Kuidas turunduskampaaniat automatiseerida-samm-sammuline juhend

Autor: TENFOR marketing
Kuupäev: 10. Jun 2019

Kui sisestada Google’i otsingukasti fraas “kuidas automatiseerida …”, siis vasteid erinevatest valdkondadest tuleb palju. Tõepoolest, mõttekas on igav ja korduv tegevus automatiseerida. Sama kehtib ka turundustegevuste kohta. Õnneks on turundajatele kättesaadaval palju häid tööriistu, niiet automatiseerimist on võimalik lihtsasti teha. Üks sellistest headest tööriistadest on nn “töövoog”.

Töövoog – sissejuhatus

Töövoog on automatiseeritud turunduskampaania, mis on loodud Turunduse Automatiseerimise platvormil. See on suurepärane vahend oma turundusstrateegia automaatseks kavandamiseks ilma manuaalsete toiminguteta. Kuid ajasääst pole töövoo ainus pluss. Automatiseerimine tähendab, et teil on võimalik analüüsida rohkem andmeid ja sooritada samaaegselt rohkem toiminguid, kui inimene eales manuaalselt suudaks. Teine automatiseeritud kommunikatsiooni eelis on personaalsuse kõrge tase. Turundusautomaatika platvormi poolt kogutud andmed iga külastaja käitumise ja toimingute kohta võivad osutuda kasulikuks, kui soovite sõnumeid kohandada vastavalt lehe külastaja eelistustele.

Kõlab (või näib) liiga keeruline? Üldse mitte. SALESmanago Turunduse Automatiseerimise platvormil saab töövooge luua lihtsalt ja vaevata intuitiivses, kuid võimsas “tõmba- ja lohista” töökeskonnas.

Alustamine

Toome ühe näite. Turunduskampaania käivitatakse niipea, kui kontaktile (lehe külastajale) määratakse kindlel silt.

Sildistamine on hea moodus, kuidas sorteerida enda andmebaasis olemas olevad kontaktid sarnastesse huvigruppidesse, selleks et kohandada suhtlust vastavalt just nende vajadustele. Sildi määramiseks on mitmeid viise, näiteks kui kontakt külastab veebisaidi konkreetset lehte. Meie näite puhul ütleme, et silt mis kontaktile lisatakse on HIND. See silt määratakse kontaktile, kui ta külastab teie hinnakirja lehte. Hinnakirja külastamine tähendab, et kasutaja kaalub teie teenust või toodet ja hindab erinevaid võimalusi. See on suurepärane hetk, millal alustada kontaktiga (ja oma potentsiaalse kliendiga) vestlust oma toodetest ning veenda kontakti, et teil on täpselt see, mida vaja.

Esimene sõnum külastajale

Mida tuleks aga edasi teha teadmisega, et lehe külastaja on uurinud teie hinnakirja? Üks võimalus on saata külastajale sõnum, et olete tema külastuse registreerinud ja vastate heameelega küsimustele, mis võisid tekkida. See võib olla teie potentsiaalse kliendi esimene otsene kontakt teie ettevõttega, nii et veenduge, et jätate hea esmamulje.

Vaadake SALESmanago emaili näiteid, mis saadeti kontaktidele pärast nende külastust hinnakirja lehele:

Ära unusta sõnumis püsitada selget üleskutset-mida sa soovid, et külastaja teeks? Mis on emaili eesmärk? Ole selge ja otsekohene ning väldi potensiaalse kliendi segadusse ajamist. Miks sellised sõnumid töötavad? Külastajal tekib tunne, et tema eest hoolitsetakse ja tema vastu tuntakse huvi. On ülimalt tõenäoline, et selline külstaja soovib, et teda müügiprotsessis edasi juhitaks.

Kontaktide välistamine

Loomulikult ei soovi te sellist sõnumit oma olemasolevatele klientidele saata! See oleks üsna piinlik. Nii, et kampaaniate ehitamisel peate täpsustama, kas on olemas grupp kasutajaid, kes peaksid olema välistatud – antud juhul teie maksvad, olemasolevad kliendid. Enne e-kirja saatmist saate seda hõlpsasti teha, lisades töövoogu „tingimus” elemendi. Seda saab teha jällegi tänu siltidele. Kui külastaja on märgistatud KLIENDI sildiga, töövoog lõppeb. Juhul kui külastaja ei ole KLIENDI sildiga märgistatud, st ta ei ole veel klient, saadetakse talle email.

Kontrollige külastaja reaktsiooni teie sõnumile

See on koht, kus asjad muutuvad veidi keerulisemaks. Nüüd saate otsustada, milliseid toiminguid soovite sooritada olenevalt, kuidas külastaja reageeris teie sõnumile. Kui külastaja e-kirja luges, siis võiksite saata talle järgmise sõnumi, selgitamaks natuke rohkem oma toodet või teenust või teha muid toiminguid, mis on mõeldud külastajatele, kes on olnud rohkem osavõtlikumad.

Kui sõnumit ei loeta, siis võib-olla peaksite oma strateegiat korrigeerima. Võib-olla ei eelista külastaja e-posti teel toimivat suhtlusviisi? Võite proovida oma õnne saates näiteks sms-i või muu veebipõhise teate.

Aga siin ilmub järgmine oluline väljakutse…

A/B/X testimine

Eelnevalt sai mainitud, et kui kontakt külastajaga emaili teel ei õnnestu võiks proovida kontakti saavutamist mõnda muud kanalit mööda. Aga kuidas teha kindlaks milline kanal on see õige? Igalühel on omad eelistused. Arvamine ei ole siinkohal hea mõte. Õnneks on meil A/B/X testid, mis päästavad päeva! Need testid teevad kindlaks, millised kampaania osad toovad parema tulemuse: staatiline või dünaamiline email? Personaliseeritud banner või veebipõhine teade? Vahest on parim mõte hoopis SMS-I saatmine? A/B/X testid on parim moodus selle kõige väljaselgitamiseks.

Kontaktide hindamine, nende liigutamine turunduskanalitesse ja müügipõhised märguanded

Töövoog ei ole mitte ainult suurepärane turundusvahend, vaid see on ka kasulik lahendus müügiprotsesside haldamiseks ja lihtsustamiseks. Oletame, et soovite, et teie müügiesindajad saaksid teateid kontaktispetsiifilise käitumise kohta: kui kontakt avab e-kirja, külastab lehte, klõpsab lingil jne. Saate määrata ka hinde igale kontaktile vastavalt nende poolt sooritatud tegevustele. Hindamine on viis, kuidas mõõta külastaja osalust – kas ta loeb e-kirju, külastab veebisaiti, klõpsab bänneril ja selle järgi otsustada, kas külastaja on valmis ostma või mitte. Kõik see on võimalik tänu töövoole.

Meie eelneva näite puhul tahame, et kontakt, kes kampaania eelmises etapis saadetud e-kirja avas, viidaks müügikanalis järgmisesse etappi. Kontakt on nüüd meie ettevõttest rohkem informeeritud, seega me soovime teda viia TÕENÄOLISUSE etappi. Tänu sellele teie müügimeeskond teab, et kontakt on teie pakkumisest huvitatud.

Korduv suunamine

Korduv suunamine on suurepärane võimalus suhelda oma potentsiaalsete klientidega teistel veebisaitidel, näiteks Facebookis. Kohandatud sihtrühma loomine on üks kasulikest võimalustest. See on kontaktide rühm, kellele soovite Facebookis oma reklaame näidata. Tänu integratsioonile Facebooki reklaamidega annab SALESmanago töövoog võimaluse lisada (või kustutada) kontakte teie poolt kohandatud sihtrühmades. Korduva suunamise abil saate tugevdada suhteid potensiaalsete kliendidega, suurendada enda bränditeadlikkust ja muuta oma pakkumine nähtavamaks ja meeldejäävamaks.

Ülalolev juhend on loomulikult vaid üks näide turunduskampaaniast, mida saab töövoogude abil automatiseerida. Tegelikult on piiriks vaid teavas – kasutage oma kujutlusvõimet, et luua töövooge, mis aitavad teil saavutada oma ärieesmärke!

Allikas: SALESmanago.com

Lisalugemist: https://tenfor.ee/salesmanago

Üles
crossmenu