On palju eesmärke, mida peaks jälgima kui digiturundada. Nende hulka kuuluvad nt investeeringutasuvus (ROI), konversioonimäärad ja Google Adsi kanali tulemused võrreldes teiste turunduskanalitega. Need aitavad otsustada, kuidas jaotada turunduseelarve.

See postitus annab ülevaate konkreetsetest eesmärkidest, mis Google Adsis seadistada, et seda tasulist turustussüsteemi kasutades maksimaalne tulemus saada.

Siin on lühikokkuvõtte eesmärkidest tähtsuse järjekorras:

Reklaami eesmärk: saada klikke
Märksõnade eesmärk: käivitada õige reklaam, et inimesed tahaksid sellel klõpsata.
Reklaamirühma eesmärk: teha kindlaks, milline on kõige tõhusam reklaam.
Kampaania eesmärk: maksimeerida turunduseelarve ja investeeringutasuvust.
Konto eesmärk: hoida kõik organiseerituna

# 1 – Reklaami eesmärk: saada klikke

Reklaami eesmärk on saada klikke. Nii lihtne see ongi.

Hästi kirjutatud reklaami ülesanne on meelitada ligi õige lõppkasutaja, panna ta reklaamil klõpsama ja suunata ta maandumislehtedele, mis tutvustavad talle tooteid ja teenuseid ning muudavad ta kliendiks. On mitmeid erinevaid tegevusi, mida saab teha, et parandada reklaamide asjakohasust vastavalt klientide otsingupäringutele. Neist lihtsaim on kasutada reklaamteksti dünaamilist sisestust. Siin saab täpsustada märksõnad, mille inimesed on Google’i sisestanud või mida kuvatakse reklaamteksti pealkirjas ja põhiosas. See parandab märkimisväärselt reklaami asjakohasust ja aitab parandada kvaliteediskoori ning vähendada kulusid.

Kokkuvõtlikult võib öelda, et Googlele meeldivad asjakohased tulemused, kuna see võimaldab neil pakkuda Google kasutajatele (otsingute tegijatele) paremat kasutajakogemust. Google soovib, et inimesed, kes asju otsivad, jõuaksid ikka ja jälle Googlesse ning leiaksid sealt selle, mida otsivad, klikates asjakohastel ja tõhusatel reklaamidel.

# 2 – Märksõnade eesmärk: käivitada õige reklaam, et inimesed tahaksid klõpsata

Märksõna eesmärk on, et reklaami kuvatakse siis, kui inimesed otsivad tooteid ja teenuseid. Google’il on suurepärane algoritm, mis seob selle, mida keegi otsinguribale trükib ning milliseid reklaame ja tulemusi talle näidatakse. Peamine ülesanne on märksõnadeplaanija tööriista abil välja mõelda, mida inimesed otsinguribale sisestavad ja panna oma märksõnad neid otsinguid sihtima.

Erinevad märksõnad käivitavad erinevaid reklaame ja neid kuvatakse erinevatel oksjonitel vastavalt valitud vaste tüübile. Märksõna modifikatsioone on neli põhitüüpi: osaline vaste, muudetud osaline vaste, fraasivaste ja täpne vaste. Mida kitsam on sihtimine, seda vähem kordi reklaami näidatakse. Osaline vaste on kõige laiem katvus ja täpne vaste on kõige kitsam katvus. Kõigi märksõnade vaikeseade on osaline vaste, et reklaame kuvataks võimalikult palju. Samas on alati võimalus piirata reklaami kuvamise kordi, et tõhusamalt sihtida lõppkasutajaid.

# 3 – Reklaamirühma eesmärk: teha kindlaks, milline reklaam on kõige tõhusam

Igas kampaanias on erinevad reklaamirühmad, mis juhivad külastajaid erinevatele maandumislehtedele.

Reklaamirühma eesmärk on hoida organiseeritust ja aidata leida kõige paremini konverteerivad maandumislehed vastava reklaami teksti või selle reklaamirühmaga. Reklaamirühm sisaldab lihtsalt sarnaste reklaamide rühmi. Igas reklaamirühmas peaksid olema sarnased märksõnad, mis sihivad neid reklaame.

# 4 – Kampaania eesmärk: maksimeerida reklaamikulude eelarve ja investeeringutasuvus

Millised on kampaania eesmärgid? Kas reklaamida konkreetset toodet või teenust? Kas kasutada ära mõnda välist reklaamikampaaniat nt puhkuste ostuhooaega või musta reede müüki? 

Peamine asi, mida tuleks meeles pidada, on seada kampaaniale eesmärk. Igal kampaanial on oma elutsükkel. Sellel peaks olema algus, keskpunkt ja lõpp. Ükski kampaania ei tohiks muutumatult jääda igaveseks. 

Kampaania tasemel kontrollite eelarvet, sihtimist ja ideaaljuhul oma konversioonimäära. Konversioonimäära tõhusaks jälgimiseks peaks Google Adsi kontod linkima Googli Analyticsi kontoga ja laskma neil omavahel sünkroonida. Eelarve seaded on päeva põhised, nii on ka konversioonimäär päeva põhine.

Sihtimisseaded hõlmavad nt seda, millist sihtgruppi ja geograafilist kohta sihtida, millist tüüpi reklaame esitada ning kampaania algus- ja lõppkuupäeva seadmist.

Enne kampaania alustamist peaks olema idee, kus ja millal ning kui palju kulutate mõne konkreetse turu sihtimiseks. Seda tüüpi sihtimise näide võiks olla järgmine:

  • Kampaania: Tallinna Musta Reede müük
  • Eelarve: 5 eurot päevas
  • Sihtgrupp: ainult otsing
  • Kampaania alguskuupäev: 15. juuli
  • Kampaania lõppkuupäev: 1. august
  • Reklaamide näitamise aeg: esmaspäevast reedeni kell 8.00–22.00
  • Geograafiline asukoht: 30 km raadius postiindeks 10118 ümber
  • Seadmed: kõik, välja arvatud mobiiltelefonid

Isegi kui paika on pandud midagi nii lihtsat kui ülaltoodud näide, hoiab see keskendatust kampaania eesmärkidele.

# 5 – Konto eesmärk: hoida organiseeritust

Oluline eesmärk, mille peaks seadma, on konto õige struktuur. See võib tunduda pisut veider eesmärgina seada, kuid see on hõlpsasti saavutatav ja aitab kõiki teisi eesmärke tõhusamalt saavutada. Allpool on pilt hästi läbimõeldud konto struktuurist:

Korralikult kujundatud konto struktuuril on kolm taset:

  • Kampaania tase
  • Reklaamirühma tase
  • Kvaliteediskoori tase

Kampaaniatase võimaldab kampaaniaid eristada ja segmenteerida vastavalt konkreetsetele kampaania eesmärkidele. Need eesmärgid võivad hõlmata näiteks kampaania seadistamist pühadeks või käimasolevat kampaaniat kasutada konkreetse teenuse või toote reklaamimiseks.

Reklaamirühma tase võimaldab keskenduda konkreetsetele kampaania maandumislehtedele ja hoida konto organiseerituna. Igas reklaamirühmas peaks olema ainult käputäis reklaame ja pisut rohkem märksõnu, et reklaamirühma sihtimist võimalikult tõhusalt maksimeerida.

Alumist rida kutsutakse kvaliteediskoori tasemeks. Kvaliteediskoori tase on Google’i oksjonil ja Google’i otsingumootori tulemuste lehel ilmumise osas kõige olulisem. Sellel tasemel on kolm elementi: märksõnad, reklaami tekst ja maandumislehed. Need on kokku rühmitatud seetõttu, et kõiki kolme komponenti võetakse arvesse siis, kui Google määrab konkreetsele märksõnale kvaliteediskoori ja määrab, kus reklaam märksõnade oksjonil kuvatakse.

Kampaaniate ja kontode sellisest ülesehitusest on abi, kui Google Adsi programmiga investeeringutasuvust optimeerida. Võimalus omada tuhandeid reklaamirühmi ja tuhandeid märksõnu reklaamirühma kohta, võib üsna kiiresti segadusse ajada, kui kontosid ei hoita korralikult organiseerituna.

Ideaalis peaks ka veebileht olema üles seatud hierarhilise struktuuriga, et Google’i robotid saaksid seda hõlpsasti lugeda.

Märkus kvaliteediskoori taseme kohta

Kampaania struktuuri viimasel tasemel töötavad käsikäes kolm elementi, mis määravad täpselt, kui palju igal oksjonil kliki eest maksate. Need elemendid on: märksõnad, reklaami tekst ja maandumislehed. Neid kolme elementi võtab Google’i algoritm arvesse, et teha kindlaks, kui kõrgel reklaami oksjonil näidatakse. Kui on täpselt sihitud märksõnad, sihitud reklaami tekst ja maandumislehed, mis pakuvad suurepärast kasutajakogemust nende märksõnade põhjal, mis Google’ile on sisestatud, töötavad kõik need funktsioonid koos ja annavad suurepärase kvaliteediskoori.

Suurepärase kvaliteediskoori korral on oksjonil näitamise hind madalam.

Boonus eesmärk peaks olema kvaliteediskoori parandamine, et reklaamil tehtud klikid vähem maksaksid.