele?

Pigem ikka eelistad personaalsemaid kirju, sest need on kohandatud sinu jaoks ja vastavalt sellele, kuidas sa selle ettevõttega suhtled. See suurendab tõenäosust, et usaldad seda ettevõtet ja lõpuks sooritad ka ostu.

See on turunduse automatiseerimise alus. See pakub turundajale võimalust sihtida oma kontakte ja saata neile sisu, mis põhineb kontaktide käitumisel. Sa annad neile vajaliku teavet, kui nad seda soovivad ja kergendad kontakti ostuotsust. Selle tulemusena suurenevad sinu konversioonimäärad (ja tulud).

Alusta siit!

Alusta eesmärgist - Mida sa soovid turunduse automatiseerimisega saavutada? Milliseid andmeid soovid sellega jälgida ja hallata? Sõltuvalt sinu vajadustest ja äri tüübist võib parim lahendus olla väga erinev.

Järgnevalt mõned soovitused:

Omad suuremat e-poodi - soovitame e-poodidele keskendunud lahendust SALESmanago't -  ülimalt funktsionaalne ning kõikehõlmav lahendus e-poe müügi maksimeerimiseks (AI tootesoovitused, äpi turundus, jpm). Võimaldab põhimõtteliselt piiramatut automatiseerimist ja integratsioone iga e-poe jaoks. Kui omad e-poodi, siis loe lähemalt SIIT.

Äriklient, eraklient, teenus või väiksem e-pood: ActiveCampaign - kindel valik ja väga universaalne turundusautomaatika tarkvara. Üks turu parimaid automatiseerimise võimekusi, väga hea integreeritavus erinevate platvormidega, lihtne kasutada ja õppida. Neil puudub tasuta versioon, aga sa võid kindel olla, et see tarkvara katab ära kõik sinu vajadused. Lisaks on neil ka väga hea CRM (kliendisuhte haldus) ja müügitoru (pipeline). Seega sobib see ka väga hästi kliendihalduseks ning nii B2B kui B2C müügi ning äriprotsesside halduseks. Kindel valik igat tüüpi äri jaoks. Kui soovid testida, siis nad pakuvad 2-nädalast prooviperioodi SIIN.

Väiksem e-pood või alustav ettevõte: Need turundusautomaatika tarkvara ettevõtted võimaldavad väiksema eelarve korral alustada tasuta ning liikuda edasi tasulise konto ja suurema funktsionaalsuse peale kui äri kasvab ning kontaktibaas suureneb.
Moosend ja Mailerlite
Mõlemad on tunnustatud tegijad, piisava funktsionaalsusega ning lihtsad kasutada.

Konsultatsioon - ilma kogemuse ning testimata ei saa alati kindel olla, milline tarkvara on sinu ettevõtte vajaduste jaoks parim. Kui soovid läbi arutada, milline lahendus sinu ettevõtte eesmärke kõige paremini täidab, siis võta meiega ühendust. Broneeri tasuta 30 minutiline konsultatsioon SIIN.


Allikad:
https://www.activecampaign.com/
https://blog.marketo.com/2015/03/back-to-basics-what-is-marketing-automation-and-why-do-i-need-it-now.html
https://blog.hubspot.com/insiders/what-is-marketing-automation-a-beginners-guide
https://uhurunetwork.com/marketing-automation/
https://www.bluevenn.com/blog/the-importance-of-marketing-automation

Üles
crossmenu