E-maili turundus: ära lase võimalust raisku

Autor: TENFOR marketing
Kuupäev: 2. Aug 2020
e-maili turundus

Miks on e-maili turundus ülimalt oluline? Miks peetakse kontaktide kogumist äri aluseks ja öeldakse, et sealt tuleb raha ja kasum? Nagu varasemalt räägitud, siis sotsiaalmeedia kontaktid (jälgijad) ei ole sinu omad, vaid neid kontrollib vastav sotsiaalmeediaplatvorm. Omades aga ise inimeste e-maile, pakkudes neile head ning väärtuslikku sisu, saavutab sinu äri soovitud eesmärgid.

E-maili turundusega saavutad ärieesmärgid

Kuidas aitab e-maili turundus ärieesmärke saavutada?

  • genereerib konversioone;
  • suurendab kliendilojaalsust;
  • tõstab bränditeadlikkust.

E-post on suurepärane kanal turunduseks, kuna sellega on seotud personaalsus. Paljude inimeste jaoks on emaili postkast muutunud hubaseks ruumiks ja ajaks iseendale, mis on täidetud oodatud sõnumitega nende lemmikbrändidelt.

Saates oma sõnumeid otse kontakti postkasti, on sul ainulaadne võimalus olla kohal nende igapäevaelus. See on palju mõjusam kui sotsiaalmeedia postitus, kuna saad kindel olla, et seda nähakse.

Miks valida e-maili turundus?

Praktiliselt iga ettevõte maailmas tegeleb tänapäeval mingil kujul e-maili turundusega. Seda on tehtud juba aastaid, kuid isegi teiste laialdaselt kasutatud turunduskanalite (nagu sotsiaalmeedia turundus, videoturundus ja muu sisu avalikustamise vormid) arenemisega, on e-maili turundus endiselt oma tõhususe osas ületamatu.

Miks see nii on? Sest kõigil on vähemalt üks e-posti konto. Sõna otseses mõttes. Kõigil, keda te teate. Seda seetõttu, et e-maili aadress (ja sellega kinnitamine) on vajalik, et luua sotsiaalmeedia konto või selleks, et üldse internetis kuskile registreeruda.

Ehkki me justkui ei näi enam üksteisele emailisõnumeid saatvat, on fakt, et kasutame oma e-maili postkasti regulaarselt. Ja siin tulebki mängu e-maili turundus. See on püsivalt hea viis potentsiaalsete klientideni jõudmiseks ja ustavate korduvklientide hoidmiseks. Kontaktid näevad sõnumeid alati ja tulemus on kõige edukam võrreldes teiste turundusviisiga. Peaaegu igal ettevõttel on oma emaililist oma kontaktidest ja seda väga mõjuval põhjusel.

Hoia ühendust oma vaatajaskonna ja kontaktidega

E-maili turundus võimaldab hoida nii olemasolevaid kliente kui ka potentsiaalseid uusi kliente, hoides neid kursis sinu ettevõtte tegevusega, uute reklaamikampaaniate, pakkumiste ja muu sellisega. Samuti on enamik sinu kontaktilistis olevatest inimestest juba varem sinuga mingil moel äri teinud või suhelnud, nii et neil on valmidus sinult sõnumeid saada.

Reaalajas suhtlemine

Kuna enamus inimesi kasutab oma e-postkasti lugemiseks mobiilseadet, siis jõuab e-maili turundusega kontaktideni reaalajas. Lisaks on tõestatud, et hästi läbi mõeldud e-maili turundus on mobiilseadmetes väga hea konverteerimismääraga ehk lugeja teeb seda, mida sa palud.

Personaalsemad ja kaasahaaravamad sõnumid

On raske uskuda, et inimkond on juba umbes neli aastakümmet e-maile kasutanud. See on saanud osaks meie DNA-st. Inimesed kipuvad e-kirjadele mingil viisil reageerima ja see on ettevõtetele hea võimalus leida uusi jälgijaid, kliente ja korduvkliente.

Lihtne mõõta tulemusi ja toimivust

See pakub e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele tohutult väärtuslikku tööriista, mis annab peaaegu reaalajas andmeid konversiooni, klikkimise määra, tellimis- ja tellimismäärade jms kohta. See tähendab parema ülevaate saamist sellest, mis töötab hästi, mida on vaja muuta ja millele peaks turundustegevuses keskenduma, et kampaaniaid kõige paremini ära kasutada.

Taskukohane lahendus

Ehkki võib intuitiivselt tunduda justkui oleks sotsiaalmeedia turundus (kasutajatele tasuta olemise tõttu) tõenäoliselt internetis odavaim turundusviis, pole see tegelikult tõsi. Nt Facebookis postitamine on küll tasuta, aga vaatajaskondadeni jõudmine läbi reklaamide sõltub suuresti eelarvest, samuti Google Ads ja teised platvormid.

E-maili turunduse puhul on konversiooni hind sõna otseses mõttes vaid mõned sendid, sõltuvalt muidugi valitud turundusplaanist. Kuid üldiselt on e-maili turundus üks taskukohasemaid viise, kuidas jõuda lühikese aja jooksul paljude inimesteni ja mis kõige tähtsam - kontakti listi pidevalt kasvatades. See on miski, millele turundajad igal juhul keskenduvad.

Täpselt sihitud kampaaniad ja püsiv bränditeadlikkus

E-maili turundus võimaldab luua väga täpselt sihituid kampaaniaid, jõudmaks erinevate inimesteni, vastavalt nende eelnevale kogemusele sinu ettevõtte või teenusega.

Nt võib emaili listis olla inimesi, kes on varem sinu ettevõttelt ostu sooritanud. Samas leidub seal kindlasti inimesi, kes on hetkel veel lihtsalt jälgijad ja pole veel ühtegi ostu sooritanud. E-maili turundus võimaldab kontakte segmenteerida, luues võimaluse saata igale listisolijale sõnum vastavalt tema eelnevale kasutajakogemusele (turunduse automatiseerimine).

Pikas perspektiivis osutub selline personaalne lähenemine väga kasulikuks.

Erinevat tüüpi turunduse e-mailid

Reklaamkirjad

Reklaamkirju saadetakse vastavalt sinu ettevõtte vajadusele.

Uudiskirjad tutvustavad ettevõttega seotud uudiseid (saavutatud uusi verstaposte, erinevate toodete võimalusi vms) või tutvustatakse viise, kuidas mingit toodet kasutada. See on hea võimalus, kuidas püsida oma kontaktidel meeles ja inspireerida neid sinuga rohkem suhtlema.

E-kirja kampaaniad on rohkem keskendunud müügile ja turundusele. Tavaliselt koosneb kampaania 3-10 kirjast, mis saadetakse kontaktidele mitme päeva või nädala jooksul. Selliseid e-kirju saadetakse konkreetset eesmärki silmas pidades - olgu selleks siis eripakkumiste reklaamimine, infomaterjali allalaadimine või veebiseminarile registreerumine.

Neli olulist e-kirjakampaaniat, mida peaks iga ettevõtte tegema:

  • Tere tulemast uudiskiri!
  • Hüljatud ostukorvi kiri!
  • Toote müügikampaania!
  • Eripakkumised tähtpäevadel kampaania!

Automatiseeritud e-kirjad

Automatiseeritud e-kirjad (loe ka turunduse automatiseerimisest) säästavad palju aega ja võivad teha imesid kliendisuhete parandamiseks.
Automatiseeritud e-kiri võib olla lihtne tervitussõnum uuele kontaktile või isikupärastatud e-kiri, mis põhineb kontakti varasemal käitumisel (näiteks kauba ostukorvi lisamine ilma ostu lõpuni viimata) või mõnel muul olemasoleval teabel (näiteks kontakti sünnipäeval, kui see info on olemas).

Automaatsete e-kirjade juures on suurepärane see, et keegi ei pea füüsiliselt kohal olema, et saatmisnuppu vajutada.

Erinevat tüüpi automatiseeritud e-kirjad

Automatiseeritud reklaamkirjad: nende e-kirjade sisu oleneb toimingust, mida kontakt on teinud (näiteks veetnud mingi kindla aja hinnakirja lehel). Tavaliselt on kontaktisik andnud oma nõusoleku reklaamkirjade saamiseks kui ta sisestas oma meiliaadressi läbi kontaktivormi.

Tehingutega seotud e-kirjad: nagu nimigi ütleb, saadetakse need pärast tehingut. Need hõlmavad näiteks tellimuste kinnitusi, tarneinfo värskendusi ja kohtumiste meeldetuletusi. Tehingutega seotud e-kirjad on olulised kliendisuhete haldamiseks, eriti kui sul on e-pood. Kujuta ette, et ostad toote veebist ja ei saa tellimuse kinnitust - tõenäoliselt arvad, et sind on petetud.

Kuidas valida e-maili turunduse platvormi?

Turul on olemas mitmeid erinevaid platvorme e-maili turunduseks. Leidmaks platvormi, mis sobib kõige paremini just Sinu firmale, kaalu järgnevaid küsimusi:

  • Kui palju kontakte on sul praegu ja kui palju planeerid ühe aasta jooksul juurde saada?
  • Kui palju e-kirju kavatsed saata?
  • Milliseid meilisõnumeid soovid saata? (Reklaamikampaaniaid, teavitusi aktiivsetele külastajatele, ostuteavitusi jne)
  • Milline on sinu eelarve?

Teine tegur, mida e-maili platvormide võrdlemisel arvesse tuleb võtta, on mastaapsus ja sellega seotud kulud. Kui alustate oma ettevõtte e-maili turundusega, on tõenäoline, et sinu kontaktide nimekiri on väike, kuid see kasvab aja möödudes. Kuigi paljudel teenusepakkujatel on eriti odavad baasplaanid neile, kellel on väike kontaktilist, olge ettevaatlik ja uuriga, kuidas teenuse hind muutub, kui lisate oma nimekirja rohkem kontakte. Hinna vahe võib olla üsna järsk (nagu näiteks Mailchimpi puhul) ja seega on oluline jälgida, et sa e-maili turunudusele peale ebamõistlikult palju raha ei kulutaks.

Parimad e-maili turunduse platvormid

Turul on mitmeid erinevaid platvorme opt-inide ja e-mailide saatmiseks. Siin on valik parimatest:

Moosend
Suhteliselt uus, aga väga funktsionaalne ja hea hinnaga e-maili turunduse ja turundusautomaatika pakkuja. Sobib hästi nii blogijale, väikeettevõttele kui ka e-poe omanikule. Lihtne ja mugav programmi ülesehitus. Nii e-maili, kui automatiseeringute loomine on väga lihtne ja intuitiivne.

Hinna ja kvaliteedi suhtes kindlasti üks turu parimaid pakkumisi - pakuvad tasuta paketti kuni 1000´le kontaktile ning seda ilma, et oleks piirangud põhifunktsionaalsusele. Paljud konkurendid seavad tasuta pakettidele suured piirangud. Samuti ei tee Moosend suuri hüppeid kontaktide arvu kasvades.
Parim valik alustavale ettevõttele - vaata siit.

Sendinblue
Tuntud tegija hea funktsionaalsusega. Pakuvad erinevaid pakette alates võimalusest saata tasuta kuni 300 e-maili päevas ja kuni 2000 automatiseeringut. Hea platvorm, ainsaks miinuseks on see, et väiksematel pakettidel on palju piiranguid funktsionaalsuse osas - vaata lähemalt siit

SALESmanago
Spetsialiseerunud lahendus e-poodidele. Ülimalt funktsionaalne ning kõikehõlmav lahendus e-poe müügi maksimeerimiseks (AI tootesoovitused, äpi turundus, jpm). Võimaldab põhimõtteliselt piiramatud automatiseerimist ja integratsioone iga e-pole jaoks. Kui omad e-poodi siis loe lähemalt SIIT.

ActiveCampaign
Väga hea ka kvaliteetne e-maili turunduse tarkvara (parim valik e-poele ja ärikliendile). Neil on üle 100 000 kasutaja, turu parim automatiseerimise võimekus, väga hea integreeritavus erinevate platvormidega, lihtne kasutada ja õppida. Neil puudub tasuta versioon, aga sa võid kindel olla, et see tarkvara katab ära kõik sinu vajadused. Lisaks on neil ka väga hea CRM (kliendisuhte haldus) ja müügitoru (pipeline), seega sobib see ka väga hästi kliendihalduseks ning nii B2B kui B2C müügi ning äriprotsesside halduseks. Kindel valik igat tüüpi äri jaoks. Kui soovid testida, siis nad pakuvad 2-nädalast prooviperioodi SIIN.

Kuidas oma kontaktilisti üles ehitada?

1. Kasuta kontakti „peibutus" materjale

„Peibutus" materjalid on just see nagu see kõlab: miski, mis meelitab sinu kontaktilisti juurde potentsiaalseid kliente. Tavaliselt on see miski, mis on tasuta. Pakkumine võib olla mitmes vormingus, see peaks sinu potentsiaalsetele kontaktidele väärtuslik olema ja see antakse ära vastutasuks kontakti e-posti aadressi eest.

Siin on üks oluline nüanss: inimesed on muutunud oma isikliku informatsiooni suhtes väga kaitsvaks. Sa ei saa oodata kontakti e-posti aadressi saamist ilma midagi väärtuslikku vastu andmata. Peibutusmaterjaliks sobib midagi, mis on asjakohane, kasulik ja muudab sinu kontakti elu lihtsamaks.
Siin on mõned peibutusmaterjalid, mida luua:

  • E-raamat või voldik
  • Infograafik
  • Aruanne või uuring
  • Tegevusnimekiri
  • Mall
  • Veebiseminar või kursus
  • Tööriist

Kui ressurssi napib, saab alati ka juba oma olemasolevat sisu ümber kujundada, et peibutusmaterjal luua.

2. Looge köitev nõusoleku vorm

Kontaktivorm on viis, mille kaudu kodulehe külastaja sisestab oma kontaktandmed, et saada sinu poolt pakutud hüve ja sina saad tema kontakti. Põhimõte on siin selles, et sinu poolt pakutav hüve ja lubadus peab olema nii hea, et inimene on valmis oma e-maili andma. nagu eelmises punktis mainitud siis inimesed pole valmis enam lihtsalt oma andmeid jagam, nad peavad tõesti tundma, et nad saavad kasu ja see pakkumine peab tulema õigel hetkel ja õiges vormingus.

Paljudel platvormidel on juba sisse ehitatud kontatki kogumise funktsionaalsus aga tihtipeale see on väga piiratud ning ei võimalda integratsioone e-maili turunduse ja automatiseeringutega. Seetõttu on mõistlik kasutada spetsiaalseid kontaktide kogumiseks loodud appe (lisapluginaid) mis võimaldavad kontaktivorme näidata õigele kasutajale õiges kohas ja kasutajaid segmenteerida.

Miks sellele aega pühendada - vastus on lihtne, kui sa suudad suurendada määra, kui palju külastajaid annab sulle lehte külastades oma kontakti siis see on otseses seoses sellega kui palju sa suudad raha teenida. Sest sa ei saa teha e-maili turundust ja müüki kontaktile, keda sul ei ole!

Funktsionaalne kontaktivorm on väike investeering aga suur mõju - siin ka mõned soovitused, mida valida:

Optinmonster - üks tuntumaid tegijaid selles valdkonnas. Võimaldab valida erinevaid pakette, sõltuvalt kui palju kodulehe külastajaid sul on ja mis funktsionaalsust soovid - vaata lähemalt siit

Convertbox - uus tegija turul aga väga hea funktsionaalsusega (kasutame seda ka meie oma lehel) ja seda on võimalik integreerida iga platvormiga. Erinevalt Optinmonsterist, mis on kuu või aastamaksuga, võimaldab Convertbox ühekordse investeeringuga kasutada piiramatult kogu funktsionaalsust. Vaata lähemalt siit.

E-maili turunduse parimat praktikad

Nüüd, kui tead rohkem erinevat tüüpi e-kirjade ja nende eeliste kohta, on aeg tegeleda e-maili turunduse ühe kõige olulisema aspektiga. Pööra hoolikat tähelepanu järgmistele punktidele, need aitavad tagada, et sinu e-maili turundus toimub seaduslikult.

  • Kogu e-posti aadresse seaduslikult
  • Segmenteerige oma meililisti
  • Vali e-posti kujundus, mis sobib sinu brändi ja vaatajaskonnaga
  • Säästa aega kasutades e-posti malle
  • Isikupärasta oma e-kirjad

E-posti turunduseeskirjad: GDPR, CCPA

Kuna e-post on oluline isiklik vara, peaks e-posti turundajana silmas pidama ka privaatsust. Eriti seoses GDPR ja CCPA õigusaktidega, mis nõuavad kasutajaandmete kogumise ja kasutamise raamistiku täpset järgimist.

E-maili kampaaniate statistika, millel silma peal hoida

  • Põrkeprotsent: saadetud e-kirjade protsent, mida ei õnnestunud edukalt saata.
  • Avamismäär: protsent avatud e-kirjadest.
  • Läbiklõpsamissagedus: saajate protsent, kes klõpsavad meilis ühel või mitmel lingil.
  • Konversioonimäär: e-kirja saajate protsent, kes avavad meili, klõpsavad lingil ja viivad lõpule kavandatud toimingu, nt sisu allalaadimise või ostu sooritamise.
  • Tellimusest loobumise määr: inimeste arv, kes pärast saadetud e-kirja saamist lahkuvad kontaktilistist
  • Kontaktilisti kasvukiirus: kui tihti uued inimesed kontaktilistiga liituvad
  • E-posti jagamise määr: inimeste arv, kes e-kirja edastavad.
  • Saatja hinne/maine: tõenäosus, et e-posti teenuse pakkuja blokeerib sinu e-posti, edastab selle või märgib selle rämpspostiks.

Kokkuvõte

Turundajana on sul vaatajaskondadeni jõudmiseks saadaval palju kanaleid, kuid piiratud aja ja ressurssidega pead oma jõupingutused tähtsuse järjekorda panema.
Ülaltoodud põhjustel on e-posti turundus ülekaalukalt kõige tõhusam kanal vaatajaskonna ligimeelitamiseks, kaasamiseks ja nendega kontakti loomiseks võimaldades sealjuures kasvatada ettevõtte müüki ja kasumit.

Alusta e-maili turunduse kasutamisega juba täna!

Allikad:
https://getgist.com/why-email-marketing-is-important/
https://www.sendinblue.com/blog/what-is-email-marketing/
https://neilpatel.com/blog/beginners-guide-email-marketing/
https://blog.hubspot.com/marketing/email-marketing-guide
https://tinuiti.com/blog/email-marketing/email-marketing-guide/
https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/why-email/

Üles
crossmenu