Sisustrateegia ja kodulehe SEO on väga olulised tegurid strateegilise turunduse tööriistadest. Kogu ettevõtet, tema teenuseid ja tooteid puudutav informatsioon kodulehel loob ettevõttest pildi ja annab tervikust kuni detailideni ülevaate. Oluline on, et ettevõte tuleks otsingutes välja asjakohase informatsiooniga ning et õige klient leiaks lihtsalt ja kiiresti üles täpselt selle, mida ta otsib. Selleks süstematiseeritakse ja organiseeritakse kogu kodulehe informatsioon, paigutatakse see põhilistele müügilehtedele ja kodulehe taustalehtedele nt blogisse, milles olevad artiklid avavad sinu valdkonda süvitsi - luuakse toimiv SEO (search engine optimization).
Mõte on selles, et vastuseid otsitakse internetist ja kui sul on väga hea artikkel ning see sinu artikkel vastab kõige täpsemalt otsija küsimusele, tuleb see otsingumootoris välja. Otsija saab sinu artiklist oma küsimusele vastuse ja tal tekib usaldus sinu kui valdkonna eksperdi vastu. Ehk kokkuvõtlikult artiklid ja koduleht teevad Sinu eest ära müügitöö, ilma et sa oleksid kunagi seda inimest kohanud või temaga rääkinud. Loe tisaks täpsemalt ka kodulehe vajalikkuse ja ülesehituse kohta siit.
Selleks, et Sul artiklid otsingsüsteemides välja tuleksid, pead sa teadlikult kasutama kodulehe optimeerimist ehk SEO-d (Search Engine Optimisation’it). Ehk et ei tasu teha tühja tööd, vaid kirjutada artiklid ja vastused vaid nendele teemadele, mida inimesed reaalselt internetist sinu valdkonnas otsivad. Parim tööriist selleks on: Google Keyword Planner.
Arvestama pead, et sisustrateegia on väga pikaajaline töö, aga väga tänuväärne töö. See toob Sulle tulu ka aastate pärast!
Praegu on Eestis tihti see probleem, et sul on väga hea toode, aga seda lihtsalt ei leita. Alustuseks tasub kirjutada kasvõi kaks-kolm väga head oma valdkonna artiklit ja sa võid üsna kiirelt ja lihtsalt oma valdkonna otsingutest välja tulla.
Kodulehe SEO on jätkusuutlik viis oma veebisaidil toodete ja teenuste turustamiseks, kodulehe vaatajaskonna loomiseks ja müügikontaktide genereerimiseks, need on olulised sammud kodulehega edu saavutamisel.
Allpool on toodud mõned eelised, mida kodulehe järjepidev otsingumootoritele optimeerimine annab.
Orgaaniline kodulehe SEO on suhteliselt odav. See nõuab küll regulaarset aja investeerimist hea sisu kirjutamiseks ja sinu enda kannatlikkust. Aga kui leiad end orgaaniliste otsingumootorite tulemuste tipust, võib maha istuda ja nautida vaadet, kuidas kodulehe liikus kasvab. See ei nõua kuupõhist eelarvet nii nagu näiteks PPC (pay-per-click) reklaamides Google Ads'is.
PPC (Pay Per Click) Google Ads reklaamimise probleem on selles, et niipea kui sinu eelarve lõppeb, peatub ka liiklus sinu veebisaidile. SEO on aga sisuliselt kingitus, mis toimib pidevalt.
Sinu veebilehe sisu paranedes hakkavad otsingumootorid (nt Google) seda indekseerima ja inimesed otsingutulemustes sinu sisule klikkima ja seda lugema. Niimoodi omandab sinu veebileht autoriteedi konkreetse teema osas. Selle tulemuseks on orgaaniline liiklus sinu veebisaidile, mis saavutatakse õigeid märksõnu kasutades, mis sinu sisu otsingutes esimesena välja toovad.
Tegelikult usaldavad paljud inimesed otsingutulemustes esimesena ilmuvaid vastseid. Neile tunduvad need ettevõtted usaldusväärsemad. Seega, tehes kodulehe SEO-d, saab sinu veebisait brändiks, mida tasub usaldada.
Google filtreerib veebisisu rangete sisu juhiste alusel, mida täiustatakse regulaarselt algoritmide värskendustega. Algoritmi värskendused määratlevad, millal ja kus otsimootor näitab kõige kõrgema asetusega saiti. See tähendab, et kasutajad saavad otsingute tegemisel kõige asjakohasemat sisu. Seetõttu usaldavad kasutajad Googles esile tulevaid tulemusi ja seetõttu on esimestena esile tulevad veebisaid palju rohkem usaldusväärsust tekitavad kui madalama asetusega saidid.
Enamik inimesi ei liigu kunagi otsimootorite esimeselt lehelt edasi järgmisele. Millal te viimati otsingutulemite lehel teisel leheküljel käisite? See tähendab, et kui sinu veebileht ei tule välja Google'i või mõne muu otsingumootori esimesel lehel, siis jääd sa ilma potentsiaalsetest klikkidest oma veebilehele ja oma kaubamärgi üldisest teadlikkuse tõstmisest.
Otsimootorite tulemuste esilehele jõudes tagad endale pideva orgaaniliste veebisaidi külastajate voo.
Esimese lehe ülaossa liikudes hakkad kinnitama oma kaubamärki kui oma ala liidrit.
Vaadates oma veebisaidi analüütikat, näete, milliseid tooteid ja teenuseid külastajad teie veebisaidil vaatavad. Samuti näete otsingutermineid ja päringuid, mida nad kasutavad, et teie veebilehte otsingumootorite kaudu leida. See analüüs näitab, kus on lüngad teie loodavas sisus.
Kõikide veebisaitide sisus on lünki, aga kui neid parandada ja kui sa saad oma sisu pakkuda potentsiaalsetele klientidele enne oma konkurente, tulevad potentsiaalsed müügikontaktid ise sinu juurde.
Seda tüüpi kliendiandmed on väga väärtuslikud ja need leiab selliste tööriistadega nagu Google Analytics ja Google Search Console. Pikas perspektiivis on nende andmete enda heaks tööle panemine sinu ärile väga kasulik.
Võrreldes PPC (Pay Per Click) tasulise reklaamiga nagu Google Ads, on SEO mõju pikaajaline ning toob tulemusi ka siis, kui eelarve otsa saab.
Kui sa ei kasuta keelatuid kodulehe SEO võtteid (mida mõnikord kutsutakse „Musta Mütsi" ehk „Black-Hat" SEO-ks), on teie kodulehe SEO tulemused pikaajalised. „Musta mütsi" tehnikaid kasutades võib sinu veebileht Google otsingutulemustest järgmisel algoritmi värskendusele üldse kaduda. Seega on oluline end kursis hoida Google'i ja SEO ekspertide ning spetsialistide värskeima teabega.
Muidugi nõuab SEO ja otsingumootorite tulemuste paremusjärjestuse hoidmine teemade ülevaatamist teatud aja tagant. Sisu tuleb regulaarselt värskendada ning samuti teha veebisaidile tehnilisi värskendusi ja SEO-parandusi.
Konkurentidel on aga raske sind edestada, kui kasutate järjepidevalt häid SEO taktikaid.
Nüüd, kui oled mõistnud SEO eelised ja seda, et see on äärmiselt väärtuslik, pead arvestama, et mõned sinu konkurendid juba kasutavad SEO-d enda kasuks.
Seega, kui sinu konkurendid asuvad Google otsingutulemustes kõrgetel kohtadel, pead neile järele jõudma ja olema kindel, et optimeerid oma kodulehe sisu õigetele märksõnadele. Aga kui sinu konkurendid ei kasuta veel ära SEO eeliseid, siis tee seda sina panustades aega, et saavuta konkurentide ees edumaa.
Alusta sihtimist pikkadele otsingufraasidele, mis esialgu tekitab tagasihoidlikuma veebisaidi liikluse ja liigu sealt edasi lühemate märkasõnade poole. Näiteks sihi otsingufraasi „Parim juriidiline nõustamine Tallinnas”, kui lihtsalt „juriidiline nõustamine”.
Märksõnad on kodulehe SEO keskmes, kuid tegelikult pole nende valimine esimene samm orgaanilise kasvamise juurde. Esimene samm on hoopis koostada loend teemadest, mida soovid iga kuu käsitleda.
Alustamiseks tuleb koostada loend umbes 10st teemast, mis seostuvad teie toote või teenusega. Kasutage SEO tööriistu (nt Google'i märksõna tööriist, Ahrefs, SEMRush või GrowthBar), et tuvastada nende sõnade otsingumaht ja leida variatsioone, mis sobiksid sinu toote või teenusega.
Valitud teemad tuleb siduda populaarsete lühikeste märksõnadega, kuid oluline on märkida, et nendele lühikestele märksõnadele ei pühendata eraldi blogipostitusi. Kui alles alustada veebisaidi optimeerimist, siis on lühikesed märksõnad tihti lihtsalt liiga tiheda konkurentsiga, et Google'is hästi esile tulla.
Kasutades valiku kriteeriumina otsingumahtu ja konkurentsi suurust, kitsendage märksõnade loendit 10-15 lühikese märksõnani, mis on sinu valdkonnale asjakohased ja mida sinu sihtgrupp otsib. Seejärel järjesta loend prioriteetsuse järjekorras, lähtudes märksõna igakuisest otsingumahust ja asjakohasusest sinu ettevõtte jaoks.
Nüüd saab alustada veebilehtede optimeerimist konkreetsete märksõnafraaside jaoks. Kasutage iga sinu tuvastatud märksõna jaoks tööriista, et tuvastada 5 kuni 10 otsingufraasi (mis koosnevad kahest või enamast sõnast), mis lähevad süvitsi valitud teema märksõnadesse.
Näiteks isegi kui luua regulaarselt sisu teemal „kingad”, on ikkagi väga raske Google'is nii populaarse märksõnaga kõrgele kohale jõuda. Lisaks tekib oht konkureerida omaenda veebilehe teiste lehtede sisuga, kuna võime luua lehti, mis kõik on suunatud täpselt ühele märksõnale.
Fraasidele sihitud SEO võimaldab ettevõttel ligi meelitada rohkem inimesi, kes on huvitatud millegi ostmisest, kuna veebilehele viib rohkem spetsiifilisemaid „teid". Kasuta erinevaid alateemasid, et leida ideid blogipostitusteks või alamlehtedeks, mis selgitavad eelmises peatükis välja valitud teemasid spetsiifilisemalt. Otsi alateemasid mõnes märksõnade uurimise tööriistas (vt eelmises punktid mainituid) , et tuvastada otsingufraase, millel iga blogipostitus põhineda võiks.
Need alateemad loovad klastri. Seega, kui sul on 10 põhiteemat, peaks igaüks neist koosnema viiest kuni kümnest alateemast. Seda SEO-mudelit nimetatakse „teemaklastriks" ja kaasaegsed otsingumootori algoritmid sõltuvad neist, et ühendada kasutajad teabega, mida nad otsivad.
Mõelge sellele nii: mida täpsem on sinu lehe sisu, seda konkreetsemat sihtgruppi see ligi tõmbab ja seda tõenäolisemalt konverteerite selle potentsiaalseks müügikontaktiks. Nii väärtustab Google veebisaite, mida ta indekseerib; lehed, mis lähevad üldise teemaga rohkem süvitsi, peetakse parimaks vastuseks inimese päringule ja need asetsevad kõrgemal kui teised.
Kõik postitused blogis ei pea kuuluma teemaklastritesse. Kirjutamist väärivad ka teemad, mis sinu sihtgruppe huvitavad, kuid puutuvad sinu valitud põhiteemadega vaid kaudselt kokku. See tõstab veebilehe väärtust Google silmis.
Oluline on luua uusi blogipostitusi vähemalt kord nädalas. Blogipostitused on mõeldud peamiselt ettevõtte sihtgrupile, mitte otsimootoritele. Kirjuta asjadest, mis sinu sihtgruppi huvitavad ning veendu, et lisad vajadusel asjakohaseid märksõnu ja otsingufraase. Tasapisi hakkab sinu sihtgrupp sinu lehti märkama ja nendel klõpsama.
Looge nimekiri kõigist erinevatest blogipostitustest, mida soovid luua, ja järjesta need tähtsuse järjekorras. Seejärel tööta välja ajakava ja tegevuskava. Hoia koostatud nimekirja ajakohasena ja prioritiseeri postitusi, mis aitavad sul oma ärieesmärke kõige paremini saavutada.
Kolm esimest sammu olid pühendatud veebilehe sisese SEO taktikale. Linkide loomine on veebilehe välise SEO peamine taktika ja see on ka üks suurimaid tegureid selles, kuidas otsingumootorid sinu veebilehti järjestavad.
Niisiis, mis on linkide loomine?
Lingi loomine on sissetulevate linkide (nn tagasilinkide) meelitamine oma veebisaidile mujalt veebist. Üldreeglina, mida suurem on selle lehe autoriteetsus, kes sinu lehele lingib, seda suuremat positiivset mõju omab see sinu veebilehe positsioneerimisele otsingutulemustes.
Võta aega, et leida erinevaid võimalusi, kuidas oma veebisaidile sissetulevaid linke meelitada. Alusta väikestest tegevustest:
Meediafailide optimeerimine on väike, kuid oluline samm kodulehe SEO protsessis. Blogi või veebisaidi kasvades on selles kahtlemata aina enam pilte ja videoid, mida seal kuvada. Need visuaalsed failid aitavad hoida lehe külastajate tähelepanu, kuid on lihtne unustada, et need failid on tehniliselt endiselt suured. Üldreegel on, et mida suurem on faili suurus, seda raskem on veebibrauseril sinu veebilehte laadida. Lehe laadimiskiirus on aga üks olulisemaid tegureid, mille järgi otsimootorid veebilehti indekseerivad. Seega, mida väiksem on failisuurus, seda kiiremini veebileht laaditakse ja seda paremini see positsioneerib Google'i otsingutulemustes.
Kuidas vähendada meediafailide suurust?
Enne pildi üleslaadimist on oluline kontrollida, kui suure failiga on tegemist. Kui faili suurus on 1 megabaiti (MB) või rohkem, on soovitatav enne faili veebilehele üleslaadimist faili suurust vähendada vastava tööriistaga. Selliste veebilehtede ja programmide nagu näiteks TinyPNG või Squoosh abil on hõlbus failide suurust vähendada. Mida väiksemad failid veebilehele laetud on, seda kiirem on veebilehe laadimiskiirus.
Meediafailide suurusi vähendades on oluline jälgida, et pildi/video kvaliteet ei kannataks.
Nagu turundusmaastik üldiselt, on ka otsingumootorite ja SEO praktikad pidevalt arenevad. Praeguste suundumuste ja parimate tavadega kursis püsimine on keeruline ülesanne, kuid on olemas mitmeid veebisaite, mis võimaldavad hõlpsalt püsida parimate SEO uudiste ja muudatustega kursis. Siin on mõned neist, millel võiks silma peal hoida:
Kodulehe SEO võib võtta palju aega ja vaeva. Mis kasu on kogu selle aja ja vaeva kulutamisest, kui sa ei näe oma töö vilju? Kodulehe SEO-plaani õigel kursil hoidmiseks ja edukuse mõõtmiseks on mitmeid mõõdikuid, mida tuleks jälgida igapäevaselt, iga nädalaselt või korra kuus. Kuna sinule huvipakkuv mõõdik on orgaaniline liiklus (liiklus, mis pärineb otsingumootorist), otsi tööriist, mis võimaldab jälgida nii oma orgaanilise liikluse üldist arvu kui ka seda, kui hästi sinu lehed valitud pikkadele otsingufraasidega otsingumootorites välja tulevad.
Nt SEMrush on suurepärane aruandlusvahend just selleks otstarbeks. Looge igakuine ülevaade andmetest kasutades Exceli, Google'i arvutustabelite või veebianalüüsi pakette, et jälgida kui palju liiklust veebilehele tuleb orgaanilise otsingu kaudu. Samuti aitab indekseeritud lehtede, müügikontaktide, investeeringutasuvuse, sissetulevate linkide, märksõnade ja veebilehe tegeliku asetuse jälgimine SERP-del (Search Engine Results Pages otsingumootori tulemuste lehed) näha SEO tegevuste tulemusi ja tuvastada valdkondi, kuhu peaks rohkem aega panustama.
Kui oled igakuise kodulehe SEO-plaani loonud, peaksid looma ka protsessi, et jätkata optimeerimist, et see sobiks uute plaanide ja märksõnadega. Alljärgnevalt plaani, mida saad teha.
Võttes arvesse ülaltoodut, on selge, et kui sa ei optimeeri aktiivselt oma kodulehte, nii lehte ennast kui ka väljaspool seda, et otsingumootorites hästi esile tulla, siis vähendad oma veebisaidi toimivuspotentsiaali.
Mõne kodulehe SEO võtte kasutamisest on sinu ettevõttele tohutult palju kasu. Ehkki orgaaniline ulatus digitaalsetel platvormidel, nagu sotsiaalmeedias ja otsingumootorites, võivad olla langustrendis seoses konkurentsi kasvuga, näitavad ülaltoodud eelised siiski, et hea SEO toob sinu ettevõttele pikas perspektiivis kasu.
Tasub veel lisada, et 61% turundajatest väidab, et kodulehe SEO täiustamine ja orgaanilise esindatuse suurendamine on nende peamine sissetuleva turunduse prioriteet. Lisaks sellele väidab 57% B2B turundajatest, et kodulehe SEO toob rohkem müügikontakte kui ükski teine turundustegevus (HubSpot). Kodulehe SEO peaks sinu veebisaidi jaoks väga oluline prioriteet olema.
Allikad:
https://moz.com/beginners-guide-to-seo
https://neilpatel.com/blog/10-most-important-seo-tips-you-need-to-know/
https://searchengineland.com/seo-content-strategy-grow-visits-300-one-year-282934
https://www.mo.agency/blog/why-seo-is-important-for-your-website
https://neilpatel.com/blog/10-most-important-seo-tips-you-need-to-know/
https://moz.com/beginners-guide-to-seohttps://blog.hubspot.com/marketing/seo-strategy
https://www.searchenginejournal.com/seo-content-marketing-strategy/258253/#close