Kui sa teed SEO’d ja ehitad sotsiaalmeedia jälgijaskonda, siis see võtab aega, aga kui sa kasutad makstud reklaami, siis see kiirendab klientide leidmise protsessi oluliselt. Miks on vaja suuremat jälgijaskonda? Sest alati sooritab ostu teatud % Sinu jälgijatest.
Nt kui Sa tahad teha trükimeedia reklaami või välimeediat, siis võib seel üsna kalliks osutuda. Aga kui Sa võtad sotsiaalmeedia platvormid, siis võid jälgijaskonna kasvatamist kiirendada alustades vaid mõne eurose päevaeelarvega.
Need võivad sõltuvalt valdkonnast väga erinevad olla. Aga kõige populaarsemad on:
Google reklaam – otsingupõhine reklaam, saad ennast osta otsingutulemuste tippu. Võib olla kallis, aga saad oma kodulehele inimese, kes aktiivselt oma küsimusele vastust otsib. Nt USA’s kindlustusvaldkonna otsingureklaamide ühe kliki hind ulatub tuhandetesse dollaritesse… ja see ei pruugi veel sugugi ostu tähendada …. aga järelikult tasub see ära.
Facebook – võimaldab sihtida reklaame väga täpselt sihtgruppide kaupa ja teha taasturundust.
LinekdIn – professionaalsete toodete ja teenuste jaoks.
Youtube – suuruselt teine otsingumootor Google järel. Mistõttu saab kasutada nii orgaanilise otsingumootorina kui ka tasulise reklaami jaoks. Võimaldab odavamat reklaamikulu võrreldes Facebookiga.
Pinterest – Eestis võib-olla vähe teada, aga maailmas väga laialdase kasutajaskonnaga otsinguplatvorm ja eriti just naistesõbralike toodete seas.
Instagram – elustiili sotsiaalmeediaplatvorm, peamiselt visuaalset toodet soosiv keskkond.
Üleüldiselt on ülimalt oluliseks muutunud videoturundus, sest inimesed eelistavad tarbida sisu video näol, aga mitte lugedes. Mida kergemini on info tarbitav, seda enam eelistatakse. Parim viis on sama sisu taaskasutada erinevates kanalites. Teed blogi, sama blogi kohta pildi, graafiku, video ja levitad neid erinevates kanalites.
Pluss veel üks üha enam hoogu koguv turundusvõimalus on bodcast, et levitad oma sõnumit audiona. Ja siit edasi tehisintellekti arenguga levib ka voicesearch ehk sisu ,mida sa lood peab välja tulema häälotsingus. Hetkel veel lapsekingades, aga siit on tulevikus kindlasti turgu haarata.
Siinkohal tuleb targalt valida, millised kanalid Sinu jaoks sobivad. Sul on võimalik rakendada tööriistu, mis erinevatel platvormidel teevad jagamise automaatselt. Ehk sina teed ühe liigutuse, aga see jõuab erinevatesse meediumitesse.
Artikkel keskendub digiturunduse reklaamidele, sest nende sihtimine, teostatavus ja mõõtmine on lihtsad ja selged. Kui on vaba raha rohkem ja soov veel suuremalt pildil olla, siis on võimalik kasutada ka TV, raadio, välimeediat, suhtekorraldust, aga nendest saab lugeda teistest artiklitest.
Orgaaniline otsingumootori optimeerimine ja sisuturundus levitavad sõna sinu ettevõtte kohta, kuid kasv nõuab aega. Online-tasuline reklaam on kiire ja lihtne viis kodulehe liikluse suurendamiseks ja müügikontaktide kogumiseks. Tasulise veebireklaami käivitamiseks lugege alljärgnevaid nõuandeid ja ja rakendage toodud põhitõdesid.
Vastupidiselt orgaanilisele reklaamile meelitatakse tasulise veebireklaamiga interneti-liiklus enda lehtedele reklaamipindade ostmisega. Reklaame kuvatakse neid lubavatel veebisaitidel ning turundajatel ja ettevõtetel on võimalik oma reklaame näidata vabadel pindadel vastavalt märksõnade konkurentsist tulenevale hinnale või vaba pinna enda hinnale. Platvormidel kujuneb hind vastavalt konkurentsile või siis on reklaami näitamisteks fikseeritud hind.
Kuna internet on pidevas arengus, on tasuline reklaam muutunud üha enam detailsemaks ja mitmekesisemaks. Õigetel platvormidel toimivate strateegiate leidmine nõuab järjepidevat tööd, et leida nendelt üles klient, kes sinu toodet vajab või soovib. Järgnevad kuus punkti on põhitõed makstud reklaami edukaks rakendamiseks.
Veebireklaamide hindade kujunemine on keerulisem võrreldes tüüpiliste tehingutega, sest hinna kujunemise juures mängivad rolli klientide tegevused. Kaks peamist pakkumisviisi on PPC (Pay Per Click) ja CPM (Cost Per Mille)
CPM ehk Cost Per Mille (mõnikord ka Cost Per Thousand)
CPM pakkumisel on teatud näitamiste arvule määratud fikseeritud ühekordne hind. Mille ehk ladina keeles „tuhat” on näitamiste arv. Reklaami näidatakse kui seda kuvatakse veebilehel. CPM ei taga klikke ega konversioone, kuid positsioneerib sinu reklaami nähtavaks.
PPC ehk Pay Per Click (mõnikord ka Cost Per Click)
PPC-pakkumine nõuab reklaami eest maksmist ainult siis, kui inimesed sellel klikivad (sellest nimetus Cost Per Click CPC). Iga klõpsu hind sõltub, kui nõutud on sinu soovitud märksõnad ja kui kvaliteetne on sinu reklaam.
Klikkide eest maksmine annab suurema tõenäosuse konversioonideks ja eelarve piiramiseks saab seada klikkide arvule piiri.
Millised on sinu eesmärgid?
Enne makstud reklaami maailma sukeldumist, tuleb endale esitada kaks väga olulist küsimust:
Nendele võib vastata „võimalikult palju ja võimalikult väikse raha eest”, kuid kas see on tõesti nii? Kas sinu ettevõte saaks ühe päeva jooksul vastata 1000 päringule? Konkreetsete eesmärkideta kampaaniad raiskavad paratamatult raha. Kuidas optimeerida kampaaniaid ilma eesmärke seadmata? Kui sinu kulu/konversioon on 50 dollarit, kuidas tead, kas see on hea hind?
Tasulised reklaamid jaotatakse kahte formaati, mis määravad kindlaks, kuidas vaatajad neid näevad. Oma eesmärkide saavutamiseks saad valida kuvareklaamide ja otsingureklaamide vahel.
Otsingureklaamid
Otsingu- või tekstreklaamid ilmuvad otsingumootorite tulemuste lehtedel, eristudes orgaanilistest otsingutulemustes väikese teksti „reklaam” või „sponsoreeritud” näol. Kuna tekstireklaamid on seotud otsingupäringute ja märksõnadega, aitavad need tavaliselt probleemi lahendada.
Näide tekstireklaamist:
Kuvareklaamid
Kuvareklaamid ilmuvad paljudel veebilehtedel, kes on nende näitamise oma lehel lubanud. Etteantud reklaampindadesse mahtumiseks on neid teatava suuruse ja ülesehitusega. Tegemist on väärt bränditeadlikkuse kasvatamise tööriistana pakkudes ettevõttele nähtavust ja ulatust.
Reklaamidest maksimaalse kasu saamiseks vajavad nad olulist kohalolekut laialdaselt kasutatavatel veebisaitidel. Otsingu- ja kuvareklaamide populaarseimad asukohad on Google, Bing ja sotsiaalmeedia platvormid.
Google Ads
Juhtiva otsingumootorina on Google tulus koht nii kuvareklaamide kui ka otsingureklaamide jaoks. Google'i kuvavõrgustik levitab sinu kuvareklaame oma partnerite veebisaitidel nt Youtube's ja teistel Google'iga seotud veebilehtedel. Google hõlmab ka otsingureklaame.
Bing reklaamid
Ehkki Bing pole nii ihaldatud kui Google, on sellel siiski järgijaid. Sinu otsingureklaamid tulevad välja orgaaniliste otsingutulemustega. Lisaks teeb Bingi koostööd Yahoo ja AOL-iga.
Sotsiaalmeedia reklaamid
Facebook on tasuliste reklaamide edastamise jaoks peamine sotsiaalmeedia platvorm, kuna neil on väga põhjalik sihtimissüsteem. Sinu kuvareklaame saab kuvada veergudes, uudistevoogudes ja lugudes. Instagram kuulub Facebookile, nii et need toimivad sarnaselt, kuid Instagramil on rõhuasetuse piltidel. Samuti on Twitteril ja LinkedInil oma reklaamiplatvormid.
Amazoni reklaamid
Ettevõtted saavad kasutada tasulist veebireklaami ka maailma suurimal poodide platvormil, Amazon.com. Võimalik on reklaamida isegi veebisaidil Amazon.com ja Amazoni omandis olevatel veebisaitidel ja seadmetel, näiteks IMDb.com ja Amazon Kindles ning seda isegi siis, kui sa ise oma tooteid Amazonis ei müü.
Interneti-põhise tasulise reklaami peamine osa on sinu ettevõtte jaoks kasulike märksõnade leidmine. Märksõnad ja otsingufraasid on erineva pikkusega, mis mõjutab nende nõudlust turul
Kui sa otsid midagi konkreetset, siis tavaliselt kipud sisestama otsingusse rohkem sõnu. Näiteks on „nahast meeste püksirihmad" täpsem kui "püksirihmad". Pikkade otsingufraasidega leiab täpselt selle rühma inimesi, kes kõige tõenäolisemalt sinu toodet või teenust otsivad.
Lühikesed märksõnad genereerivad suurt hulka vaatajaid, kuid lisaks proovib suur hulk ettevõtteid nende märksõnadega oma reklaami esile tuua. Pikemad, spetsiifilised otsingufraasid, vähendavad võimalust, et teised ettevõtted osalevad reklaami esitamise pakkumistel. Pikkadel otsingufraasidel on väiksem konkurentsi, need on taskukohasemad ja palju tõhusamad.
Sihtrühma mõistmine on oluline, eriti platvormide jaoks, mis pakuvad reklaamide loomisel mitut demograafilist valikut. Kui jõuad üksikisikuni, kes tõenäoliselt soovib sinu teenuseid tarbida, tähendab see, et pead välja selgitama, millistesse sihtrühmadesse sinu potentsiaalne klient kuulub.
Nt võimaldab Facebook sihtida kasutajaid asukoha, vanuse, soo, keele, huvide ja käitumise järgi. Kui oled näiteks lasteriiete jaemüüja, võid sihtida reklaame naistele vanuses 22–40, et kuvada reklaame kõige potentsiaalsematele ostjatele. Kasutades demograafilised andmed, saab sihtida reklaame sihtrühmadele, mis kõige tõenäolisemalt toovad sulle kasumi.
Online-tasuline reklaam võimaldab mööda minna inimestest, kes tavaliselt sinu tootedest ei huvitu ja näitab reklaame just neile, kes on kõige potentsiaalsemad kliendid. Reklaamide sihtimiseks sobivate sihtrühmade valimine suurendab klikkimisete arvu ja seeläbi potentsiaalselt ka sinu tulusid.
Internetis tasulise reklaami näitamine peab ilmselgelt kasumlik olema, mistõttu on maandumislehtede optimeerimine hädavajalik konversioonide tekitamiseks. Maandumislehed köidavad saabuvate külastajate tähelepanu ja hoivad neid seal ja muudavad huvilise ostjaks. Selle asemel, et reklaamidel klikkijaid suunata veebilehe pealehele, peaks nad suunama spetsiifilisele maandumislehele, mis on tihedalt seotud kuvatud reklaamiga. Maandumisleht peab sisaldama pealkirja, mis haarab külastajaid, olema lihtsa ja selge ülesehitusega ja suunama külastajaid soovitud tegevusele (call to action).
Haarav pealkiri
Maandumislehe pealkiri peab haarama potentsiaalse kliendi tähelepanu ja teavitama teda sinu ettevõttest. Maandumislehe fookus peaks lehe tekstis ilmne olema.
Funktsionaalne paigutus
Külastajal peab lehel navigeerimine ja sinu soovitud tegevuseni jõudmine olema lihtne ja arusaadav. Hästi organiseeritud maandumisleht on puhta ja haarava visuaaliga, et hoida külastajaid kauem sinu lehel.
Kutse tegevusele (call to action)
Konstruktiivne üleskutse mingisugusele tegevusele muudab sinu reklaamiklikid enamaks kui lihtsalt numbriks. Soovite, et külastajad teeksid enne lahkumist toimingu, nt täidaksid kontaktivormi või laeksid alla edokumendi (nt voldiku või e-raamatu).
Kui sa ei jälgi, kuidas sinu reklaamid toimivad, ei peaks sa üldse tasulist reklaami ostma. Veebireklaamide juures on üks suurimaid plusse see, et sa saad võimaluse kõike jälgida. Google Analytics programmi kasutamine on veebireklaamide ostmise juures absoluutselt kohustuslik. See on täiesti tasuta ja hõlpsasti paigaldatav.
Kui oled Google Analyticsi seadistanud, on sul võimalik oma reklaamikampaaniatega väga hästi kursis olla. Sul on võimalik iga reklaami jaoks luua kohandatud maandumisleht, mis aitab näha nende toimivust. Google Analyticsi sel viisil kasutamisel saate kõiki reklaamikampaaniad mugavalt ühel platvormil võrrelda.
Ükskõik, mida teed, ära vaata oma tulemusi iga päev. See võib viia liialt kiirustades muudatuste tegamiseni. Parem on oodata, kuni on möödunud piisavalt aega täpsete suunitluste ja teabe kogumiseks. Seejärel määra kindel aeg statistika ülevaatamiseks ja muudatuste tegemiseks. Seda võib teha igakuiselt või iganädalaselt. Kuu kaupa ülevaate tegemine on hea võimalus märgata suuremaid muudatusi.
Tasuliste reklaamide edastamine on midagi, mida tehakse järjepidevalt. Ei tasu arvata, et see saab valmis nädala või kahega. Parimate tulemuste saamiseks peab sellele aega andma ja tegevuskava planeerima. Kumulatiivne tagasiside ja teave annavad sulle selgema pildi. Pühenda oma aeg ja raha süvendatult õppides. Veebireklaamid ei ole kiire lahendus, vaid pigem suure potentsiaaliga kannatlikkust ja tähelepanelikkust nõudev lahendus.
Makstud reklaami parimad praktikad:
Allikad:
https://www.webfx.com/blog/marketing/online-paid-advertising/
https://neilpatel.com/blog/paid-internet-advertising/
https://www.revlocal.com/blog/paid-advertising/why-you-need-to-give-paid-advertising-a-chance
https://www.searchenginewatch.com/2018/06/01/a-beginners-guide-to-paid-search/
https://www.mo.agency/blog/benefits-of-paid-advertising