Remarketing ehk taasturundus - too huvilised tagasi sinu soovitud tegevust sooritama

Autor: TENFOR marketing
Kuupäev: 4. Aug 2020
taasturundus

Taasturundus ehk remarketing on võimas tööriist kõikidele turundajatele. Taasturundust kasutades on turundajatel võimalik oma kontakte aktiivsetena hoida ja suunata nad tegema just neid liigutusi, mis sinu ettevõtte arendamise seisukohast on olulised, kasvatades sealjuures müüki ja kasumit.

Digi taasturundus kujutab endast reklaamide uuesti näitamist nendele inimestele, kes on sinu toote või teenuse vastu sinu platvormil huvi tundnud. Nt Facebooki või Google taasturundusega saad sa korra huvitunu personaalsete sõnumitega kodulehele tagasi kutsuda oma tegevust või ostu lõpule viima. Taasturundus on kõige täpsemini hallatav ja mõõdetav digikanalites.

Statistika näitab, et inimesel on vaja mitmeid kokkupuutepunkte, räägitakse isegi kuni seitsmest, enne kui ta ostu sooritab. Seetõttu on taasturunduse kasutegur väga kõrge – tuleb luua kokkupuutepunkte.

Kui sa töötad ainult selle nimel, et tood SEO-ga või reklaamiga uusi inimesi, siis jätad sa palju müügivõimalusi kasutamata – lihtsalt esimesel kokkupuute korral ei olda veel valmis sinult ostu sooritama.

Näide: Siia võiks tuua ühe meie ärikliendi näite, kus me analüüsisime tema ühe kuu reklaami tulemusi. Tegime talle reklaami kolmes kanalis Googles, FB-s ja emailiga. 60% klientidest, kes tegid ostu, läbisid vähemalt kahte ja paljud neist isegi kolme kanalit, mis tähendab, et kui näiteks poleks ühte neist kanalitest kasutanud, oleks oste võinud olla tunduvalt vähem. Täiendavalt tasub siin veel edasi mõelda, et läbi reklaamikanalite analüüsi, saad sa välja arvutada, kui kõrge on sinu ühe kliendi värbamise hind, mis teeb sinu ettevõtte ärikasvu etteaimatavaks.

Taassihtimine ja taasturundamine on mõlemad turundajale olulised tööriistad

Taassihtimine ja taasturundamine kindlasti väärivad süvenemist. Edasi lugedes saad teada, mis need on, kuidas nad erinevad üksteisest ja kuidas neid kasutada.
Selle artikli lõpus tead taassihtimise- ja turundamise plusse ja oled valmis neid oma ettevõttes kasutama hakkama.

Mis on taassihtimine ja taasturundus

Taassihtimine ja taasturundus ei ole üks ja sama. Taassihtimine on üks osa taasturundusest. Kõige ilmekamalt saab erinevust seletada järgneva joonisega:

Taasturundus tähendab uuesti turundamist, nii lihtne see ongi. Taasturundus võib hõlmata nii keerukaid tehnoloogialahendusi, mis näitavad täpselt sulle personaliseeritud sõnumeid, kuni sa nendel klõpsad, aga ka lihtsaid plakateid, millest ikka-jälle hommikul tööle minnes mööda sõidad.

Taasturunduse eelised

  • Täpsem juurdepääs kasutajatele, kes võivad sinu toodet osta.
  • Laiem haare.
  • Võimalus segmenteerida vaatajaskondi ja kontaktinimekirju.
  • Toimivusaruanded, mis näitavad täpselt, kuidas sinu reklaamid töötavad.
  • Mallid reklaamide hõlpsaks loomiseks.

Taasturunduse protsessi saab lühidalt jagada kolmeks etapiks:

  1. Kasutaja külastab veebilehte või tarbib brändi sisu.
  2. Seejärel märgistatakse kasutaja „küpsisega" ja lisatakse taasturundamise kontaktinimekirja.
  3. Seejärel käivitatakse kampaania, mille reklaame näidatakse ainult selle loendi kontaktidele.

Taasturundamise tüübid

Sõltuvalt sellest, kuidas kasutajad taasturundamise loendisse kaasatakse ja millist tüüpi reklaame neile kuvatakse, eristatakse erinevat tüüpi taasturundamist.

  • Standard: kuvab displeireklaame inimestele, kes on varem lehte külastanud. Reklaame kuvatakse Display-võrgustiku veebisaitidel ja rakendustes (Google Ads hõlmab see üle 2 miljoni veebisaidi).
  • Dünaamiline: sarnane tavalise taasturundamisega, kuid selle erinevusega, et reklaamid on isikupärastatud sõltuvalt toodetest ja teenustest, mida kasutajad veebisaidil vaatasid.
  • Mobiilirakendustele: reklaame näidatakse mobiilibrauserites.
  • Otsimootorireklaamid: selline kampaania ei hõlma displeireklaame, kuid neid näidatakse siis, kui kasutajad, kes on juba varasemalt veebisaiti külastanud, otsivad endiselt Google'ist. See võimaldab sihtimist märkimisväärselt kitsendada: need pole mitte lihtsalt inimesed, kes on juba varasemalt veebisaiti külastanud, vaid nad endiselt otsivad meie toodete ja teenustega seotud asju.
  • Video: video taasturundamisel ei looda taasturundamise nimekirja veebisaidi külastanud inimeste põhjal, vaid pigem inimestest, kes on vaadanud teatud videoid või YouTube'i kanaleid. Seejärel näidatakse reklaame YouTube'is endas, veebisaitidel ja rakendustes.
  • Jaotusloendi järgi: võimalus valida, kellele kontaktinimekirjast reklaame näidatakse (nt võimalus valida, et reklaame näidatakse ainult inimestele, kes on varasemalt tellinud ettevõtte uudiskirja).

6 näpunäidet taasturundamise võimendamiseks ja kasumi suurendamiseks

Selleks, et taasturundus töötaks, on mõned näpunäited, millest kinni pidada:

  1. Segmenteerige oma taasturundamise kontaktid: igale kontaktile saab lisada sildi, et jagada ära, millisesse nimekirja ta peaks kuuluma. Taasturundamise sildi seadistamisel veenduge, et eristate eri lehti. Nt jaotage eraldi gruppidesse inimesed, kes on külastanud erinevaid leht („kliimaseadmete remont“ lehte külastanud ühte gruppi ja lehekülge „ahju remont“ külastanud teise gruppi).
  2. Kohandage reklaamid vastavalt taasturundamise strateegiale: taasturunduse strateegia loomine on sama oluline kui teiste valdkondade strateegia. Veenduge, et sinu reklaamid on asjakohased vaatajaskonna jaoks, kelleni soovid jõuda ja et nende välimus jälgib sama stiili, mis sinu koduleht ning, et neil on köitev üleskutse tegevusele.
  3. Testige reklaamide jaoks erinevaid platvorme, suurusi ja vorminguid: veebis võimalikult paljude klientideni jõudmiseks loo oma taasturundamise kampaania jaoks erinevat tüüpi ja erineva paigutusega reklaame. Seejärel katseta, millised vormingud, platvormid ja suurused sinu kampaania jaoks kõige paremini sobivad.
  4. Müük praegustele klientidele: sinu olemasolevad kliendid on sinu kõige lojaalsemad kliendid ja ostavad tõenäolisemalt sinu käest ka muid tooteid ja teenuseid. Soovituslik on koostada praeguste klientide nimekiri ja kasutada seda uute toodete müümiseks või allahindluste reklaamimiseks.
  5. Ajasta oma reklaamid vastavalt sellele, millal sinu sihtrühm neid kõige tõenäolisemalt näeb: mitte kõik tunnid päevas ei ole võrdsed. Kuigi beebibuumi põlvkond võib olla kõige aktiivsem hommikupoolikul, ei pruugi generatsioon Z reklaamidele vastuvõtlik olla kuni pärastlõunani.
  6. Investeeri oma reklaamieurod tulemusi toovatele platvormidele ja veebisaitidele: see on punkt, mida tuleb väga rõhutada. Kui sinu Google'i taasturundamise hind on ühel või kahel veebisaidil või platvormil kõrgem, kui sealt saadav tulu, siis lõpeta see ja muuda strateegiat. Siit tuleb välja erinevate platvormide ja veebisaitide testimise tähtsus. Jah, taasturundamine töötab, kuid ainult siis, kui sihid õigeid inimesi õigel ajal ja õigel platvormil.

Kuidas valida taasturundamise platvormi?

Nagu paljud digitaalturunduskanalid, tuleb ka taasturundamise platvorm valida vastavalt ettevõtte vajadustele. Parimat taasturundamise lahendust ei ole olemas, kuna mõned neist on mõeldud piiratud liiklusega väikeettevõtetele ja teised on suunatud suurtele rahvusvahelistele ettevõtetele. Mis on tegelikult oluline, on see, et otsustad oma eelarve ja otsid sellele vastava lahenduse. Võimalik, et aja jooksul suureneb sinu eelarve ja liigud suurema mahuga platvormile. Parem on alustada aeglaselt ja areneda, kui hoolimatult raha tuulde lasta.

Sinu sihtgrupp peab alati olema selle otsuse keskmes. Kui müüd Instagrami kasutajatele sobivaid tooteid, peaksid valima uuesti turundamise platvormi, mis toetab seda sotsiaalset võrgustikku.

Enne otsuse tegemist, tee piisavalt uurimistööd. Kui leitud lahendus pakub tasuta prooviversiooni või mõnda tasuta teenust, siis kasuta seda, et teada saada, kas antud valik on sobilik ja kas hinna-kvaliteedi suhe on piisav.

Samal ajal tuleb meeles pidada, et taasturundusse tehtud investeering võib võtta aega mitu kuud, enne kui end ära tasub. Seetõttu ei ole soovitatav kiirelt ühelt lahenduselt teisele üle minna lihtsalt seetõttu, et sa ei näe tulemusi, mida soovisid lühikese aja jooksul. Anna piisavalt aega enne, kui otsustad proovida mõnda teist taasturundamise võimalust.

Mõõda taasturundamise kampaaniate konversioone (seatud eesmärkide täitmist)

Tulemuste paremaks mõistmiseks võid kasutada piksleid (jälgimiskoode), konversioonitsoone või veebisaidi jälgimistehnoloogiat. See aitab sul silma peal hoida müügikontaktidel ja tulemustel, mis taasturundus on sulle toonud.

  • Facebook Pixel: see Facebooki kasutatav jälgimistehnoloogia võimaldab sul seadistada taassihtimist, luua kohandatud vaatajaskondi, optimeerida kampaaniaid ja mõõta Facebooki kampaaniate konversioone sinu kodulehel.
  • Konversioonitsoon: konversioonivööndeid kasutatakse koos geograafilise piirdega, et jälgida füüsilist liiklust sinu poolt määratud geograafilisse asukohta pärast reklaami nägemist.
  • Veebisaidi jälgimistehnoloogia: sarnaselt konversioonipiksliga on veebisaidi jälgimistehnoloogia kooditükk, mis võimaldab sul jälgida veebisaidi liiklust ja konversioone ning omistada toimingud lähteallikale, nii et näed, kui tõhusalt sinu taasturundamine konversioone toob ja kuidas sinu turundusel tervikuna läheb.

Taasturundamine on tõhus viis reklaamitulu suurendamiseks ja kulutõhusalt potentsiaalselt huvitatud kontaktideni jõudmisel. Kuid taasturundamist on oluline kasutada täiendava turundustaktikana ja jälgida kõigi sinu pingutuste tulemusi.

Taasturundamise kampaaniad toimivad, kuna need põhinevad sarnasel turundusel, mis algselt tõi kasutaja sinu ettevõtte juurde ning taasturundus võib aidata kaasa sinu ettevõtte üldise teadlikkuse, külastatavuse, konversioonide ja müügikontaktide kasvule.

Erinevad taasturundamise kanalid

Taasturundus Google Adsiga

See, kui võimas on Google, ei vaja ilmselt tõestamist. Ka taasturunduse osas on Google'i valik üsna lai. Suurima otsingumootori taga asuv ettevõte kirjeldab oma taasturundamise teenust kui võimalust näidata reklaame inimestele, kes on sinu veebisaiti külastanud või sinu mobiilirakendust kasutanud.
Taasturundus aitab sul nendega uuesti ühendust luua, kui nad on sinu saidilt lahkunud, näidates neile nende jaoks asjakohaseid reklaame.

Google Adsi kasutamisel lood kasutajate gruppe, kellele soovid reklaame sihtida. Nt inimesed, kes on oma toote ostukorvi lisanud, kuid pole ostuprotsessi lõpetanud.
Üks Google Adsi kasutamise suuri eeliseid on see, et selle investeeringutasuvuse määr on väga hea, mis tähendab põhimõtteliselt seda, et saad investeeringult head tulu.
Lisaks on reklaamide loomine väga lihtne, kuna Google'l on väga hea platvorm ja seda on lihtne kasutada.

Taasturundus Facebookis (personaliseeritud vaatajaskond)

Taasturundamine sotsiaalvõrgustikes on samuti ülivõimas ja esirinnas on Facebook. Platvormil on rohkem kui 1 miljard aktiivset kasutajat, seega on see hea valik taasturundamise jaoks.
Facebook Customer Audiences on populaarse Facebook Ads laiendus ja see toimib, luues Facebooki piksli (koodi), mis lisatakse sinu veebisaidile, võimaldab see sul luua oma isikupärastatud vaatajaskonna. Facebooki piksel võimaldab luua ka konkreetseid sihtrühmi, mis põhinevad sinu saidil külastatud lehtedel või sinu uudiskirja tellijatel.

Taasturundus Instagramis

Kuna Instagram kuulub Facebookile, on ka sellel kanalil üsna suur jälgijaskond. Instagramis on rohkem kui 300 miljonit kasutajat ja seda kasutab enamus tuntud inimesi kogu maailmas, kes jagavad oma jälgijatega fotosid ja lugusid.
Instagrami populaarsus kasvab ja see on väga hea platvorm taasturunduseks. See töötab samamoodi nagu Facebook. Tegelikult toimubki kampaaniate seadistamine Facebookist.

Taasturundus Twitteris (kohandatud vaatajaskonnad)

Twitteri taasturundamise lahenduse abil installite oma veebisaidile Twitteri piksli, et koguda külastajatelt „küpsiste" ID-sid ja võrrelda neid siis Twitteri kasutajatega. Isikupärastatud vaatajaskondi saab kasutada kolmel erineval viisil.

  • Loendid: konkreetsete kasutajate sihtimiseks kasutate e-posti aadresse või Twitteri kasutajanimesid.
  • Veeb: see keskendub inimestele, kes on sinu saiti külastanud ja see on lubatud Twitteri jälgimissildi abil.
  • Mobiilirakendused: kasuta mobiilirakendusest kogutud andmeid kasutaja tegevusest.

Kokkuvõte

Taasturundamine on arukas investeering, mis oskuslikul rakendamisel suurenab sinu ettevõtte käivet ja kasumit. Miski aga ei sureta sinu taasturundamise strateegiat kiiremini kui halb haldamine. Ehkki see tundub suhteliselt lihtne, saad parimad tulemused paremini segementeeritud vaatajaskonnast ja parimate pakkumisstrateegiate abil.

Allikad:
https://neilpatel.com/what-is-remarketing/
https://www.theimpulsedigital.com/blog/remarketing-tips/
https://www.cyberclick.es/numericalblogen/what-is-remarketing-and-how-does-it-work
https://www.bluecorona.com/blog/how-remarketing-works/
https://www.searchenginejournal.com/a-complete-guide-to-cross-channel-remarketing-campaigns/181106/#close
https://www.ecommerce-nation.com/what-is-remarketing-discover-how-it-works-and-the-10-best-platforms/

Üles
crossmenu