Taasturundus ehk remarketing on võimas tööriist kõikidele turundajatele. Taasturundust kasutades on turundajatel võimalik oma kontakte aktiivsetena hoida ja suunata nad tegema just neid liigutusi, mis sinu ettevõtte arendamise seisukohast on olulised, kasvatades sealjuures müüki ja kasumit.
Digi taasturundus kujutab endast reklaamide uuesti näitamist nendele inimestele, kes on sinu toote või teenuse vastu sinu platvormil huvi tundnud. Nt Facebooki või Google taasturundusega saad sa korra huvitunu personaalsete sõnumitega kodulehele tagasi kutsuda oma tegevust või ostu lõpule viima. Taasturundus on kõige täpsemini hallatav ja mõõdetav digikanalites.
Statistika näitab, et inimesel on vaja mitmeid kokkupuutepunkte, räägitakse isegi kuni seitsmest, enne kui ta ostu sooritab. Seetõttu on taasturunduse kasutegur väga kõrge – tuleb luua kokkupuutepunkte.
Kui sa töötad ainult selle nimel, et tood SEO-ga või reklaamiga uusi inimesi, siis jätad sa palju müügivõimalusi kasutamata – lihtsalt esimesel kokkupuute korral ei olda veel valmis sinult ostu sooritama.
Näide: Siia võiks tuua ühe meie ärikliendi näite, kus me analüüsisime tema ühe kuu reklaami tulemusi. Tegime talle reklaami kolmes kanalis Googles, FB-s ja emailiga. 60% klientidest, kes tegid ostu, läbisid vähemalt kahte ja paljud neist isegi kolme kanalit, mis tähendab, et kui näiteks poleks ühte neist kanalitest kasutanud, oleks oste võinud olla tunduvalt vähem. Täiendavalt tasub siin veel edasi mõelda, et läbi reklaamikanalite analüüsi, saad sa välja arvutada, kui kõrge on sinu ühe kliendi värbamise hind, mis teeb sinu ettevõtte ärikasvu etteaimatavaks.
Taassihtimine ja taasturundamine on mõlemad turundajale olulised tööriistad
Taassihtimine ja taasturundamine kindlasti väärivad süvenemist. Edasi lugedes saad teada, mis need on, kuidas nad erinevad üksteisest ja kuidas neid kasutada.
Selle artikli lõpus tead taassihtimise- ja turundamise plusse ja oled valmis neid oma ettevõttes kasutama hakkama.
Taassihtimine ja taasturundus ei ole üks ja sama. Taassihtimine on üks osa taasturundusest. Kõige ilmekamalt saab erinevust seletada järgneva joonisega:
Taasturundus tähendab uuesti turundamist, nii lihtne see ongi. Taasturundus võib hõlmata nii keerukaid tehnoloogialahendusi, mis näitavad täpselt sulle personaliseeritud sõnumeid, kuni sa nendel klõpsad, aga ka lihtsaid plakateid, millest ikka-jälle hommikul tööle minnes mööda sõidad.
Taasturunduse protsessi saab lühidalt jagada kolmeks etapiks:
Sõltuvalt sellest, kuidas kasutajad taasturundamise loendisse kaasatakse ja millist tüüpi reklaame neile kuvatakse, eristatakse erinevat tüüpi taasturundamist.
Selleks, et taasturundus töötaks, on mõned näpunäited, millest kinni pidada:
Nagu paljud digitaalturunduskanalid, tuleb ka taasturundamise platvorm valida vastavalt ettevõtte vajadustele. Parimat taasturundamise lahendust ei ole olemas, kuna mõned neist on mõeldud piiratud liiklusega väikeettevõtetele ja teised on suunatud suurtele rahvusvahelistele ettevõtetele. Mis on tegelikult oluline, on see, et otsustad oma eelarve ja otsid sellele vastava lahenduse. Võimalik, et aja jooksul suureneb sinu eelarve ja liigud suurema mahuga platvormile. Parem on alustada aeglaselt ja areneda, kui hoolimatult raha tuulde lasta.
Sinu sihtgrupp peab alati olema selle otsuse keskmes. Kui müüd Instagrami kasutajatele sobivaid tooteid, peaksid valima uuesti turundamise platvormi, mis toetab seda sotsiaalset võrgustikku.
Enne otsuse tegemist, tee piisavalt uurimistööd. Kui leitud lahendus pakub tasuta prooviversiooni või mõnda tasuta teenust, siis kasuta seda, et teada saada, kas antud valik on sobilik ja kas hinna-kvaliteedi suhe on piisav.
Samal ajal tuleb meeles pidada, et taasturundusse tehtud investeering võib võtta aega mitu kuud, enne kui end ära tasub. Seetõttu ei ole soovitatav kiirelt ühelt lahenduselt teisele üle minna lihtsalt seetõttu, et sa ei näe tulemusi, mida soovisid lühikese aja jooksul. Anna piisavalt aega enne, kui otsustad proovida mõnda teist taasturundamise võimalust.
Tulemuste paremaks mõistmiseks võid kasutada piksleid (jälgimiskoode), konversioonitsoone või veebisaidi jälgimistehnoloogiat. See aitab sul silma peal hoida müügikontaktidel ja tulemustel, mis taasturundus on sulle toonud.
Taasturundamine on tõhus viis reklaamitulu suurendamiseks ja kulutõhusalt potentsiaalselt huvitatud kontaktideni jõudmisel. Kuid taasturundamist on oluline kasutada täiendava turundustaktikana ja jälgida kõigi sinu pingutuste tulemusi.
Taasturundamise kampaaniad toimivad, kuna need põhinevad sarnasel turundusel, mis algselt tõi kasutaja sinu ettevõtte juurde ning taasturundus võib aidata kaasa sinu ettevõtte üldise teadlikkuse, külastatavuse, konversioonide ja müügikontaktide kasvule.
See, kui võimas on Google, ei vaja ilmselt tõestamist. Ka taasturunduse osas on Google'i valik üsna lai. Suurima otsingumootori taga asuv ettevõte kirjeldab oma taasturundamise teenust kui võimalust näidata reklaame inimestele, kes on sinu veebisaiti külastanud või sinu mobiilirakendust kasutanud.
Taasturundus aitab sul nendega uuesti ühendust luua, kui nad on sinu saidilt lahkunud, näidates neile nende jaoks asjakohaseid reklaame.
Google Adsi kasutamisel lood kasutajate gruppe, kellele soovid reklaame sihtida. Nt inimesed, kes on oma toote ostukorvi lisanud, kuid pole ostuprotsessi lõpetanud.
Üks Google Adsi kasutamise suuri eeliseid on see, et selle investeeringutasuvuse määr on väga hea, mis tähendab põhimõtteliselt seda, et saad investeeringult head tulu.
Lisaks on reklaamide loomine väga lihtne, kuna Google'l on väga hea platvorm ja seda on lihtne kasutada.
Taasturundamine sotsiaalvõrgustikes on samuti ülivõimas ja esirinnas on Facebook. Platvormil on rohkem kui 1 miljard aktiivset kasutajat, seega on see hea valik taasturundamise jaoks.
Facebook Customer Audiences on populaarse Facebook Ads laiendus ja see toimib, luues Facebooki piksli (koodi), mis lisatakse sinu veebisaidile, võimaldab see sul luua oma isikupärastatud vaatajaskonna. Facebooki piksel võimaldab luua ka konkreetseid sihtrühmi, mis põhinevad sinu saidil külastatud lehtedel või sinu uudiskirja tellijatel.
Kuna Instagram kuulub Facebookile, on ka sellel kanalil üsna suur jälgijaskond. Instagramis on rohkem kui 300 miljonit kasutajat ja seda kasutab enamus tuntud inimesi kogu maailmas, kes jagavad oma jälgijatega fotosid ja lugusid.
Instagrami populaarsus kasvab ja see on väga hea platvorm taasturunduseks. See töötab samamoodi nagu Facebook. Tegelikult toimubki kampaaniate seadistamine Facebookist.
Twitteri taasturundamise lahenduse abil installite oma veebisaidile Twitteri piksli, et koguda külastajatelt „küpsiste" ID-sid ja võrrelda neid siis Twitteri kasutajatega. Isikupärastatud vaatajaskondi saab kasutada kolmel erineval viisil.
Taasturundamine on arukas investeering, mis oskuslikul rakendamisel suurenab sinu ettevõtte käivet ja kasumit. Miski aga ei sureta sinu taasturundamise strateegiat kiiremini kui halb haldamine. Ehkki see tundub suhteliselt lihtne, saad parimad tulemused paremini segementeeritud vaatajaskonnast ja parimate pakkumisstrateegiate abil.
Allikad:
https://neilpatel.com/what-is-remarketing/
https://www.theimpulsedigital.com/blog/remarketing-tips/
https://www.cyberclick.es/numericalblogen/what-is-remarketing-and-how-does-it-work
https://www.bluecorona.com/blog/how-remarketing-works/
https://www.searchenginejournal.com/a-complete-guide-to-cross-channel-remarketing-campaigns/181106/#close
https://www.ecommerce-nation.com/what-is-remarketing-discover-how-it-works-and-the-10-best-platforms/